Potte trening

Nei, er nok ikke aktuelt før til neste sommer.
 
Ah, her har vi begynt sånn smått :) er kanskje på potta en til to ganger for uka, så han er og forblir vant til det :) sitter bare å smiler å koser seg og vil opp når han er ferdig :p
 
I følge hs er ikke nervesystemet klart til og holde seg tørr før ved 2 års alder. Men skader vel ikke og prøve om du har lyst. Vi kommer ikke til og begynne før neste sommer tidligest
 
Her var jeg og alle mine søsken pottetrent før et års dagen :p bortsett fra natt da :) letter jo veldig på både bleier og arbeid etterhvert om lille gjør både en og to i do istedenfor i bleie :) er jo en lang tilvenning for dem å i det hele tatt gjøre nr to på do da de syns det er så rart med rompa fri i lufta :p
 
Eg har børjat setta henne på potta men hon trivs ikkje i den. Fick gå en liten stund utan blei Igår så hørde eg den skriken å hon blev livredd å sprang till meg. Så ser eg på golvet der hade hon tissat. :eek:
 
Eg har børjat setta henne på potta men hon trivs ikkje i den. Fick gå en liten stund utan blei Igår så hørde eg den skriken å hon blev livredd å sprang till meg. Så ser eg på golvet der hade hon tissat. :eek:

Hehe! Det er forskjell på hvordan de reagerer. Her tisser han ofte med en gang han får gå uten bleie, da bøyer han seg frem og kikker ned på tissen mens han tisser og er helt fascinert :p
Om han blir ferdig og vi ikke er raske så bøyer han seg ned for å slå hånden i og plaske i tisset! Ganske komisk! :)
 
Eg har børjat setta henne på potta men hon trivs ikkje i den. Fick gå en liten stund utan blei Igår så hørde eg den skriken å hon blev livredd å sprang till meg. Så ser eg på golvet der hade hon tissat. :eek:

Derfor jeg tenker det er lurt å begynne (kanskje overdrevent) tidlig så de blir vant (trenger jo ikke å tisse eller noe bare de blir vant til at de skal sitte rolig der) :) hadde faktisk min på litt fra han var nyfødt, siden de bæsjer så utrolig! Med han kom det i to puljer etter hverandre, så var man rask så kunne man skifte og "sette" han (holde han) på do og der gjorde han resten, så han slapp å bli byttet på to ganger på rappen, og gikk veldig kjappt og enkelt på den måten, også ble det jo ikke bæsj opp etter ørene !!
Spent på om jeg må gjøre samme greia med lillebror :)
 
Hvordan opprettholdes det i bhg ..?
 
Har begynt å sette henne litt på potte. Hun synes det er veldig stas, men det har enda ikke blitt noe resultat av sittingen :p
 
Emil har bæsjet på do siden han var 6 mnd. Tisser også på "kommando" om han har noe i blæren. De har dessverre ikke tid til å følge det opp i bhg, så der blir det i bleia de dagene han ikke venter til vi kommer hjem, men jeg håper han skal klare å si fra snart, så kan de få satt ham på do av og til i alle fall. Håper å ha ham tørr på dagtid neste sommer, men stresser ikke med det. Siden vi bruker tøybleier blir det vel å droppe fleecemellomlaget gradvis sånn at han kjenner at han blir våt. Har også planer om å begynne med training pants etter hvert, men ikke nå på vinteren med alle klærne.... [emoji23]
 
Emil har bæsjet på do siden han var 6 mnd. Tisser også på "kommando" om han har noe i blæren. De har dessverre ikke tid til å følge det opp i bhg, så der blir det i bleia de dagene han ikke venter til vi kommer hjem, men jeg håper han skal klare å si fra snart, så kan de få satt ham på do av og til i alle fall. Håper å ha ham tørr på dagtid neste sommer, men stresser ikke med det. Siden vi bruker tøybleier blir det vel å droppe fleecemellomlaget gradvis sånn at han kjenner at han blir våt. Har også planer om å begynne med training pants etter hvert, men ikke nå på vinteren med alle klærne.... [emoji23]
Oi, så flink. :) Har ikke en gang begynt å tenke på dette ennå. Kanskje kjøpe en potte snart, og begynne å trene litt.
 
Kjøpte potte på Ikea på fredag, skulle få ham til å sette seg på den etter bleieskift. Dritskummelt første dag. jeg fikk sette ham på den andre dag men han spratt av straks jeg slapp ham. Tredje dag satte han seg ned selv da jeg tok den fram. :)
Setter ham på potten ved bleieskift, men han setter seg ned og ser på tissen sin, så spretter han opp og skal gjøre noe annet. Ingen suksess så langt. :D
 
Back
Topp