Prøverør

Bkno0129962

Første møte med forumet
Hei, fått beskjed av gynekologen at vi mest sannsynligvis må til med prøverør for at jeg skal bli gravid.

Så lurte jeg litt på disse tingene her.

Noen som har gjort dette før? Er det lang ventetid? Tok det lang tid, hvor mange forsøk? Og hva er prisen på dette?

Skal gjøre det nå. Gjennom det offentlige var det seks måneders ventetid. Vi prøver privat nå, tilfelle det ikke fungerer på første forsøk. Tenker det kommer på ca 40000 kr totalt inkl medisiner, kanskje mer.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Vi går privat i oslo og har betslt for en kontrakt på 3 forsøk (kjøp 3, betal for 2). Det koster 60.000 og i tillegg kommer medisinene. Du får dekket medisiner for over 15.800 (tror det er det beløpet), men ikke alle må gå på de dyreste medisinene. Jeg gikk bare på sprøyter og har til nå brukt ca. 5000,- på medisiner. Jeg er på 1. forsøk nå. Ingen ventetid i offentlig etter st aløe blodprøver og sjekk er tatt. Fikk satt inn egg forrige onsdag og skal teste neste torsdag:)

Vi går via det offentlige (st olavs).
Ikke mye ventetid, var kjapt i gang etter henvisning fra fastlege.
Det som tok litt tid var svar på alle prøvene. (Ca 3 uker/1 mnd).
Egenandel for medisiner er 15800 og noe smått, alt over dette får du refundert fra helfo etter innsendt kvitteringer og søknad.
Du får 3 forsøk i det offentlige før du må gå videre til privat (hvis du velger å ta offentlig først). (Får du egg på frys blir dette en bonus, og telles ikke som et ordinær forsøk).
Egenandelen på 1500,- for egguttak må du koste selv, dette regnes ikke inn i egenandelen på 15 800.
:-)

- har selv to fersforsøk bak meg, som ble negativ. Skal nå i gang med fryseforsøk. :-)

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Såpass.. Er ikke noe billig med prøverør nei, men det må til :P Skal få legen til å henvise meg videre da, håper jeg slipper og vente for lenge. Tusen takk for info. :) Ønsker dere alle lykke til å håpe dere får en spire fort :)

Lykke til til deg også:)

Back
Topp