PPT

Ok.
Ppt vil ta en samtale med dere foreldre også. Da ville jeg nevnt for de at du stiller deg undrende til forskjellen mellom liten og stor barnegruppe og be de se på organiseringen av bhghverdagen. Det kan jo selvfølgelig være at barnet ditt har noen vansker, som kun kommer til syne i enkelte situasjoner. Men greit å sjekke miljøpåvirkningen.

Dette her er veldig vanlig akkurat dette. Og en utfordring mtp ar barnegrupper blir større og større i både bhg og skole. Uansett hva som er årsak til problemet er det alltid flott for barnet å få litt ekstra :)

Ja, vi skal i samtale med PPT nå snart.. Synes det er veldig greit å få sjekket dette før skolestart hvis det skulle vise seg å være noe h*n sliter med! :)

I vår bhg er de 20 barn. Mitt barn er under ppt, pga sen språk.
Vet ikke om hvor mange andre barn som også er under ppt, da det er taushetsbelagt og vi som foreldre ikke har noe med om hvor mange som er henvist hit eller dit.
Men kan tenke meg at det er ca 4 til.
Min gutt liker også best små grupper, og på avdelingen hans er de oppdelt i flere små lekegrupper hver dag, sånn at alle får leke ilag. Bhg er flinke til å dele opp iløpet av en dag sånn at alle blir "sett og hørt"

Litt mye kanskje, men jeg tenker at det er bra jeg. Yngste her er også blitt observert i bhg av PPT og de har gjort en del endringer etter det og får god veiledning. Dette er ting som hjelper alle de sndre også, men spesielt mitt barn. Er veldig glad dd kontaktet ppt oc får hjrlp der.

Back
Topp