PRØVER!!!

Bkno3061772

Andre møte med forumet
Hei. Jeg og mannen min prøver å bli gravide. Sluttet på p piller i april. Har ikke fått mensen, var til Gynokolog , alt var som det skulle. Fikk proverA av legen min, skulle ta 1tablett i 7 dager. Det har gått 7 dager nå og ingen mens ?? Hvorfor kommer ikke mensen ? Har noen andre opplevd det samme ?kan jeg bli gravid selvom mensen ikke kommer ? Er så fortvilet.. Har gått 5mnd nå.....

du kan selvfølgelig bli gravid før du fr mensen tilbake. Før mens får du eggløsning.

Vi tro det tar lenger tid med de tablettene du fikk av legen (uten at jeg kjenner til de). Vil tro de skal få igang eggløsning, og 14 dager senere vil mensen dukke opp....

Ikke stress,ta tiden til hjelp. Kan faktisk ta litt tid etter du slutter med prevansjon så kroppen får stabilisere seg. Jeg sluttet selv med pillen i mai i fjor,og spiren satt ikke før januar i år :)

Tusen takk for svar er ikke så lett å være tolmodig, slitsomt.. Tenker på dette hele tiden... Huff altså.. Får håpe mensen kommer snart..

Det er desverre en bivirkning av å bruke hormonell prevensjon, noen ganger bruker kroppen tid på å komme tilbake i syklus. Plutselig har du eggløsning og kan bli gravid - før mensen kommer.

Mener jeg har hørt det kan ta 1-2år å bli gravid etter p-piller.. Her tok det 6 mnd med første.. Men det ordner seg, bare ikke stress og bruk for mye energi på å tenke på det ;) vips ;)

De gangene jeg har brukt provera, så har det tatt 10-14 dager etter siste tablett før mensen kom. Sjekket du om du var gravid før du tok de?

Back
Topp