Powernapp på kvelden :/

Babyziz

Glad i forumet
Augustmødrene 2014
Har en liten en som har begynt å ta en lur rundt 17:30-18:30 også sover hun alt i fra 30-45 min.
Dette har gjort det vanskeligere å få henne i senge om kvelden.
Og går ikkje an å holde henne våken, da hun bare blir grinete.

Noe tips på ka som kan gjøres ??

Da ville jeg rett og slett fått henne til å sovne en god stund før den luren kl 17.30.

Ingen tips dessverre :( jeg har en som SKAL sove for natten fra kl 17.30/18.00! Så nå bare legger vi henne med pysj å alt! Eneste vi prøver å gjøre er å holde henne våkner, å holde ut med gråting

Hmm. Du kan ikke prøve å fremskynde alle lurene hennes da?
Her er det sånn at hun sover hver 2 time, men jeg kan få henne til å sove etter 1,5 hvis jeg prøver. Hun sover riktignok bare 30min om gangen da.
Har hun fast mønster, eller det det tilfeldig når hun sover?

Det kl 1 e ganske fast. Pleier å ha den lengste luren sin i 12-1 tiden. E ikkje lett å holde henne våken, da det e hysterisk grining til eg trøster, og da sovner hun. For håpe det bare e noe hun trenger nå når hun klør i gomnen

Her må vi få lille til å ta en dupp i 18-19tida.. Hvis ikke er han suuper vanskelig å få lagt igjen sånn i halv 9 tida.. Det snur vell etterhvert det å tenker jeg.
Men kan du ikke legge så tidlig, også bare mater å skifter du inne i senga om hu våkner igjen litt senere? Sovner hu lett igjen av seg selv? Kan det være en idé å bare ha det stille å rolig og dempa lys, og late som om det er natt når hun våkner igjen?
Lykke til! Håper det løser seg for dere :)

Her MÅ lille ha en dupp i 17-tida, hvis ikke blir hun hysterisk grinete.. Hun sover da ca en halvtime. Og da er hun som regel grei å få i seng til 20-21tiden. Men dersom den siste duppen skjer senere enn kl 17, har vi samme problem som dere. Da kan vi ha det gående både til kl 22 og 23 før hun sovner for natta... Når har dere andres babyer den siste duppen før natta?

Siste duppen er mellom 17 og 18 (senest har hun våknet 18:10). Hun må fortsatt legges til kl 20, for hu er helt kjørt når klokka nærmer seg 19.30.

Her er det også en lur i rundt 6 om han har våkna av siste luren før 5. Men den varer bare et kvarter. Han sovner da på en av oss, men våkner hvis vi legger han vekk. Så da legger vi han vekk etter rundt 15 min slik at det bare blir en power nap for ellers blir alt i ulage.

Her er det også en lur i rundt 6 om han har våkna av siste luren før 5. Men den varer bare et kvarter. Han sovner da på en av oss, men våkner hvis vi legger han vekk. Så da legger vi han vekk etter rundt 15 min slik at det bare blir en power nap for ellers blir alt i ulage.
kansje eg skal prøve det :)
eg synes det e så koselig at hun sover på meg. Men har funnet en måte å få henne trøtt på kvelden nå å.. så kansje hun bare kan få den lille timen på kveldne.

kansje eg skal prøve det :)
eg synes det e så koselig at hun sover på meg. Men har funnet en måte å få henne trøtt på kvelden nå å.. så kansje hun bare kan få den lille timen på kveldne.

Godt at du har funnet noe som funker. Ja det er egentlig veldig kos med en baby som sover på en om kvelden, men kvelden blir alt annet enn kos om vi legger etter Kl 7 noe vi må om han sover for lenge på kvelden. Resten av dagen sover han videre om vi legger han med så tenker som så at han selvregulerer når han ligger alene.

Godt at du har funnet noe som funker. Ja det er egentlig veldig kos med en baby som sover på en om kvelden, men kvelden blir alt annet enn kos om vi legger etter Kl 7 noe vi må om han sover for lenge på kvelden. Resten av dagen sover han videre om vi legger han med så tenker som så at han selvregulerer når han ligger alene.
Eg merker hun sover bedre om natten om hun legger seg i 21-22 tiden. Så eg tenker det e det viktigste, en god natte søvn.

Back
Topp