pottetrening..

Rosa08_Blå10

Elsker forumet
Når er det vanlig å begynne med det?
Mora mi spør ofte om vi har begynt med det enda... så sier jeg at det er vel kanskje litt tidlig enda?? ungen er jo ikke ett år engang[&:]

her begynnte hun å bæsje på do når hun var 6 mnd. og potte når hun satt selv, 7-8 mnd. fordelen med å begynne tidlig er at det blir en naturlig rutine for barnet ingen press eller forventninger og målet er ikke å slutte med bleie tidlig. En annen fordel er at siden de ikke får bæsj smurt utover i bleien, så blir det mindre vask og gnukking på babystumpen.

forstår det sånn at venter en lenge så bær en vente til barnet er motivert for å slutte selv i 3 års alderen, og da går ofte avvenningen med bleie fort. så det er opp til hver enkelt å se fordele og bakdelene med begge deler

ORIGINAL: Black Beauty

her begynnte hun å bæsje på do når hun var 6 mnd. og potte når hun satt selv, 7-8 mnd. fordelen med å begynne tidlig er at det blir en naturlig rutine for barnet ingen press eller forventninger og målet er ikke å slutte med bleie tidlig. En annen fordel er at siden de ikke får bæsj smurt utover i bleien, så blir det mindre vask og gnukking på babystumpen.

forstår det sånn at venter en lenge så bær en vente til barnet er motivert for å slutte selv i 3 års alderen, og da går ofte avvenningen med bleie fort. så det er opp til hver enkelt å se fordele og bakdelene med begge deler

Hvordan får en en som er så liten til å forstå hva som skal gjøres på potten?

Vi har ikke begynt ennå, B er litt over to år. Har en potte som han vet hva skal brukes til, men han vil ikke. Så jeg har bestemt at vi tar det i hans tempo.[;)]

ORIGINAL: Zol80

til å begynne med satte jeg henne på potten når hun begynnte å presse, nå gjør hun tegn til å bæsje før den tid, så vi har god tid på å finne potten.[:)]

og så sitter hun der litt om morningen, da kommer det som regel ett eller annet[8|]

Snuppa er 2,5 å vi begynte do trening i sommer!men det går treeegt!men det gjør ikke noe!hun bestemmer selv om hun vil på do eller ikke!

ORIGINAL: Zol80

til å begynne med satte jeg henne på potten når hun begynnte å presse, nå gjør hun tegn til å bæsje før den tid, så vi har god tid på å finne potten.[:)]

og så sitter hun der litt om morningen, da kommer det som regel ett eller annet[8|]

ser ikke når hun presser mer jeg da, bare kjenner lukten hehe.. men kanskje det ikke er for tidlig enda da [&:]

begynte når hu var 4 mnd:) nå har hu ikkje bæsjet i bleia på mange mnd:) hu er 19mnd nå. (untatt uhell da, men det er ikke mange av de heller[:)])

så mitt råd: Begynn nå, FØR ungen blir redd for potta eller do...

ORIGINAL: lykkeligmamman

begynte når hu var 4 mnd:) nå har hu ikkje bæsjet i bleia på mange mnd:) hu er 19mnd nå. (untatt uhell da, men det er ikke mange av de heller[:)])

så mitt råd: Begynn nå, FØR ungen blir redd for potta eller do...

ja kanskje ikke så dumt å begynne tidlig.. snuppa her er jo over 10 mnd=)
men vet liksom ikke når j skal sette henne på potte jeg da i å med at det er umulig å se når hun bæsjer for lager ikke lyder som hun gjorde før, bare lukter det etterpå [8|]

Vi har såvidt begynt..og gutten min er drøye 2,5 år. Ingen hast![:)]

ORIGINAL: Barbagod

Jeg synes ikke det er noe å stresse med.. Det enkleste er vel å vente til ungen selv er klar..
Vi har hatt potta tilgjengelig hele tiden, og pratet mye om den når det passer seg.. I sommer kom gullet selv og sa: mamma, jeg tisse potta..
Han er ikke helt tørr enda, men bruker potte og do når vi er hjemme..[:)]

er vel ikkeno å stresse med for min del enda da men kanskje greit å begynne i det små:)

Back
Topp