Pottetrening

Lutzern

Februar 14 - miss trøtt
Februar 2014 - Skjult forum
VIP
Noen som har begynt?
Aner ikke hvor storebror sin potte ble av, har bare doringen. Så har tenkt lenge at jeg må kjøpe potte men glemte sist jeg var på shopping. Vil bare gi et tips om at det kan være lurt før barnet har begynt å krabbe - for da er det ikke så lett å få babyen til å sitte i ro der hehe ;) Så derfor skal vi begynne nå. Bare jeg får somlet meg til å kjøpe potte da :)

Nei, han sitter ikke enda :p

Har ikke begynt men hørt det tipset før, slik at de blir trygge på potta.
Få gå til anskaffelse av potte vi da:) Godt du minte på:)
Baby blir så fort stor:-O

Eldstemann på 2,5 år nekter å sitte på do, så det har ikke vært i mine tanker en plass ;-)

Nei, altfor tidlig for oss :)

Skal ærlig innrømme at jeg ikke har tenkt tanken engang at det var på tide å begynne med :o

En veninna av meg sa hun begynte treningen tidlig.. Lot hun sitte på potta når hun greide håret hennes osv på badet. Liksom som en liten stol da. For at hun skulle bli godt kjent med potta, mange blir redde potta da det fort kan bli stress rundt hele pottetreningen..

En veninna av meg sa hun begynte treningen tidlig.. Lot hun sitte på potta når hun greide håret hennes osv på badet. Liksom som en liten stol da. For at hun skulle bli godt kjent med potta, mange blir redde potta da det fort kan bli stress rundt hele pottetreningen..
Får begynne når han lærer seg å sitte da :)

Her er det for sent å starte før krabbing da:p har aldri tenkt på at det kan være lurt. Er jo så lenge til de skal begynne med potte. Men kanskje jeg må gå til innkjøp av en snart da:)

Her er det for sent å starte før krabbing da:p har aldri tenkt på at det kan være lurt. Er jo så lenge til de skal begynne med potte. Men kanskje jeg må gå til innkjøp av en snart da:)
For sent med tanke på krabbing (åling) her også :p men kan vel bli venn med potta for det om :)

For å være helt ærlig så synes jeg det høres helt absurd ut å begynne å pottetrene en baby på 7-8-9 mnd! Hvorfor dette rushet med at de skal bli så store med en gang? Jeg vil heller nyte babystadiet og la han få ha på bleia en gooood stund til! De blir tidsnok store!

Samme her:o er det normalt å starte så tidlig?
Det anbefales å introdusere for å bli vant til i 1,5års alder (tror det er artikkel her eller på klikk). Men jeg synes det er lettere før de bare kan "tusle av gårde" :p Er kun for å bli vant til å sitte på den. Med storebror hadde jeg fast rutine å sette an på den og gi han tannbørsten mens jeg pusset mine tenner, som en del av morgenstellet. Så er ikke potta så skummel den dagen man skal starte med bleieavvenning :)

For å være helt ærlig så synes jeg det høres helt absurd ut å begynne å pottetrene en baby på 7-8-9 mnd! Hvorfor dette rushet med at de skal bli så store med en gang? Jeg vil heller nyte babystadiet og la han få ha på bleia en gooood stund til! De blir tidsnok store!
Haha har ikke tenkt å begynne med bleieavvenning enda nei!

Sitter ikke selv enda, så det har vi ikke begynt med.

Hehe, nei det blir nok ikke aktuelt her. Vet det er noen som begynner når de er 6 måneder allerede, men jeg er ikke helt der altså.

Ser ikke poenget med å begynne nå. Og aldri i verden at hun hadde sittet i ro på potta!

Back
Topp