Prøver å bli gravid<3

Sitron90

Glad i forumet
Junibarna 2019
Septemberlykke 2021
:sign19 flere her som prøver?

Har en jente på fem år fra før. No har me endelig tenkt å prøva på nr 2 ❤️
Kjenner eg er så utålmodig. Eg tester heile tiden sjølv om eg veit at det endå er litt tidlig for positiv test. Korti fekk du positiv test?:)

Nokon som vil forklara alle forkortelsene for meg? Som f.eks ppo, El osv :)

:sign19 flere her som prøver?

Har en jente på fem år fra før. No har me endelig tenkt å prøva på nr 2 ❤️
Kjenner eg er så utålmodig. Eg tester heile tiden sjølv om eg veit at det endå er litt tidlig for positiv test. Korti fekk du positiv test?:)

Nokon som vil forklara alle forkortelsene for meg? Som f.eks ppo, El osv :)
Velkommen :-) Mange prøvere her inne, ja:)

Hvor mange DPO (dager etter eggløsning) er du? Når det slår ut på en test kommer jo litt an på hvilken type du tar (tidligtest/vanlig test).

Forkortelsene ligger inne under "vi som prøver/før svangerskapet": https://forum.babyverden.no/threads/oversikt-over-forkortelser-som-brukes.1916796/

Masse lykke til!

CD 11 i dag, håper virkerlig at dette går. Har lest mye her inne, og leser at veldig mange sliter med å bli gravide eller mister ❤️ Tenk om jeg er en av de?
Når jeg ble gravid i 2012, var det ikke planlagt og alt gikk fint.
Hva om det ikke blir sånn nå? I følge fitbit skal jeg ha EL på torsdag...

Velkommen inn hit til oss:)

Vi prøver på nr 2. Har ei lita tulle på 2,5år.
Forstår godt at du er utålmodig.
Her inne vil du være i godt selskap når det kommer til det meste; tålmodighet (eller mangel der på :hilarious:), testetøsing (jeg skulle aldri bli, men nå er baderomsskuffen et hellig skrin :rolleyes:), alt for tidlig testing (som om man forvente positiv test 5dpo liksom :oops:), taket, følelser, frustrasjoner, oppturer og nedturer..
I forhold til når folk går positiv test, det er jo veldig individuelt. Det kommer an på når egget fester seg og hvor fort man produserer hCG. Noen går svakt positiv fra 7 dpo (days past ovulation), andre ikke før etter IKM (ikke kommende mens). Selv testet jeg positivt 9dpo sist. Med tulla mi testet jeg bare på IKM, men ville nok fått positiv test før om jeg hadde testet.

Ønsker deg lykke til med prøvingen. Må spiren sitter fort. Blir spennende å følge deg på vegen :)

CD 11 i dag, håper virkerlig at dette går. Har lest mye her inne, og leser at veldig mange sliter med å bli gravide eller mister ❤️ Tenk om jeg er en av de?
Når jeg ble gravid i 2012, var det ikke planlagt og alt gikk fint.
Hva om det ikke blir sånn nå? I følge fitbit skal jeg ha EL på torsdag...

Slapp av og prøv å ikke ta sorgene på forskudd :)
Mange som er her inne, er nok det nettopp fordi de har mistet og/eller sliter, og dette er en fin plattform for å kunne dele tanker og erfaringer anonymt.
Her snakker man om det man ofte ikke snakker høyt om ute i samfunnet, og da blir de som mister/sliter enda synligere enn ellers.
Men husk, selv om mange sliter og/eller mister, så er det også mange som aldri opplever det.

Første gang jeg ble gravid satt spiren innen 4mnd og alt gikk bra. Denne gangen hadde jeg uflaks og mistet. Selv om det ikke er noe hyggelig tanke, så er det jo slik at 20% av alle svangerskap ender før 12 uker, og legene mener at nesten alle kvinner vil oppleve å miste en gang. Men husk, det er ikke sikkert det vil skje deg, og skulle det, Gud forby, ja, så vil du komme deg igjennom det.

