Prøver å holde liv i 2 kattunger

vetrinæren hos oss sa de kun skulle ha geitemelk. (mata når vi va småå)

Oppdatering for de som er intresserte.

Det gikk selvfølgelig ikke bra. Jeg gjorde alt jeg kunne ha gjort. Kattemor kom inn på morran men ville heller på kjøkkenet der maten pleide å stå, enn inn til kattungene. Så jeg måtte tvinge henne ned i kassen til ungene. Hun strittet i mot. Jeg håpet at hun i det minste kunne gi dem litt mat, men det var hun ikke intressert i... Den minste var død før vi kjørte i barnehagen, fant ham under kattemor. Den siste døde i fanget mitt, etter at jeg forgjeves hadde prøvd å få i ham MME. Trodde kanskje kattemor ville intressere seg når jeg satt med kattungen i en stol. Men det gjorde hun ikke. Hun hoppet opp, men det var bare for å slikke bort MME rundt munnen på kattungen. Hun prøvde også å ta en liten bit av ham..

Jeg har forresten aldri hørt at man ikke kan slippe ut kattemor selv om hun har kattunger, og jeg har vokst opp med masse katter og fått opplevd mange kull med kattunger. Vi har alltid latt kattemor få gå ut på do og få en bitteliten pause, men jeg har aldri opplevd en kattemor som ignorerer ungene sine og later som de aldri har blitt født. De 2 dødfødte så litt merkelig ut. De var også veldig små, så jeg tror de kom litt for tidlig. Den minste av de som levde ville fått bare ett øye. Det var kun pels der det andre øyet skulle vært. Men den siste så jeg ikke at det var noe galt med, sånn umiddelbart, foruten at den var litt liten. Jeg har hørt at hvis det er noe galt med ungene, så vil ikke kattemor bruke tid på dem. Om det er sånn, det vet jeg ikke, da jeg aldri har opplevd noe som dette før.

Takk for velmenende råd. Alt gikk veldig fort, og var over før vi fikk startet ordentlig på dagen.
Kattemor har forresten ikke lett etter ungene sine i det hele tatt. Men det gjorde hunden derimot.

Trist at det gikk som det gikk, men slik er naturens gang..

Du gjorde det du kunne[;)] 
Og det at kattemor fikk ut, skal du ikke tenke så mye på! [;)] 
Er nok ikke sikkert at kattemor hadde vist interesse i det hele tatt, om ho bare var inne heller...

Du får kjøpt erstatning som du kan gje te de fra sånn der sprøyta.
Eg hadde 4 kattunger som eg tok vare på fra de va 2 uker gamle, morå blei påkjørt :(

Back
Topp