Potte/do trening

Klodehode

Elsker forumet
Ja når er det lurt å starte med det ?

Jeg lurte på om jeg skulle ut å kjøpe en potte til snuppa nå, forventer ikke at hun skal bli tørr i en alder av 16 mnd aldså.
Tenkte igrunn bare at den skulle være tilgjengelig sånn at hun blir kjent med den- kanskje gjøre en liten pottetur som en del av rutinen på kveldstellet.

Hva er deres erfaring? Er hun for liten enda?

Hadde nok kjøpt potte til henne ja :) 

Her er guttongen akkurat fyllt 2år, og satser på bleiefri iløpet av sommeren.

Om du kjøper potte, la den stå sammen med lekene. La henne bli kjent med den, sitt på den med klær osv. 
Så kan du begynne med å la henne sitte uten klær på potta mens dere pusser tennene på kvelden, evt se litt i en bok o.l. Plutselig en dag kommer det noe, å da er det bare å rose :D
Ikke forvent bleiefri allerede nå, men det skader absolutt ikke når dere skal begynne med det, at hun er komfortabel med potta altså.
Liker hun det ikke, la den være noen dager/en liten uke å prøv igjen...

Ville også ha kjøpt potte:)

Vi gjorde det for ei stund siden, og lot henne "leke" med den, og sitte på den med og uten klær. Hun elsker det, så jeg tar henne med når jeg skal på do, så sitter vi der sammen:) Har faktisk kommet tiss 2 ganger, men stort sett er det masse pressing uten resultat;)

kjøpte nettopp potte til jenta mi på 2 år.. Hu synns det va kjempekjekkt. satte seg på den, gikk av å satte seg ved siden av og tisset på gulvet... jaja. får nok bare trene på det deremoticon

Her har mini sittet på potte siden hun var 14 mnd. Har ikke "pottetrening" og forventer ikke at hun skal bli snarlig tørr, men hun tisser og bæsjer på den hver morgen, og innimellom ellers. Testet det, med å holde henne over do, da hun som regel alltid bæsjet rett etter hun fikk ny bleie på morgningen. Kom tre dager på rad, så da var det bare ut å handle inn potte. Etter det har det nesten ikke vært bæsjebleier her. Presser ikke på, vil hun ikke, så vil hun ikke. Vil ikke danne noe dårlig forhold til det å gå på potta.

Vi kjøpte slik ring til å ha på doen til Tuva når hu var 16 mnder..

Vi spør om hu vil på do fks om kvelden, bleieskift, etter badet osv.. Roser VELDIG mye om hu tisser, og får skryt uansett om hu ikke gjør noe..
Gir henne en bok som hu sitter å leser på.. hehe

Hu har mistet litt interessen nå da, men håper det plukker seg opp snart.. Har et skjult lite håp om at hu kansje er bleietørr på dagtid når sommeren er over :)

Så søte historier emoticon

Da blir det ut å finne en potte til uka tenker jeg.
Mest for lek og morro til og begynne med. Men hun er blitt veldig opptatt av å kopiere meg og pappan for tiden. Kanskje det blir kollektiv dogåing fremoveremoticon

Glemte å få med at vi også har kollektiv dogåing om morgningen. Hender hun kommer på at hun må tisse  og roper"tisssssssssssssssssss", hvis andre skal på do også, så har vært med både pappa, bestemødre og tante på kollektivdogåing og de blir så stolte når hun får ut noe sammen med de.
emoticon

Back
Topp