Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Jeg også. Gikk fra potte til dosete da sønnen min var ca 1 år. Men da var allerede "pottesittingen" en vane så det var en mildere overgang. Hun er for lita for doen synes jeg hehe.Vi venter nok en stund til før vi introduserer potte.. Synes hele potten er uhygensik og ekkel.. Jobber i bhg og vi har flere barn som ikke har brukt potte i bleieavvenning perioden, håper vi er en av de![]()
EnigUsikker på om vi kommer til å bruke potte i det hele tattsom sagt over her, synes det er litt ekkelt.... Jeg har satt Nikolai rett på doen ganske lenge jeg da (i perioder, av og til vil han ikke sitte der). Han både tisser og bæsjer der så jeg ser for meg å etter hvert bare gjøre det oftere og så få tørrere og tørrere bleier
det er planen, så får vi se om det lar seg gjennomføre
![]()
Usikker på om vi kommer til å bruke potte i det hele tattsom sagt over her, synes det er litt ekkelt.... Jeg har satt Nikolai rett på doen ganske lenge jeg da (i perioder, av og til vil han ikke sitte der). Han både tisser og bæsjer der så jeg ser for meg å etter hvert bare gjøre det oftere og så få tørrere og tørrere bleier
det er planen, så får vi se om det lar seg gjennomføre
![]()
Nå er det gammeldags med tidlig tørre barn og nymotens med store bleiebarn så det har du nok rett iJeg kommer nok heller ikke til å bruke potte. Synes det er litt gammeldags.
Kommer nok ikke til å begynne bleieavvenning før vår/sommer 2016.
Nå tenkte jeg på potta i seg selv da. Ikke å slutte med bleier tidligNå er det gammeldags med tidlig tørre barn og nymotens med store bleiebarn så det har du nok rett iBarna begynner ikke før de er for store for potte. Har ikke tenkt å begynne med bleieavvenning på lenge enda jeg heller, ikke det som er poenget
![]()
Synes egentlig ikke noe om at du indirekte her sier at vi som ikke begynner med tidlig pottetrening vil få store bleiebarn, det vet ikke du noenting om. Hvordan vi velger å gjøre det er opp til oss, og akkurat som med alle andre ting så vil jeg tro at alle mødre gjør det de mener er best for sine barn. Bare fordi man ikke velger å sette barnet sitt på en potte fra det er 8-9 mnd så betyr det ikke at man vil få et stort bleiebarn som sliter med å slutte med bleie.Nå er det gammeldags med tidlig tørre barn og nymotens med store bleiebarn så det har du nok rett iBarna begynner ikke før de er for store for potte. Har ikke tenkt å begynne med bleieavvenning på lenge enda jeg heller, ikke det som er poenget
![]()
Omg. Hun sier potte er gammeldags. Jeg sier jo at jeg er enig i at potte er gammeldags. Nå begynner ungene rett på do vanligvis, fordi de er større og da tenker jeg fra 1-2 år. En potte er ganske liten og er gammeldags fordi det brukte de mer før fordi ungene var mindre. Tidlig tørr i gamle dager var 1 år og en potte er liten for en 2 åring. Det betyr ikke at ungene er for store for bleia men for store for potta. Jeg har flere ganger skrevet at bleieavvenning har jeg ikke tenkt å ta på lenge enda, det er ikke det det er snakk om. Så hvordan du klarer å vri det til det er ganske drøyt. Beklager for å gi et tips som kan lette hverdagen senere.....Synes egentlig ikke noe om at du indirekte her sier at vi som ikke begynner med tidlig pottetrening vil få store bleiebarn, det vet ikke du noenting om. Hvordan vi velger å gjøre det er opp til oss, og akkurat som med alle andre ting så vil jeg tro at alle mødre gjør det de mener er best for sine barn. Bare fordi man ikke velger å sette barnet sitt på en potte fra det er 8-9 mnd så betyr det ikke at man vil få et stort bleiebarn som sliter med å slutte med bleie.
fjesene burde kanskje gi en liten pekepinn på tonen? Uansett så trenger man ikke ta alt i værste mening. Jeg leste på nytt innlegget fra deg og jeg kunne ha valgt å tatt dette som negativ kritikk at du skeiver at min måte å gjøre ting på er absurd. Sant? Men jeg gjorde ikke det, jeg svarte deg at mi også skal ha bleia på en god stund enda, for jeg trenger ikke tolke alt i værste mening Her krabbet hun før hun satt jaJeg skjønner egentlig ikke greia. Man skal begynne når de kan sitte, men ikke kan krabbe. Krabber ikke de fleste barn før de kan sitte? Og så fins det jo potter som er store nok til iallfall fireåringer.
Her satt hun før hun krabbetJeg skjønner egentlig ikke greia. Man skal begynne når de kan sitte, men ikke kan krabbe. Krabber ikke de fleste barn før de kan sitte? Og så fins det jo potter som er store nok til iallfall fireåringer.
Her satt hun før hun krabbet![]()
Her også med begge. Tenkte mer på å "klatre ned fra potta" selv hahaHer satt hun før hun krabbet![]()