Min søster har to barn, bli gravid i pp 3 på
første og pp1 nå sist. Hun har aldri mistet, alt gikk bra begge ganger.
Også mange her inne som blir raskt gravid og ikke har mistet.

Prøv og slapp av og nyt prøvetiden ❤️
Det som skjer i fremtiden har verken du eller jeg kontroll over, vi må bare ta det som det kommer :):Heartred

Velkommen inn hit til oss:)

Vi prøver på nr 2. Har ei lita tulle på 2,5år.
Forstår godt at du er utålmodig.
Her inne vil du være i godt selskap når det kommer til det meste; tålmodighet (eller mangel der på :hilarious:), testetøsing (jeg skulle aldri bli, men nå er baderomsskuffen et hellig skrin :rolleyes:), alt for tidlig testing (som om man forvente positiv test 5dpo liksom :oops:), taket, følelser, frustrasjoner, oppturer og nedturer..
I forhold til når folk går positiv test, det er jo veldig individuelt. Det kommer an på når egget fester seg og hvor fort man produserer hCG. Noen går svakt positiv fra 7 dpo (days past ovulation), andre ikke før etter IKM (ikke kommende mens). Selv testet jeg positivt 9dpo sist. Med tulla mi testet jeg bare på IKM, men ville nok fått positiv test før om jeg hadde testet.

Ønsker deg lykke til med prøvingen. Må spiren sitter fort. Blir spennende å følge deg på vegen :)

Tusen takk ❤️
Håper at det går fint med dere også, at spiren sitter :)
Det er godt å ha noen å kunne snakke med, da det kan bli litt for mye snakk for kjærasten, selv om han selvfølgelig er veldig støttende :)
Godt eg ikkje er aleina, venter på noen tester i posten, så blir nok med i den gjengen :binkybaby:laughing021
Er enda på pp1, så må bare smøre meg med tålmodighet rett og slett :love017

Tusen takk for gode ord ❤️

Tusen takk ❤️
Håper at det går fint med dere også, at spiren sitter :)
Det er godt å ha noen å kunne snakke med, da det kan bli litt for mye snakk for kjærasten, selv om han selvfølgelig er veldig støttende :)
Godt eg ikkje er aleina, venter på noen tester i posten, så blir nok med i den gjengen :binkybaby:laughing021
Er enda på pp1, så må bare smøre meg med tålmodighet rett og slett :love017

Tusen takk for gode ord ❤️

Det går litt framover hver dag, så håper vi bare at vi snart igjen får oppleve babylykke :)

Er veldig greit å ha andre damer i samme situasjon og snakke med ja, er jo ikke akkurat alt vi går igjennom og vil snakke om, som mannfolka syns er så okey å høre om :hilarious:

I dette gamet her så kan man aldri få nok tålmodighet :p

CD 12 EL i morgen :)
Er så spent på om det går denne pp. Det går jo fint om det tar flere pp. Men er så babysyk og skulle helst hatt en i går.
Men det å gå gravid er virkerlig magisk :hug003 håper jeg får kjenne på den følelsen igjen snart. Denne gangen har eg verdens beste mann ved min side også <3

Tror det er eggløsning på gang uten at eg har tatt noen tester, men har litt vondt i hode, svimmel og det murrer som berre det, da er vel et godt tegn?:talk017.

CD 13, EL i dag(trur eg), dette er så spennende!!
Tok en GT for morroskyld og fordi eg håper på et mirakel. Hehe. Dette er RFSU sine og eg har hørt mykje negativt om dei. Testen visa ein svak strek, skyggestrek? Veit jo at det er altfor tidlig å teste...

CD 13, EL i dag(trur eg), dette er så spennende!!
Tok en GT for morroskyld og fordi eg håper på et mirakel. Hehe. Dette er RFSU sine og eg har hørt mykje negativt om dei. Testen visa ein svak strek, skyggestrek? Veit jo at det er altfor tidlig å teste...
Men jeg skjønner ikke hvorfor du tester med graviditetstest når du er på syklusdag 13, og venter på eggløsning? Du skriver det er altfor tidlig å teste, det er det jo når du ikke har hatt eggløsning ☺️ Lykke til!

