Du bruker en utdatert nettleser. Det kan hende den ikke viser dette eller andre nettsteder riktig. Du bør oppgradere eller bruke et alternativ nettleser.
Når er det "vanlig" å begynne med pottetrening?
Noen her som har begynt som smått med det?
Vi har egentlig ikke begynt å tenke i de baner enda.. men lurer fælt på hvordan vi skal legge til rette det når den tid kommer iallefall
Tror det er rett tid å begynne nå, det sa i hvert fall helsesøster. Jeg skipper hele potta, bruker heller slik do-ring. Må vel lete den fram snart... :-)
Vi har brukt doring litt frem og tilbake en stund nå, men har ingen rutine på det, og hun liker det ikke så godt, så det kan vel knapt regnes for dotrening... Burde vel kanskje bli litt flinkere til å trene fremover :) Skal bli deilig å slippe bleier etterhvert!
Det begynne eg med når bleiå sga vekk og foreløpig e hu for liden te å slutta.
Ser virkelig ikkje vitsen å starta med det før. De lere å sjonglera mellom bleia og potta.
Vi har akkurat begynt med eldste, som er blitt 3 år.......
Så jeg tror nok minsten skal få bruke bleie en stund til. Tenker vi prøver litt neste sommer når han har blitt 2. Det gjorde vi med storebror også, men merket fort at det var dødfødt. Han skjønte ikke noe av det whatsoever.. Vi sliter veldig med å få han til å gå på do fortsatt, så hvis det ikke snart løsner litt, så tror jeg vi gir oss og venter en stund til.
Min erfaring er at det nytter ikke å ''tvinge'' barnet til å kutte bleiene hvis de ikke er klar for det selv. Eldstegutten min vil jeg påstå er relativt smart og oppegående, han skjønner alt vi sier og forklarer for han og han snakker helt rent og tydelig, men likevel så får han ikke til å gå på do..
Vi bruker doring, tar det i forbindelse med skift av bleie, og når jeg ser hun går å gjemmer seg for å bæsje, Ikke alltid resultat, men hun er superstolt når hun får til noe!! Sier tsss, eller bææææsj, og klapper med hendene, skjønne snuppa <3
Begynte for lenge siden. Kjøpte doring, og han fattet selv interesse for den. Han klatrer opp på doen med en gang bleia kommer av, noen ganger med resultat, og andre ganger ikke. Han styrer det fint selv :-)