Pottetrening

Momsfillebabba

Betatt av forumet
Hei jenter

Noen som har noen tips, har lyst til å få av den bleia i sommer. Han nå gått uten bleie her hjemme, og masse ute i hagen. Setter seg på potta innimellom, men sier stort sett nei når vi spør om han skal tisse. Og noen sek. etterpå tisser han der han står....
De har prøvd i barnehagen også denne uka, men de opplever at han blir sint og nekter å sette seg på potta:(

Synes det er vanskelig, for han forstår jo hva som skjer virker det som. Når jeg skulle ta av han etter barnehagen i stad, ba han om å få på bleie igjen, vanskelig å vite hva er rett og gjøre.

Har også hørt at gutter er tregere enn jenter på dette, har dere hørt det?

Hs Nina

Hva med et premie system? Klistremerker da han tisser i pota/do?
Evt noe annet han liker?

Jeg tenker at de helst bør være motivert selv også, men kan være greit med noe for å få de på gli litt. Setter han seg fortsatt på "bakbeina" kan det være lurt å bare ta de i hans tempo. Jeg liker iallefall ikke å presse.

Enig med Godemine om å ikke presse!!!

Torjus nekta potte, så vi kjøpte do-ring, da gikk det mye bedre! For do hadde han jo sett oss sitte på stadig vekk! Er nok en stund sida vi bare begynte å sette han på do, 1,5 år sida eller no. Men skikkelig intensivering begynte vi med etter jul. Og det var med klistremerker som belønningssystem, en kolonne for å sitte på do og en kolonne for å gjøre på do. Han fikk stempel for bare å sitte på do og klistremerke når det kom noe.

Nå er han på 3. uka bleiefri, hjemme og i barnehagen. Bruker når han sover da, men er nok ikke lenge før vi er kvitt den også! Vi har brukt god tid og han var bleiefri hjemme nokså lenge før vi også slutta i barnehagen. Der hadde han 3 uhell og siden vært tørr. Er jo en overgang at ikke mamma skal følge på do også[:D]

Lykke lykke til!!!!! De blir heldigvis bleiefri til slutt uansett!!![:D][:D]

Tusen takk for god tips, klistremerker var en god ide;)

Back
Topp