Potte trening

~eXita~

Glad i forumet
Har noen av dere kjøpt potter eller begynt med potte trening??

Har lenge tenk å kjøpe potter, men pga ferien har det blitt utsatt!
Syns på en måte det virker litt tidlig med pottetrening, men snakket med min mor her om dagen! Og hun sa at de jeg og mine søsken var 7 mnd'er
begynte hun med potte tilvenning og etterhvert da trening!

Hun nevte at jeg var bleie fri da jeg var 1,5 år. natta bleien forsvant da jeg var litt over 2 år!
Syntes det hørtes veldig greiet ut egentlig, så  jeg blir vel å shoppe et par potter i morgen!

har egentlig hatt planer om det lenge, og nå hvor hun er begynt å sitte selv, ser jeg ikke noen grunn til ikke å prøve i allefall... kanskje jeg da kan unngå at hun tisser på meg, sånn som hun gjorde etter hun hadde bada i kveld[&:][8D][:D]

Har ikke planer om å begynne med det enda. Begynte med Arora da hun var runt 1 år, og hun sluttet med bleie på dagen da hu var ca 1,5 år...og om natta da hun var 3 år...så tror jeg venter litt til jeg..[:)]

Nei vet du meg hva!! Det er overhode ikke vanlig når dem er så små[8|]!!
Linea har netopp begynt på potte og hun er 2 år gammel. Men før, når det var tøybleier var det ikke unormalt å begynne tidlig.

For å si det sånn, Linea er tidlig ute iforhold til dagens med potte

HS sa at hvis en begynte me pottetrening førr tili, så kuinn det gi sperre før ungan.. så mann ska vent t de gir teng t at de e klar.. å det e de itje nu når de e så små..  før de veit itje en gang ka det betyr.... de mp sjøl vis interesse før det..

POTTETRENING, Ole alexander er bare 9 mnd. Hi hi, han kan ikke sitte selv en gang. Så nei det har jeg ikke tenkt på. En annen ting er at urinrøret til guttene er ofte ikke ferdig utviklet før de er nærmere 3 år. Så det tror jeg utløser mere stress enn glede. Begynte litt med Christopher da han var 2.5 år. Men han var ikke interesert. Han bestemte selv han han slutta, da han var 3.5 år

hihi angående slutt med bleie..

Æ har et gu'ban som e meeeget tili ute med det meste.. ho gikk da ho va 10 mnd (se:låkka ho me krokkodilleseigsnop[8D])snakka setninge allerede som 2 åring, slutta tidlig me bleia.. va 2 år.. så var vi i bursdag til en gutt som blei 3 år.. han hadde enda itje slutta med bleia.. men prøvd fleire gang..  syns det va beire å bæsj i bleia enn å bæsj på do.. så han va itje klar.. under bursdagen, så satt de atme et bord, de to.. hadde kake og snop som de delte så iherdig...
  plutseli spør jenta på 2.. ( 2 år i januar, han 3 i april) -har du slutta me bleia, det har eg.. fra han kom det et spontaaant JAH!!! (og gjømte ansikte sitt litt) å ferdi me det liksom.. etter ei lita stund, blei han så forlegen... lista seg til mora.. tok ho i handa og sa ho måtte kom.. jenta fulgte nøøøye me hva som skjedde her.. vi kjente jo lukta, så vi visste jo hva som var i jerdet.. da de var på tur ned trappa ropte jenta: kor ska dåkk? ska dåkk å skift bleia? har du bæsja? s¨sa ho itje meir.. gutten, æ trur han sku ha dødd der og da.. staaakar!!!!

men.. jett kem som slutta me bleia dagen etter.. jooo det va gutten det.. hihi så hadde jo litt nytte før sæ da.. hihi de va nu bærre så søt!!!

Kan vel vær greitt når æ tænke mæ om.. Søskenbarne mitt va ganske gammel da dæm fann fram potte te hu å hu va LIVREDD den![&:][:D]

ORIGINAL: Tone_80

Kan vel vær greitt når æ tænke mæ om.. Søskenbarne mitt va ganske gammel da dæm fann fram potte te hu å hu va LIVREDD den![&:][:D]

Ja det va det eg og tænkt på! moren min brukte ofte å ta oss med på do når hun gikk for å tisse og satte oss på potten og sa, 'så tisser vi litt'. [8D][:D] (alle klærne og bleien var på, og ja vi kunne sitte. så det varier jo fra unge til unge) Var bare for å venne oss på og liksom fortelle at dette er ikke farlig! Mamma hadde stor do og vi små do! [8D] hørtes kanskje litt teit ut da...

Ikke før senere hun lagde rutine på potta når hun kunne se når vi ville gjøre nr en og to. [:D]

Søstren min skulle jo også ta potte treningen på sin første fødte rundt 8 mnd alderen og satte likså greit potten i stua for å gjøre ungen vant med potta.  Og da hun skulle ''lære'' ungen, var vel rundt ett års alderen, å gå på do! Så nektet ungen for potten skulle lekes med! [8D]

Back
Topp