PPT og Barnehage!

Lille meg 90

Glad i forumet
Til dere som har PPT inne i barnehagen for å få hjelp til språk. Hvor lenge er ppt i barnehagen? Hver dag? 1 gang i uka?. Ønsker info i fra dere som har PPT inni bilde. All info tas i mot med stor takk:)

Har hatt ppt inne på språk men vi måtte til de, de kom aldri til bgh

5 timer pr uke, 1 time hver dag. Både språk og konsentrasjonsvansker. Vet ikke om jeg klarer å svare på noe mer enn det :hungry:

Til dere som har PPT inne i barnehagen for å få hjelp til språk. Hvor lenge er ppt i barnehagen? Hver dag? 1 gang i uka?. Ønsker info i fra dere som har PPT inni bilde. All info tas i mot med stor takk:)
Det kommer nok helt an på grunnen og hviken paragraf den sakkyndige vurderingen legger til grunn.

Her i kommunen er ikke ppt i bildet annet enn for å observere barnet, samtale med foreldre og bhg og skrive en sakkyndig vurdering i etterkant som så gir evt utslag i timer med spesialpedagog. Hovedregel her er 5 timer i uka.

For logoped er det en annen henvisning som legges til grunn, og de kommer også variabelt ifht vansken, og om det er veiledning til bhg bare eller også trening med barnet.

Tusen takk for svar:). Min venninne sin datter har språkvansker og sliter med språkforståelse. Så PPT skal inn i bilde no. Min venninne er ikke medlem i babyverden, så ho får ikke spurt selv.

Her er det ikke språkforståelse, men uttale. Ppt kom for observasjon, skrev en rapport og ble henvist til logoped. Logopeden skal veilede de ansatte i barnehagen, samt jobbe med barnet i en time i uken i barnehagen.

Ikke språkvansker men problemer med å kjenne igjen følelser hos seg selv og andre og da sosiale problemer. Men har kun 1 time pr uke da de har lagt mye på bhg og de ansatte der. Blir søkt om ekstra ressurs til bhg da det er umulig å møte kravene til ppt for bhg. 4 voksne på 25 barn hvor en skal ha en ansatt på seg hele tiden og alt dette med møter og plantid går ikke opp i opp.

Ikke språk, men har fått spesped via ppt for konsentrasjonsvansker. Har 5 timer i uka fordelt på to dager :)

Ehm vet ikke helt. 225 årstimer. Så flere dager i uken. En støttepedagog og en logoped

Kommer helt an på problemstillingen. Ene min har to timer uken, andre min har ti timer uken, fordelt på tre dager.

Back
Topp