pp tjeneste her og

litlå

Gift med forumet
i samråd med barnehagen så skal vist ppt observere eldstemann her og... i barnehagen... han er ganske redd for brannalarm og sånn... (den har gått i tide og utide i barnehagen) så de mente at han ikke klarte å slappe helt av i lek og samspill, og at det virket som han gikk rundt og var bekymret for at alarmen skulle gå osv... så dette blir spennende...

på foreldresamtalen idag så sa jeg det at guttongen har jo blitt forfulgt av brannalarm... og skrekken kom etter første gang den gikk i barnehagen.. da var di inne på et puterom (hu voksne som var der hadde "reagert" selv da alrmen gikk og mer skal ikke til for at barn også begynner å reagere da) og der inn nekter min å gå inn nå.... flere ganger har den gått + at di har hatt øvelser.... og for en stund siden så ble det røykutvikling i garderoben dems... da gikk alarmen og brannbil etc kom...

vet ikke hva jeg skal si jeg... men det er flott dem reagerer og vil "ordne" men hvorfor må det gå såååååå lang tid før dem reagerer og "tar fatt i bekymringen"?

en annen ting er at barnehagen står på vent til å rehabiliteres... men er blitt utsatt 2 år på rad nå... tydelig at det trengs...

pust pes... herlig å lette litt på trykket.... ble langt dette... men sjit au... [;)]

lurte på det samme jeg og... hvorfor ppt i dette tilfellet... men det var visst for at di ansatte i bhg også kunne få råd og vink om hvordan å håndtere slike tilfeller... og som hu ped.leder sa, er ikke sikkert ppt syns at det er sååå bekymringsverdig som di i barnehagen vil ha det til... ''

vi har selv hatt mange runder med han om alarmen, hva vi må gjøre osv... og jeg vet at han vet at det ikke er farlig... men men... kan ppt få guttongen min trygg på alarm så skal di få lov å prøve..  må si jeg er en smule spent...

sikkert tett spm, men hva er ppt tjeneste?

ORIGINAL: ainakor

sikkert tett spm, men hva er ppt tjeneste?

Pedagogisk psykologisk tjeneste står det for!

Feks i skolealder blir man ofte utredet av ppt ved konsentrasjonsvansker og mistanke om feks adhd og dysleksi!

Back
Topp