Prøve på desemberbarn?

Attpåskatt24

Glad i forumet
Desemberskattene 2024
Kommer dere til å forsøke på desemberbarn, eller tar dere pause? Altså, barnet er jo nøyaktig like ønsket uavhengig av hvilken måned det er født, men jeg ser liksom for meg at vi kommer til å "hoppe" over neste syklus, for heller å gasse på i mai igjen. Kommer ikke til å bruke prevensjon altså.. Hva tenker dere?

Kommer dere til å forsøke på desemberbarn, eller tar dere pause? Altså, barnet er jo nøyaktig like ønsket uavhengig av hvilken måned det er født, men jeg ser liksom for meg at vi kommer til å "hoppe" over neste syklus, for heller å gasse på i mai igjen. Kommer ikke til å bruke prevensjon altså.. Hva tenker dere?
Jeg tenker å gasse på, er for utålmodig til å hoppe over en periode :love017

Vi kommer ikke til å hoppe over en prøveperiode bare for å unngå desembertermin. Har desemberbarn fra før og det er kjempekoselig :santa
Er uansett ingen garanti å ikke få desemberbarn selv om termin skulle vært i januar eller februar heller så hvis man egentlig ikke ønsker desemberbarn må man avstå fra prøvingen i tre måneder.

Om EL ikke lar vente på seg, så blir det akkurat november-barn, selv med termin i desember, da jeg blir satt i gang to uker før termin :hungry: Ønsker i utgangspunktet ikke barn i desember, men vi prøver nå allikevel, fordi det ser ut til å ende med novemberbaby.

Om det ikke klaffer nå vet jeg ikke hva vi kommer til å gjøre.. ønsker ikke barn i jan-mai heller :hilarious: :wacky: Tiden får vise hvordan dette ender :nailbiting:

Før tenkte jeg sånn. Mitt 1 barn er desember barn.
Men jeg innser. Barnet er velkommen uansett. Mitt neste barn ble mars. Og nå har jeg prøvd i mange måneder. Jeg klarer ikke bli gravid. Blir jeg gravid nå blir det midten av. Desember. Blir det overtid kan det bli juleaften........
Ikke sikkert jeg blir denne gangen heller..... Da blir det januar barn neste gang da......

Jeg tenker at barnet er såpass ønsket, så det trumfer ulønnet permisjon! Sist tok det oss to og et halvt år, med medisiner og hele pakken, så om det skulle skje denne mnd, så går det fint! Har jo januarbarn fra før, så ikke store forskjellen :Heartred

Har ikke tid til å vente og har kommet dit at jeg driter i når baby blir født :joyful: klaffer det nå så blir termin 5 desember.
Akkurat samme her. Så små sjansene er per måned for meg, så må jeg passe på at vi ikke går glipp av en eneste eggløsning.

Jeg synes det hadde vært helt greit med desember-barn. Vi er også heldige som kan tillatte oss å jobbe redusert frem til at hen skulle begynne i bhg ved 20-måneders alder. Jeg nekter å sende ungene i barnehage før de kan gå og spise selv uansett. :)
Samtidig er oddsen for å bli gravid naturlig ganske lavt, så vi vil helst ikke hoppe over sykluser frem til innsett av fryst embryo i august.

Jeg har ikke tid til å la være å prøve. Alderen kryper oppover, og jeg er kommet dit at jeg skal være glad om jeg blir gravid uansett hvilken måned barnet blir født. Klaffer det denne måneden blir det termin 13.desember. Og det skal bli en glede❤️ Jeg ser ikke de store utfordringene med det. Jeg vet jeg får barnehageplass, jeg vet jeg føder før julaften. Tenk å nyte sommer med en krabat på 6 måneder ❤️
Tror nok det er barnet selv som vil synes det er kjipt å være født sent på året når den tid kommer. Men sånn er det bare. Jeg har en 18-åring født i februar, og hun synes det er kjipt at hun er den eneste i vennegjengen som er født tidlig på året :bag: :angelic: Så jeg tenker alt går seg til om vi er så heldig å få et barn❤️

Jeg har ikke tolmodighet til å vente , vanskelig nokk fra før :bag: trenger ikke bevisst hoppe over flere mnd for å slite flere mnd etterpå .. skjer det så skjer det ❤️

Samme som de ovenfor her har svart. Mitt største ønske er et søsken til mini, og etter over ett år med prøving så spiller det ingen som helst rolle når det måtte skje, så lenge det skjer :Heartpink Men det er klart at hvis man ikke har problemer med å bli gravid, så er det sikkert litt annerledes for noen:) Husker jeg tenkte på samme dilemmaet forrige år.

