Prøver her..

Tenk hvis det virkelig er sant, og man ikke tar det på alvor...!!! Jeg synes du skal ringe familievernkontoret. De skal ha erfaring vedr hvordan man håndterer noe slikt. Når det er sagt...det er SKAMMELIG og USSELT av en far å slå barnet sitt. Jeg kjenner at jeg koker her.
 
Har snakket med han i dag, de har vært hos besteforeldrene hele helgen og de har vært hjemme, det har også onklene hans vært så jeg vet jo at de har reagert på det om det er sant.. Vet ikke helt hva jeg skal gjøre..
 
Jeg hadde ihvertfall pratet med barnefaren aller først, tenk å evnt bli beskyldt og meldt til barnevernet om det faktisk ikke stemmer også?
Ham bør jo få vite hva sønnen har sagt hjemme hos moren sin?

Selvfølgelig skal det følges opp, men har du pratet med sønnen din om hva som skjedde?
Jeg vet ikke jeg, men at man med engang skal melde til helsestasjon og barnevernskontoret synes jeg er å ta det litt raskt litt fort.

Snakk med sønnen din, snakk med barnefaren og si at du synes det er leit om han oppfattet det slik og la far ihvertfall få fortelle sin versjon først.
 
Jeg hadde ihvertfall pratet med barnefaren aller først, tenk å evnt bli beskyldt og meldt til barnevernet om det faktisk ikke stemmer også?
Ham bør jo få vite hva sønnen har sagt hjemme hos moren sin?

Selvfølgelig skal det følges opp, men har du pratet med sønnen din om hva som skjedde?
Jeg vet ikke jeg, men at man med engang skal melde til helsestasjon og barnevernskontoret synes jeg er å ta det litt raskt litt fort.

Snakk med sønnen din, snakk med barnefaren og si at du synes det er leit om han oppfattet det slik og la far ihvertfall få fortelle sin versjon først.
Selvfølgelig har jeg snakket med han om det? Å barnefar kan man ikke tro på hva sier uansett for han lyver om alt så lenge det er negativt..
 
For Gud skyld ta dette alvorlig. Ring enten familievernkontoret eller legen din for å høre hvordan du skal gå fram. Heller en gang for mye enn en gang for lite. Der skjer mye mer enn vi aner i den verden her og vips så er det en av dine nærmeste det går utover. Ville ha fått noen til å ha en samtale med gutten din uten at noen av dere er til stede. Kanskje kommer der fram mer som har skjedd? Eller i beste fall så har det ikke skjedd noe. Foreldre har lett for å legge orda i munnen på barna, så da er det best at profesjonelle tar saken!
 
Jeg hadde ihvertfall pratet med barnefaren aller først, tenk å evnt bli beskyldt og meldt til barnevernet om det faktisk ikke stemmer også?
Ham bør jo få vite hva sønnen har sagt hjemme hos moren sin?

Selvfølgelig skal det følges opp, men har du pratet med sønnen din om hva som skjedde?
Jeg vet ikke jeg, men at man med engang skal melde til helsestasjon og barnevernskontoret synes jeg er å ta det litt raskt litt fort.

Snakk med sønnen din, snakk med barnefaren og si at du synes det er leit om han oppfattet det slik og la far ihvertfall få fortelle sin versjon først.

Veldig, sterkt uenig med deg her altså..
En som slår vil ALDRI innrømme det så syntes det du gir råd om her er veldig dårlig.... !
Og dersom sønnen kan få mistanke om å ikke bli trodd, vil han heller ikke tørre en annen gang å si noe!
Så dette syntes jeg var dårlig skrevet faktisk...
 
når barn forteller slikt, sitter det vanligvis langt inne. Jeg hadde tatt en prat med lokale helsesøster og bedt han/henne om å ta barnet inn til samtale. dersom det ligger noe i dette, hadde jeg tatt det videre. Helsesøster er gull i slike situasjoner <3
 
Veldig, sterkt uenig med deg her altså..
En som slår vil ALDRI innrømme det så syntes det du gir råd om her er veldig dårlig.... !
Og dersom sønnen kan få mistanke om å ikke bli trodd, vil han heller ikke tørre en annen gang å si noe!
Så dette syntes jeg var dårlig skrevet faktisk...

Så dere ville faktisk gått rett til barnevernet?
Selvfølgelig skal det følges opp, men jeg ville så absolutt tatt en prat.
Nei han vil nok aldri innrømme det, men han bør få vite hva gutten har sagt og han bør få vite hva hun har tenkt til å gjøre.

Selvfølgelig skal det ras alvorlig, men jeg ville aldri anmeldt noen utifra en enkelt handling før ihvertfall man tar en prat med faren.

Dere må gjerne være uenige med meg, men jeg ville uansett pratet med gutten for å finne ut hva som hadde skjedd, hvordan det skjedde og jeg ville tatt en prat ned faren før jeg hadde gått videre.
 
Selvfølgelig har jeg snakket med han om det? Å barnefar kan man ikke tro på hva sier uansett for han lyver om alt så lenge det er negativt..

Men han må jo ha hatt en form for reaksjon på hva sønnen har sagt?
Du kjenner han jo og du kjenner sønnen din noe ingen av oss her inne gjør.

Det er en utrolig vanskelig situasjon hvor gutten bør skjermes, men det er jo også han som vet hva som skjedde.
 
Han sa hva som skjedde og har snakket med barnefar som sier han aldri har gjort det..
 
Dette er ikke lett. Om barnet går I barnehage ville jeg hørt om barnet har sagt noe der. De er noen barnet har tillit til og kan få til en samtale med barnet.

Barnevernet kan ofte lite gjøre hos samværsforelderen. Det kan slå tilbake.
 
Back
Topp