Poteter ol.

Love4two

Forumet er livet
Synes det virker så utrolig kjedelig for Thea å bare spise poteter til middag, for det synes jeg nå selv [8D]
Har prøvd ris, men det er ikke så lett å spise med fingrene. Siden Thea bare har to tenner så har hun mindre mulighet til å tygge sånn at jeg vet ikke om poteter i ovnen (sånne båtpotete) er et allternativ.
Hva står jeg igjen med da egentlig?
Hvordan gjør dere det?
[8|]

Ja, nå har Leon snart 16 tenner[&:] så det er litt forskjell der, men han spiser det meste til middag han. Elsker å spise sammen med oss, og ser han heller vil ha det vi spiser enn disse glassene.

Vi har alt fra potetmos, spaghetti, poteter, ris osv. Han spiser alt. [:)][:)] Noen ganger har vi bare gode grønnsaker til.[:D][:D]

Erik spiser også det meste. Han er ikke så oppsatt på å spise sjøl,men jeg lar han f.eks få spise grønnsakene sjøl mens jeg gir resten av maten med skje. Han har 6 tenner,men får i seg det meste [:D] 

Her hjemme så koker jeg bare opp litt makaroni, siden det er ganske lett og svelge og tygge, så lager jeg litt tomatsaus av tomatsuppe (tar bare litt pulver og så mye vann som passer til) varmer en pølse og voila, kjempe god middag.

Men bare makaroni og saus er en hit oxo.

ORIGINAL: schnuppa

Ja, nå har Leon snart 16 tenner[&:] så det er litt forskjell der, men han spiser det meste til middag han. Elsker å spise sammen med oss, og ser han heller vil ha det vi spiser enn disse glassene.

Vi har alt fra potetmos, spaghetti, poteter, ris osv. Han spiser alt. [:)][:)] Noen ganger har vi bare gode grønnsaker til.[:D][:D]

Spiser han selv med skje?
Synes du ikke det blir fulstendig kaos med denne risen?
Får prøve potetmos jeg det må jo være lettere å spise, eller så får jeg mate henne med det vedsiden av liksom, det går sikkert greit så lenge hun får spise det andre selv [;)]

ORIGINAL: Ferraribabe

Her hjemme så koker jeg bare opp litt makaroni, siden det er ganske lett og svelge og tygge, så lager jeg litt tomatsaus av tomatsuppe (tar bare litt pulver og så mye vann som passer til) varmer en pølse og voila, kjempe god middag.

Men bare makaroni og saus er en hit oxo.

Hørtes jo kjempe greit ut å lage [:)]
Glemmer makaroni jeg. Får prøver det engang. HUn har bare fått det i fiskegratengen [:)]

ORIGINAL: Thea´n Mom

ORIGINAL: schnuppa

Vi har alt fra potetmos, spaghetti, poteter, ris osv. Han spiser alt. [:)][:)] Noen ganger har vi bare gode grønnsaker til.[:D][:D]

Spiser han selv med skje?
Synes du ikke det blir fulstendig kaos med denne risen?
Får prøve potetmos jeg det må jo være lettere å spise, eller så får jeg mate henne med det vedsiden av liksom, det går sikkert greit så lenge hun får spise det andre selv [;)]

Han spiser grønnsakene med hendene, resten gir jeg ham. Enn så lenge.. [;)][;)]

Casper spiser alt det tilbehøret jeg spiser,
poteter, stekte poteter i ovenen, ris, potetmos, makaroni, grønnsaker...
Han spiser det meste med henda han, men ris og mos gir jeg med skje.

Back
Topp