Prøvd i 5 mnd. Ingenting skjer

Lila901

Andre møte med forumet
Hei, jeg har nå prøvd å bli gravid i 5 mnd. Må si jeg er veldig skuffet og ikke minst lei meg for at det ikke har gått til nå. Har fra før en datter på 2 år, som det gikk på første forsøk med, så jeg forventet vel at det skulle gå fort denne gangen også. Jeg kjenner at jeg nå er deppa og ikke minst redd for at det skal ta kjempe lang tid, evt aldri gå. I denne prøveperioden har jeg egentlig tatt det litt med ro, har nok ikke de første 3 mnd truffet helt på eggløsningen heller, da jeg bare har tatt sånn ca ut ifra sånne eggløsningsapper.

De siste to mnd har jeg tatt eggløsningstester og har faktisk begynt å kjenne når jeg har eggløsning. Det har derfor de siste to mnd vært noe stress for å ha sex akkurat da. Mannen min kom ikke den ene gangen, mente det var stress som utløste det. Så nå er jeg i tillegg redd for at han skal stresse under sex.

Når burde jeg h sex for å støtt sjanse? Dagen før og dagen på eggløsningsdag? Eller??? Funker ikke for oss å kjøre på hele uken. Hvis jeg skulle være heldig å bli gravid neste periode vil dette si at jeg har termin ganske nær min datters bursdag. Noe jeg egentlig ikke ønsket, men vil heller ikke la sjansen gå. Noen som har barn som har bursdag i samme mnd?

Jeg vet ikke helt hva jeg ønsker med denne meldingen, men jeg kjenner jeg er så lei meg hele tiden. Hadde liksom planlagt så mye i forhold til termin og nå er det ingenting som klaffer med planene mine:( . Jeg var rett og slett alt for optimistisk. Uff. Når man virkelig ønsker det så går det ikke. Det er nok tøft for alle som prøver.

Hvor gammel er du? Alder har ofte sammenheng med hvor lang tid man må prøve. Men fem måneder er jo ikke veldig lenge, uansett alder.
Min erfaring er at å ha sex på samme dag som positiv eggløsningstest samt dagen etter (som regel er det selve eggløsningsdagen) har resultert i graviditet,

Hvor gammel er du? Alder har ofte sammenheng med hvor lang tid man må prøve. Men fem måneder er jo ikke veldig lenge, uansett alder.
Min erfaring er at å ha sex på samme dag som positiv eggløsningstest samt dagen etter (som regel er det selve eggløsningsdagen) har resultert i graviditet,
Okei, det visste jeg ikke. Er 32 år. Så jo eldre man blir jo lenger tid kan det ta?

Jeg vet 5 mnd ikke er veldig lenge. Det var bare jeg som hadde en tro og et håp om at det skulle gå relativt sjapt og når det da ikke har gått til nå kjenner jeg det stresser meg. Har ikke lyst til at det skal være for stor aldersforskjell mellom barna heller. Men takk for svar☺️

Hei, jeg har nå prøvd å bli gravid i 5 mnd. Må si jeg er veldig skuffet og ikke minst lei meg for at det ikke har gått til nå. Har fra før en datter på 2 år, som det gikk på første forsøk med, så jeg forventet vel at det skulle gå fort denne gangen også. Jeg kjenner at jeg nå er deppa og ikke minst redd for at det skal ta kjempe lang tid, evt aldri gå. I denne prøveperioden har jeg egentlig tatt det litt med ro, har nok ikke de første 3 mnd truffet helt på eggløsningen heller, da jeg bare har tatt sånn ca ut ifra sånne eggløsningsapper.

De siste to mnd har jeg tatt eggløsningstester og har faktisk begynt å kjenne når jeg har eggløsning. Det har derfor de siste to mnd vært noe stress for å ha sex akkurat da. Mannen min kom ikke den ene gangen, mente det var stress som utløste det. Så nå er jeg i tillegg redd for at han skal stresse under sex.

