Prøverør...??

jenny77

Forelsket i forumet
Jeg var til en privat gynekolog denne uka. Fikk en overaskelse da - jeg har ikke sett på oss som et typisk "prøverørs-par", jeg har to barn, og samboer har et. Men siden vi har prøvd i over et år, med et sv.skap utenfor livmor, mente hun at prøverør er eneste mulighet. Hun var egentlig klar for å sende inn søknad med en gang.. Vi trenger litt tid på å fordøye dette.

Men jeg lurer egentlig på, etter å ha tenkt noen dager, hvordan er prossessen i alt det her? Hvor lang tid bruker søknaden på å behandles, hva koster det her, kan man velge når man vil begynne "prøvinga"?

Det kommer sikkert flere spørsmål fra meg etterhvert, og jeg håper veldig at det er noen som har et svar til meg[:)]

Hei og velkommen til oss[:)]Skal prøve å svare på spm dine.Jeg går i Porsgrunn og der har dem 3-4 mnd ventetid for forsamtale(som man må før man starter opp på medisiner)Da tar dem som regel innvending ul,sædprøve og blodprøver av begge.Så bestemmer legen når du kan starte opp,Jeg fikk starte opp på første mens.Hadde kort regime som de kaller det(vet ikke hva langt regime innebærer).Det hele gikk veldig fort...rundt 2 uker på sprøyter som du setter selv i magen med noen ul på veien.
Er forskjellig fra person til person hvor mye forsøket vil koste,men kommer forsøket over 15 tusen for du de eventulet resterende igjen.
Siden www.fertility.com er verdt ett besøk[:)]

ORIGINAL: småsmurf

Siden du må privat pga att du har to barn, vil du ikke få igjen penger, samme hvor mye du må ut med[:)]

Legen gir deg ett start tidspunkt, men du kan velge å utsette det om du vil, til du er klar til å gå igang[;)]

Gynekologen jeg var hos, sa at reglene ikke var så strenge lenger med tanke på barn fra før.. Så jeg kunne gå gjennom det offentlige også.
Men er det sånn at man må betale alt selv, dersom man går gjennom det private?

Back
Topp