pottetrening...

frøken

Glad i forumet
Noen som har begynt med dette? jeg har begynt så vidt. Vesla her tisser alltid på stellebordet, så jeg tenkte, "hvorfor ikke?" Så nå har hun både tisset og bæsjet på potte flere ganger[:)]

Nei, har ikke begynt med det. å venter en stund til [:)]

nei har ikke begynt og vet ikke om vi kommer til å bruke potte heller[8|]

ORIGINAL: MorTilSanderOgVetle

Hm, leste akkurat nå i en bok vi har, og der stor det at det ikke hadde noen hensikt å starte før de var i sitt andre år, for de skjønner ikke at det som kommer ut har noe med dem å gjøre... Så tror nok jeg dropper det jeg og[;)]

Har lurt på å begynne nå som det blir mindre klær..[:)] Hadde egentlig sett for meg at bleieavvenning og trening med å gå på do skulle skje når hun ble rundt 3 år.. Men så var det en tråd om dette tidligere der mange var fri for bæsjebleier allerede, og da ble jeg inspirert! Må gå til innkjøp av potte først da..

Nei, vi venter nok med det ja, nå skal han begynne i bhg snart også. Vi gjør som med storebroren-rett på do[;)] 

prøver litt hver dag, men har enda ikke fått til noe på potten da[:)]

ORIGINAL: frøken

Hm, leste akkurat nå i en bok vi har, og der stor det at det ikke hadde noen hensikt å starte før de var i sitt andre år, for de skjønner ikke at det som kommer ut har noe med dem å gjøre... Så tror nok jeg dropper det jeg og[;)]

Leste en artikkel i f&b for en stundt siden, og der sto det at barn i Amerika vanligvis var bleiefrie når de var 1,5 år. I paris får de ikke begynne i bh. før de er bleiefrie. Så det er veldig mulig å lære dem å gå på potte tidlig, bare vi som er så treige i Norge. I gamledager var også barna tidlig bleiefrie, hadde jo så dårlige "bleier" da. Så det er faktisk mer naturlig å slutte tidlig enn sent, ser man historisk og globalt på det.

Vi begynte med pottetrening da hun var 8 mnd[:D]

vi har doring, men den blir liiiite brukt foreløpig, skal ta det mot sommern heller :)

ORIGINAL: arika

nei har ikke begynt og vet ikke om vi kommer til å bruke potte heller[8|]

Går nok rett på do her. [;)]

Oi. Dette har jeg ikke begynt å tenke på enda. Har ikke peiling på hva vi kommer til å gjøre, men regner ikke med det skjer noe denne sommeren i hvert fall. Bleier funker fint, og det er så mye annet å lære. [:)]

Jeg trodde også at barna blei sånn 2-3 år før man satte i gang med den slags.

ORIGINAL: ROFLMAO!

vi har doring, men den blir liiiite brukt foreløpig, skal ta det mot sommern heller :)

samme her

ORIGINAL: Cillia

ORIGINAL: frøken

Leste en artikkel i f&b for en stundt siden, og der sto det at barn i Amerika vanligvis var bleiefrie når de var 1,5 år. I paris får de ikke begynne i bh. før de er bleiefrie. Så det er veldig mulig å lære dem å gå på potte tidlig, bare vi som er så treige i Norge. I gamledager var også barna tidlig bleiefrie, hadde jo så dårlige "bleier" da. Så det er faktisk mer naturlig å slutte tidlig enn sent, ser man historisk og globalt på det.

Vi begynte med pottetrening da hun var 8 mnd[:D]

Hm, den artikkelen leste jo jeg også... Men i begge bøkene jeg har står det at det bare er tull å begynne tidlig. Så nå ble jeg i tvil...[;)]

Back
Topp