pottetrening?

litlebamsen

Blir kjent med forumet
e d noken andre så har begynt elle tenkt på å begynna me pottetrening nå? korleis har dåken tenkt å gjer d..

vi har den fremme, så vi ser d litt ann.. når hun begynner å interessere seg for den så kan vi begynne sånn smått.. storebror nektet å gå på potte/do til han var over 3 år, så vi tar det som det kommer..

jeg kommer ikke til å begynne me det enda han forstår det ikke så skal nok vente ei god stund til.

Jeg har tenkt til å prøve å ikke bruke potte i det hele tatt. Kjøper heller doring og bruker doen. Gidder ikke ha en unødvendig mellomstasjon hvis vi kan slippe[:)] Men venter nok en stund her ja.. Kanskje best å flytte ungen på eget rom og i egen seng før hun må tisse alene på do[8D]

ORIGINAL: Lilletrille

Jeg har tenkt til å prøve å ikke bruke potte i det hele tatt. Kjøper heller doring og bruker doen. Gidder ikke ha en unødvendig mellomstasjon hvis vi kan slippe[:)] Men venter nok en stund her ja.. Kanskje best å flytte ungen på eget rom og i egen seng før hun må tisse alene på do[8D]

Hehehehhehehe morsomt!
Men håper på det samme som deg [:D]

Har ikke tenkt på det enda her heller, tviler på at jeg får han til å sitte stille på den og at han kommer til å tisse der uansett [:D]

har tenkt å vente å heller prøve doring i stede.. men så har vi en potte da så måtte jo prøve den  her om dagen..  han tissa på den.. (pleier ikke tisse når han har bleien av)   syns det var så stas å sitte på den.. 

Kjøpte potte for ei stund sidan. Ho sitter på den mens eg tapper i badevannet. Går veldig bra. Tisser alltid litt når ho hører rennende vann. Før så tissa ho alltid på håndkleet etter ho hadde bada, og det er det heilt slutt på no.
Men bruker ikkje potta noko særlig utenom det endå.

Kommer nok til å begynne rett på doring om en stund.
Vet at RoJan har drevet med pottetrening i noen mnd nå...[:)]

tenker å starte med nu.. har gjort det med begge guttene, å starte tidli.

Har kjøpt potte, men ikke brukt den til annet enn lek ennå. Vesla synes det er sååå gøy å klatre over den [8D]

ORIGINAL: Cowgirl86

Kommer nok til å begynne rett på doring om en stund.
Vet at RoJan har drevet med pottetrening i noen mnd nå...[:)]

Ja har holdt på en liten stund nå...hver gang jeg skulle skifte på han så satt han på potta.Men gidder ikke å vaske potta døgnet rundt...han sitter på do nå[:)]Han er kjempeflink,tisser eller bæsjer hver gang.Skjeldent at vi har en bæsjbleie.
Men har begynt å "si ifra", han presser flere ganger før det kommer noe...men da må jeg gå med han med en gang[:)]

Thea har ikke ro på seg til å sitte stille på en potte..det er helt sikkert[:D]
Begynner med do ring når hun er klar for det, ikke noe press.

Tror ikke det har noen hensikt når de er så små så vi venter[:)]

http://mammanett.no/barnetsutvikling/pottetrening

Har ikke vært i nærheten av å tenke på det en gang[:D]
Og tviler egentlig på at vi kommer til å bruke potte (selv om jeg så en kjempefin potte som var ett dyr man kunne sitte på i helga[:D]), regner med vi går for doring når den tiden kommer.

Tanken har ikke slått meg ennå [8D]
Holder på med pottetrening med 3-åringen, vi [8|]

Men kanskje han hadde fått opp interessen hvis plutselig lillesøster begynte å sitte på potte, så kanskje vi skulle begynne med henne snart? Spørs vel om hun har roen til å sitte i ro på potta, da, hun sitter jo ikke rolig 2 sek om gangen...

Tenker jeg snart går til innkjøp av en potte, så får jeg se hvordan det går...

Kasper gir TYDELIG beskjed når han skal bæsje, og han har bæsjet på do mange ganger allerede [;)]

Har tenkt litt på det, men ikke kommet så langt enda. Har jo nesten faste bæsjetider[;)] For min del er potte og doring "same shit" når man snakker om tørrtrening. Får se hva vi kjøper.

Kommer ikke til å begynne enda.. Vente et års tid tenker jeg...
men regner med vi går rett på do med doring i stedenfor potte som må vaskes og sånn... har gått fint med de to andre.

hun får sitte litt på ei pott iblant, men har ikke kommet noe så langt, men hun koser seg..
har erfaring med pottebruk fra de to eldste;
gutten nekta å gå på potte, og gikk rett på doring og do. Storesøster følte seg tryggere med potte (vi prøvde flere ganger med do først), hun synes det var skummelt å sitte på do.. så jeg føler en må se an hvert barn... de er tross alt forskjellige :)

Back
Topp