Men jeg skjønner ikke hvorfor du tester med graviditetstest når du er på syklusdag 13, og venter på eggløsning? Du skriver det er altfor tidlig å teste, det er det jo når du ikke har hatt eggløsning ☺️ Lykke til!

Nei veit, det er heilt surrete:oops:
Tusen takk:Heartbigred

Dpo1 i dag trur eg. Håper dagene går fort frem til ikm :Heartpink
Siden dette er første pp1, så er det veldig spennende :Heartbigred går det, går det ikkje? Har kun fulgt innstillingene på fitbit, men trur eg kjente når eg hadde EL, med tanke på all murringen...

Krysser fingrene :sign19

Dpo 4 <3 har ikkje testet på leenge, men venter på litt i posten :) skal ha tr 4 oktober, håper sånn at dette går fint.
Er det fortidlig å kjenne symptomer? Kjentes nesten ut som bekkenlåsning i går, vondt i hode og veldig sliten.. kan være noe med at eg pendler da og må opp klokka fem..

Eller så savner jeg veldig det bladet som heter babydrøm, husker jeg leste det sist når jeg var gravid.. finnes kanskje ikkje lenger?

Dpo 4 <3 har ikkje testet på leenge, men venter på litt i posten :) skal ha tr 4 oktober, håper sånn at dette går fint.
Er det fortidlig å kjenne symptomer? Kjentes nesten ut som bekkenlåsning i går, vondt i hode og veldig sliten.. kan være noe med at eg pendler da og må opp klokka fem..

Eller så savner jeg veldig det bladet som heter babydrøm, husker jeg leste det sist når jeg var gravid.. finnes kanskje ikkje lenger?

Kan nok være litt tidlig enda å kjenne symptomer på en evt. graviditet. Egget fester ofte rundt ca 6 dpo :)
Krysser fingrene for at det snart blir et lite bollefrø på deg :smiley-bounce016

Kan nok være litt tidlig enda å kjenne symptomer på en evt. graviditet. Egget fester ofte rundt ca 6 dpo :)
Krysser fingrene for at det snart blir et lite bollefrø på deg :smiley-bounce016

Det visste eg faktisk ikkje, tusen takk :)
Masse sitter nok i hode, man vil kjenne symptomer :)

Tusen takk, håper det. Hvordan går det med deg?

Det visste eg faktisk ikkje, tusen takk :)
Masse sitter nok i hode, man vil kjenne symptomer :)

Tusen takk, håper det. Hvordan går det med deg?

Kjenner veldig godt til det. Man begynner gjerne den evige symptomjakta med en gang ELb har vært og så kjenner man ekstra godt etter på alt man ikke gjorde før :p

Med meg går det framover :)

CD 21, 7 dpo..

Dagene mot ikm går sakte.. vært flink å ikkje testa, men so kom testene i posten da:schocked028 testetøs:schocked028

Ellers er det sinnssykt mye å gjøre kommende uke så satser på det går fort :)

Har mykje symptomer men det kan også være at tr kommer snart...

CD 21, 7 dpo..

Dagene mot ikm går sakte.. vært flink å ikkje testa, men so kom testene i posten da:schocked028 testetøs:schocked028

Ellers er det sinnssykt mye å gjøre kommende uke så satser på det går fort :)

Har mykje symptomer men det kan også være at tr kommer snart...

Så spennende :nailbiting:
Når skal du teste?
Håper på spireliten :)

Er offisielt testetøs, etter å ha vært borte i helge sprang eg rett på do når eg kom hjem.
Blenda kvit test, håpløst.....
har ikkje trua denna prøveperioden...
CD 23 av 26/27.... men tr skal ikkje komme før 4, så det er vel enda et håp :sign19

Ellers er det veldig mye stress for tiden, helt på gråten, mye som skal gjøres og lite tid, men det går vel til slutt, hadde vært så fint med en liten spire, noe fint å se frem til <3

Back
Topp