Jeg har tenkt en del på dette selv. Og keg lener mot at det egentlig ikke spiller noen rolle. Hvis det klaffer neste runde, vil termin bli 24-25 desember antagelig. Men jeg begynner å bli voksen, slik at det har egentlig ingen betydning hvilken mnd.

Vi ville i utgangspunktet helst ikke ha desember (98% pga barnehage, men også mulig umodenhet til skolestart og litt kjipt med bursdag i jula og dumt å være borte fra de andre barna i jula) og tenkte som deg å vente til mai med å prøve, men så snakket vi om det og ville ikke hoppe over så ble en runde på EL, så er jo mulig det blir des barn (termin tidlig des). Det er jo i hovesak noen måneder med praktiske utfordringer dette skaper og økonomisk klarer vi det, selv om det helt klart er bedre å slippe lengre ulønnet perm. Hvis vi skulle slite med å bli gravid tror jeg at jeg ville angret å hoppe over noen PPer

Men om jeg blir gravid håper jeg kidden velger å komme et par dager før termin så den havner i november :p

Har ikke tid til å pause og barnehageplass er ikke problem . Har mars april og oktober barn . Så kan velge litt :laughing002

En liten skatt er så høyt ønsket her at vi tenker at måned ikke har noe å si, men jeg har heller ingen barn fra før og sammenligne med :shy: Vi bor ett lite sted med få barn i barnehage, og jeg har mulighet til ekstra ulønnet permisjon om det blir nødvendig:Heartred

Vi kommer til å kjøre på. Er syklusen min on track igjen nå (som jeg håper veldig på etter MA), vil eggløsning komme rundt 28-31.mars. Da blir termin helt i starten av januar, men kan jo likså godt bli født i desember.. Har alltid hatt veldig romantiske tanker om å få baby i desember. Noen av de mest oppegående og smarte menneskene jeg kjenner er dessuten født i desember, uten at det har hatt noe å si:) Det jeg frykter mest er å ha en liten baby i vintermåneder med all slags virus, men det vil være likt om babyen blir født i november-mars..

Jeg regner ikke med å bli gravid med en gang etter fødsel, men vi bryr oss ikke om hvilken måned barnet evt blir født.

Vi kommer til å kjøre på. Er syklusen min on track igjen nå (som jeg håper veldig på etter MA), vil eggløsning komme rundt 28-31.mars. Da blir termin helt i starten av januar, men kan jo likså godt bli født i desember.. Har alltid hatt veldig romantiske tanker om å få baby i desember. Noen av de mest oppegående og smarte menneskene jeg kjenner er dessuten født i desember, uten at det har hatt noe å si:) Det jeg frykter mest er å ha en liten baby i vintermåneder med all slags virus, men det vil være likt om babyen blir født i november-mars..
Om du har eggløsning 31 mars blir termin 25 desember tror jeg? Hvertfall ifølge denne kalkulatoren :scratch https://klinikkspiren.no/terminkalkulator Føler det er mer riktig å bruke terminkalkulator basert på eggløsning enn mensen, for om jeg skulle gått etter terminkalkulator for siste mens, hadde jo det blitt helt feil da jeg har lange sykluser:laughing021❤️

Jeg har vært veldig fram og tilbake, mye pga sorgen over at vi enda en gang mistet en som skulle kommet i juli måned (2018 og 2024). Var så innstilt på en baby i sommermånedene, siden vi har barn født sent i september og i desember.

Så jeg ville egentlig ha pause til mai/juni, for å slippe enda en vinterbaby. Jeg var veldig overbevist om at jeg skulle bli gravid forrige syklus med november termin, men ble ikke det. Og da ble det klart for meg etter et par dager at vi selvfølgelig ikke skal hoppe over noen mnd.

Har fremdeles mest lyst på baby fra april og utover, men kommer til å ta både letrozol og Ovitrelle for å makse sjansen for å bli gravid ☺️

Back
Topp