Potte?

Maisen

Elsker forumet
jentene i juni13
Når begynner dere med det og hvordan introduserer dere det?

Har ikke tenkt på det før jeg leste på en annen termin gruppe at de har begynt med det. Har aldri brukt det med andre unger eller sett bli brukt så vet liksom ikke helt hvordan den verden fungerer

Sent from my GT-P3110 using BV Forum mobile app

Vi har satt O på do fra han var 6 mnd, så vi kommer ikke til å begynne med potte :-) holder han på do når vi skal skifte bleie, så vi har nesten ingen bajs bleier :-) kanskje det er noe å prøve istede for potte?

Sent from my C6903 using BV Forum mobile app

Brukte aldri potte med storesøster.. så gjør ikke det nå heller. Brukte bare sånn doring :) husker ikke når vi begynte med det sist.. men kommer ikke til å begynne enda!

Sent from my GT-I9506 using BV Forum mobile app

Jeg er ikke fan av potte! Her bruker vi do:) har satt A på noen ganger men er lenge siden nå.. Får kanskje begynne igjen:)

Sent from my iPhone using BV Forum

Kan jeg spørre hvorfor noen ikke vil bruke potte? :-) Altså, fordeler/ulemper? :-)

Sent from my SM-G900F using BV Forum mobile app

Men når dere bytter bleier, er ikke de som regel ferdig på do då? Altså, kommer det mer hvis dere sitter de på do?

Men når dere bytter bleier, er ikke de som regel ferdig på do då? Altså, kommer det mer hvis dere sitter de på do?

Her merker vi på o at han må bajse, så da setter vi han på do :-) men vi setter han også på do når vi skifter tissebleie å da pleier han å tisse litt, så da slipper vi at han tisser med en gang han får på tørr bleie :-)

Sent from my C6903 using BV Forum mobile app

Vi har også prøvd å sette han på do, og han tisser ofte. Bæsjen derimot.. :P

Er også litt motstander av potte, like greit å introdusere do med en gang :)

Kan jeg spørre hvorfor noen ikke vil bruke potte? :) Altså, fordeler/ulemper? :)

I barnehagen er det lettere å introdusere do om de har "sett det før". Det kan også være like vanskelig for små barn å vende seg av med potta som med bleia.. Da er det like greit at de har en krakk og doring på do, tenker jeg :)
Mange barn som synes do er skummelt, spesielt de som har brukt potte :)

Kan jeg spørre hvorfor noen ikke vil bruke potte? :-) Altså, fordeler/ulemper? :-)

Det som kfh83 sier:) og twnk, barnet er superflink til å gå på potte, er redd doen, vil slutte med bleie, hva gjør man da når man er ute på ting? Har potta med? Eller tvinger på barnet bleie?

Her stresser vi ikke med det. Storebror gikk det som en lek med da vi begynte å motivere ved 2.5 års alder. Bleiefri en mnd før 3års dagen :)

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Det som kfh83 sier:) og twnk, barnet er superflink til å gå på potte, er redd doen, vil slutte med bleie, hva gjør man da når man er ute på ting? Har potta med? Eller tvinger på barnet bleie?

I barnehagen er det lettere å introdusere do om de har "sett det før". Det kan også være like vanskelig for små barn å vende seg av med potta som med bleia.. Da er det like greit at de har en krakk og doring på do, tenker jeg :)
Mange barn som synes do er skummelt, spesielt de som har brukt potte :)

Takk for svar :-) Ingen erfaringer på området selv enda :-)

Begynte å i introdusere potte og doring når storesøster var 2 år, men ikke noe fast :-) Når hun fyllte tre år var hun mer ivrig og nå de siste 2-3mnd har hun gått uten bleie når hun vil selv...vil ikke pushe henne for mye :-) Så hun bruker både doring og potte pluss vanlig do uten sånn barnering når vi er ute på noe :-)

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Vi har ikke brukt potte til våre, mrn har satt dem rett på toalettet på doring for barn. Fordelen er at de blir vant til å gå på do og man slipper å vaske potta :0 Har faktisk ikke prøvd potte så kan være det er noen fordeler der i forhold til do..?

Vi har ikke brukt potte til våre, mrn har satt dem rett på toalettet på doring for barn. Fordelen er at de blir vant til å gå på do og man slipper å vaske potta :0 Har faktisk ikke prøvd potte så kan være det er noen fordeler der i forhold til do..?
Sønnen til søstra mi får ikke pressa skikkelig på do, bedre på potte med bena oppå noe.. men han sliter litt med den delen av dogåinga da.. :-)

Jeg prøvde for morro skyld doen nå,og jammen så bæsja han skikkelig.. :) kan være tilfeldig,men han begynte å presse med en gang jeg satt han oppa.. :)

Bruker doring. Han syns det er morsomt, presser for harde livet. En god vane , så slipper de bøi redde senere om de er vant. Jeg setter han på do etter han har gjort i bleia, ikke hver dag, men når jeg kommer på det.

Bruker doring. Han syns det er morsomt, presser for harde livet. En god vane , så slipper de bøi redde senere om de er vant. Jeg setter han på do etter han har gjort i bleia, ikke hver dag, men når jeg kommer på det.
Mente sete, babybjørn har babysete. Da sitter han selv mens jeg på huk foran han.

Back
Topp