Potte

kasandre

Gift med forumet
Sensommerbarna 2016
Bruker deres små potte nå?
Eg har satt lisja på potta hver kveld etter grøten nå i 3 dager, første dagen klarte ho å tisse, andre dagen bæsja ho og igår tissa ho igjen [:)] Virker som om ho skjønner hva ho skal på potta og det er kjempestas syns ho [:)]

Bruker ikke potte, vi får se når hun klarer å sitte selv [;)]

Kjempeflink jente du har [:)]

Begynnte vel for 3-4 mnd siden.
Han har tisset noen ganger på den, men tror ikkje han skjønner det enda.

Vi setter han på potte etter frokost og middag. Han bæsjer og tisser ofte da.

Jenta mi sitter på potte hver morgning. Har vel gjort det i 2 mnd eller no. Er ikke for å potteTRENE, men så lenge hun synes det er kjekt så ser jeg ikke at det er noe i veien med det. Når de først blir store nok til å lære seg å gå skikkelig på potte så er potta alt en del av hverdagen deres[:)]

tja, bruke å bruker...[8D]

han blir satt på potta si etter måltidene og tar i å presser som en gal, bæsjer og tisser nesten hver gang, men løøøøper ikke på potta hvis jeg ser tegn til at han skal gjøre noe da, synes det er litt tidlig. vil gi han muligheten til å skjønne hva dette går ut på, og det har han uten tvil skjønt. Han bruker den 2-3ganger om dagen, men vi tar den ikke med på tur da. Mormor og bestemor har også potte, så den er grei da[:)]

her har vi vel brukt potta i 3mnd nå..han sitter på den hver morgen og et par ganger til i løpet av dagen..og tisser og presser og bæsjer. Ingen tvil om at han har skjønt det. Kjempegreit! [:)]

Litt sånn utafor tema her, men hvordan rengjør dere pottene imellom slagene?

Her i gården har vi ikke engang kjøpt inn potte enda. Noen som vil anbefale ei spesiell ei? [:)]

ORIGINAL: Miss Hormontroll

Litt sånn utafor tema her, men hvordan rengjør dere pottene imellom slagene?

Her i gården har vi ikke engang kjøpt inn potte enda. Noen som vil anbefale ei spesiell ei? [:)]

Legger som regel dopapir i bunnen av potta før slaget [8D] Etterpå tømmer eg ut gevinsten i do og spyler potta med vann fra dusjen. Sprayer med badroms-jif og vasker den med det. Tørker av igjen med dopapir.

Eg har babybjorn potte, der kan du ta utav selve potta av "doen" på en måte[8D] Veldig lettvint mpt rengjøring. http://www.babyshop.no/babyshop/frontend/files/PRODUCT/large/55160-v01-l.jpg

Vi har ei rød potte fra Ikea, helt grei [:)]

Har potte (samme som Kasandre har til Betty, bare i blå), men setter han ikke der til faste rutiner. Har tisset der, tviler på at han skjønner meningen med at han skal sitte der da.

Vi har kjøpt potte, men har ikke tatt den i bruk enda. Tenkte å begynne når han begynte i barnehagen, men hittil har det blitt dårlig tid. Så tenker å begynne etterhvert nå.

ORIGINAL: mammajuli/oktober

Vi har ikke begynt ennå, men burde kanskje det etterhvert nå. [:)]

Så flink hun er! [:)]

jeg har ikke tenkt tanken på å begynne med potte en gang jeg... trodde dette var noe man begynte med da man skulle bleieavvenne! Men greit å la ungen sitter der en gang iblant så han venner seg til det... Skal prøve å sette han på den imorgen og se hva som skjer.... Men skal ikke lage noen rutine på det enda...venter litt[:)]

Back
Topp