Pottetrening

Mamma til 3 gull

Gift med forumet
I helgen gikk vi tilanskaffelse av potte til vår 2 åring. Jeg har ikke noe forhåpninger om at han skal bli pottetrent fort hehe men lurer på om noen har noen råd?

Vi setter han nå på potta, og sitter gjene på do sammen med han. da kan han sitte der i 10 - 15 min, men det skjer jo ingenting!

Første dagen ropte han at han måtte tissse et par ganger, men da vi kom til potta kom det jo ingenting. Men kjente i bleia at den var varm så han hadde nok akkurat tisset!

En annen gang så avsluttet han bæsjing på potta, hehe da var mor stolt vettu! Men det var vel mer en tilfeldighet at han hadde litt igjen før han var helt ferdig også satte jeg han på potta midt i prosessen!

Noen med erfaringer som de vil dele?

Være tålmodig tror jeg mitt beste råd er.. :)  går barnet i bhg? da kan det være lurt å samarbeide med dem om pottetrening/dotrening.. 

Min er 2 år og 4 mnd, og går mye uten bleie hjemme.. Han har lært seg teknikken om hvordan han skal "prøve" å tisse. Så stort sett hver gang han blir satt på potta så tisser han. Men han får ikke helt til og si fra enda.. Men det er hvertfall et steg i riktig retning [:)]

Han får et klistremerke, "tatovering" eller en barnetyggis hver gang det kommer noe i potta nå i begynnelsen [:)]

Tusen takk for tips og råd. Jeg forstår at bleia må av, selv om det nok blir mye løping etter han for å vaske opp små tisseflekker!

Ja her må han passest på hele tiden.. Blir fort uhell om vi glemmer han litt..

Ser guttene våre sikkert er like gamle..? Min er født i desember 07 [:)]

Ja det er de. Sebastian er født i januar 08, så få mnd mellom de! Blir nok litt småskvetting her ja:)

Vi har hatt potta stående fremme i noen mnd nå, sånn at hun ble vant til å ha den der og sitte litt på den. Har ikke skjedd noe særlig i den før rett før påske. Da spurte hun selv om å sitte på potte og tisse[:)]
Nå har vi tatt frem doringen som hun fikk til jul, og det er jo enda mer stas å sitte på do enn potta[:D]

Prøver å sette henne der rett etter soving og mat, og sånn av og til utenom. Har ikke helt kontroll på når det kommer noe enda, feks når hun går uten bleie, men når hun setter seg ned så presser hun til det kommer.

Har ikke noen gode råd desverre, men du får prøve å la han ta det i sitt tempo og feks begynne å gå uten bleie til sommeren. Litt enklere da med av- og påkledning og skvetting rundt om kring[8D][:D]

Back
Topp