Prøver bli gravid

H-40694289

Første møte med forumet
Hei.
Kjæresten og jeg har nettopp begynt å prøve å få barn. Vi har ingen barn fra før og begge er 30+.
Har nettopp sluttet med p-piller og kjøpt tester for eggløsning og graviditet. Siden jeg har brukt p-piller i så mange år vet jeg ikke ang eggløsning ikke fått noe på testene enda. Vet det kan ta tid med noen og med andre ikke. Får en eggløsning første mnd? Hvor fort har andre klart å bli gravid etter pilleslutt? Eller noen som har noen gode råd for evt fortgang så tas det imot med stor takk.❤

Jeg lasta ned flo, og begynte å spore mensen, også de første mnd når jeg hadde slutta på pillen så tok jeg eggløsningstest hver dag frem til mensen kom..
Jeg slutta på p pillen i september, også begynte vi å prøve aktivt i januar, og i mai satt den og vi venter nå en liten gutt når som helst :Heartblue
Det er veldig forskjellig ifra folk til folk, det kan jo også være at du blir gravid med en gang, da noen opplever at de er mer fertile etter prevensjonsslutt (hatt flere venninner som har opplevd det)
Masse lykke til:Heartred

Jeg sluttet med p-pillene i slutten av August, og jeg har ikke testet for eggløsning før den siste syklusen, men den første syklusen min etter pilleslutt var på hele 42 dager så det tok nok litt tid for kroppen min å hente seg inn:dance008 Jeg er 31 og har ingen barn fra før så jeg har gått på prevensjon lenge. Foreløpig ikke gravid (såvidt vi vet:smiley-angelic001), men eggløsningen var i alle fall på plass nå:) Det varierer nok veldig fra person til person, men kjør på, man vet aldri:p Lykke til!

Hei.
Kjæresten og jeg har nettopp begynt å prøve å få barn. Vi har ingen barn fra før og begge er 30+.
Har nettopp sluttet med p-piller og kjøpt tester for eggløsning og graviditet. Siden jeg har brukt p-piller i så mange år vet jeg ikke ang eggløsning ikke fått noe på testene enda. Vet det kan ta tid med noen og med andre ikke. Får en eggløsning første mnd? Hvor fort har andre klart å bli gravid etter pilleslutt? Eller noen som har noen gode råd for evt fortgang så tas det imot med stor takk.❤
Det er nok veldig individuelt. For noen kommer den etter ca 14 dager, før noen kan p-pillene ha maskert pcos eller andre tilstander. Om du ikke får mensen innen noen måneder så ville jeg kontaktet lege/gynekolog :Heartred

Hei.
Hei. Jeg fikk første eggløsning 14 dager etter p pille slutt. Men igjen nå har jeg prøvd i 1 år, skal neste måned begynne på ivf. Men jeg har endometriose da. Men fikk eggløsning veldig raskt etter p pille slutt i alle fall:smiley-ashamed008 Lykke til med prøve tiden:Heartbigred

Hei. Jeg fikk eggløsning 1 uke etter jeg slutta på p-pillene og befruktningen klaffet allerede da. Tross sammenhengende 14 år med p-piller. Svangerskapet endte dessverre i uke 14, har ytterligere et par spontanaborter etter det. Men prøver fortsatt å få nr.1. Masse lykke til med prøvingen :Heartpink

Back
Topp