Når burde jeg h sex for å støtt sjanse? Dagen før og dagen på eggløsningsdag? Eller??? Funker ikke for oss å kjøre på hele uken. Hvis jeg skulle være heldig å bli gravid neste periode vil dette si at jeg har termin ganske nær min datters bursdag. Noe jeg egentlig ikke ønsket, men vil heller ikke la sjansen gå. Noen som har barn som har bursdag i samme mnd?

Jeg vet ikke helt hva jeg ønsker med denne meldingen, men jeg kjenner jeg er så lei meg hele tiden. Hadde liksom planlagt så mye i forhold til termin og nå er det ingenting som klaffer med planene mine:( . Jeg var rett og slett alt for optimistisk. Uff. Når man virkelig ønsker det så går det ikke. Det er nok tøft for alle som prøver.
Om det blir lite sex hadde jeg tatt det to dager før og på selve dagen :shy:

Sier du til han når du har eggløsning, når han virkelig må «bidra»? Eller holder du det for deg selv? Greit å ikke si noe som helst om man har vært åpen om det tidligere. Ikke planlegge sex sammen med han, men heller overraske han med sengekos :angelic: Tenne han.

Hvis jeg blir gravid denne PP’en får jeg termin rundt 6. mai. Med de to første hadde jeg termin 8. mai(forskjellig år). De kom 29. april og 12. april. Om jeg er gravid nå er jeg redd for at det blir fødsel på samme dag som en av dem, men jeg tror egentlig at søsknene hadde tatt det greit. De er 5 og 6 år. Det er egentlig 4 datoer i april som burde unngås :facepalm: 11, 12, 27 og 29. april. Og 4. mai :happy7 Jeg har 3 barn, hvor alle har kommet før termindato, så jeg tenker at neste unge kommer før termindato også. Typisk om det blir april-unge :wacky:

Okei, det visste jeg ikke. Er 32 år. Så jo eldre man blir jo lenger tid kan det ta?

Jeg vet 5 mnd ikke er veldig lenge. Det var bare jeg som hadde en tro og et håp om at det skulle gå relativt sjapt og når det da ikke har gått til nå kjenner jeg det stresser meg. Har ikke lyst til at det skal være for stor aldersforskjell mellom barna heller. Men takk for svar☺️
Du er jo ung, så håper du lykkes snart. Vet det er veldig skuffende å se negativ test måned etter måned. Prøvde i fire måneder ca før jeg ble gravid i januar. Abort i mars pga dødelig avvik. Gravid igjen i juni, men mistet i forrige uke. Og jeg er 41, så du har nok mye bedre sjanser enn meg.
Kan bare være uflaks at du ikke er blitt gravid igjen, siden det er ikke alltid at kroppen velger ut det beste egget.

Ungene mine har bursdag i ulike mnd, men likevel bare 9 dager i mellom. Det går veldig fint. Ville helst hatt tredje på samme tidspunkt, men sånn ble det ikke. Mao, ser lite utfordringer med å ha barn nære hverandre i fødselsdato..

Er i akkurat samme situasjon. Første satt på første, har hatt 5 PP’er nå uten resultat. Fødte første da jeg var 32, og er nå 34. Kjenner på akkurat samme frykten. Skal til legen på tirsdag for å be om blodprøve for å sjekke de «enkle» tingene. Fem måneder er ikke lenge, men er så rart når det plutselig blir helt annerledes andre gang man prøver. Føler med deg i alle fall!

Bare et par ting.. friske par kan bruke opp til et år, uten at man egentlig mistenker noe galt. Noen ganger går det enda lenger også. Om det går et år uten resultat, er det dog innafor å ta en sjekk hos gynekolog.

Når det kommer til sex; sperm lever minst 3 dager, men gjerne 4-5 dager i godt miljø (egget lever ca 24t, men det er greiest om sædcellene venter på egget, og ikke motsatt). Så, om man har sex to-tre ganger i uka, så er det greie sjanser.
Forstår at du håpet på første forsøk; det gjorde jeg også i 2015, siden første satt med et uhell. Men det tok 18 måneder før det klaffet. Da var det heller ikke noe påvist galt med verken meg eller mannen.

Det er tungt å prøve lenge, spesielt når man trodde det skulle gå fort..! Håper det klaffer for dere snart. :)

Jeg var 34 når jeg ble gravid med første mann. Det tok 1 år før den satt. Ble gravid i pp 6 men ble en abort. Så prøvde vi 6 mnd til da satt den hele veien:)
Da jeg var 29 ble jeg gravid med p piller :) alder har absolutt noe å si:)

Så det jeg ville si er at det kan ta opp til 1 år for friske par å bli gravide :) tvi tvi :)

Jeg har to januarbarn og syns det er ganske fantastisk :D 2 uker imellom bursdagene deres.

Skulle helst hatt en tredje født i januar og for å kunne ha felles familiebursdag, meeeeen vi bestemte oss for å prøve på nr tre for sent :p

Skjønner veldig godt at du er redd, frustrert og stresset over at det skal ta lang tid :Heartred
Vår første satt på pp 4 etter pilleslutt (jeg var da 35 år). Den gang planla vi ikke aksjelegging, men tok det bare når vi følte for det.

6 mnd. etter fødsel bestemte vi oss for å begynne å prøve på nr. 2. De 2-3 første månedene brukte jeg kun apper for å forutsi EL. Etterhvert begynte jeg å bruke fertilitetsmonitor. Likevel tok det 1 år før det klaffet (jeg er nå 37 år). Samboer slet også med å «prestere» når han visste at det var rundt eggløsning for meg og at han «måtte» levere.

Som andre sier så har alder mye å si for hvor fort det (kan) klaffe. Krysser fingrene for at det klaffer snart for dere og at dere får deres etterlengtede skatt nr. 2 :dummy:

Du er jo ung, så håper du lykkes snart. Vet det er veldig skuffende å se negativ test måned etter måned. Prøvde i fire måneder ca før jeg ble gravid i januar. Abort i mars pga dødelig avvik. Gravid igjen i juni, men mistet i forrige uke. Og jeg er 41, så du har nok mye bedre sjanser enn meg.
Kan bare være uflaks at du ikke er blitt gravid igjen, siden det er ikke alltid at kroppen velger ut det beste egget.
Tusen takk!

Leit å høre at du har mistet to ganger, må være veldig tungt Ønsker deg masse lykke til med å få din etterlengtede❤️

Vi var i prøveperiode 6 da det endelig satt nå (er 3+4 og håper spire klamrer seg fast). Brukte Conceive Plus glidemiddel (for har litt lite el-slim), går på progesteron (hadde progesteronsvikt og begynte med tilskudd i PP4-men da fikk jeg ikke starta før cd21, i pp5 og pp6 fikk jeg starta like etter el) og jeg tar folat og jod pluss multivitamin og mannen tar betakaroten og multivitaminer. Hadde EL på cd 14, og sex på cd9 kveld, cd12 kveld, cd 13 morgen og kveld og cd15 kveld. Tipper det er sæden fra cd12 eller cd13 som slo til. Den runden på cd9 tok vi bare fordi jeg ble akutt "amorøs" en kveld, haha. Gynekologen min anbefaler sex annenhver dag fra cd9 om man har el på cd14, og gjerne hver dag på 13-14 og 15 om man orker. Jeg begynte også med temping denne siste runen (i tillegg til fertilitetsmonitor og el-strimler) og kan absolutt anbefale det! Vldig fascinerende, og fin måte å pinpointe el på.

Jeg ønsket meg aller helst januarbarn igjen, og hadde masse tanker og planer rundt det. Nå har jeg termin i slutten av april, og synes det virker helt flott.

Back
Topp