Potesokker til hund, erfaringer?

gutt09jente11

Forumet er livet
Har en liten Border Collie mix som elsker å være ute, elsker å trekke på ski og gå turer. Stort sett utehund så lenge været tillater det.

Problemet er at hun har mye hår mellom potene, og mer blir det jo selvfølgelig når hun har vinterpels. På tur i snø blir dette et stort problem, vi prøver å være flinke til å klippe, men hårene er jo der for å beskytte henne når hun er i hundegården om dagene...

Så nå har vi tenkt på potesokker, har dere noe erfaringer med det? Og evt. noen å anbefale??

Bikkja er 15 kg.

Jeg har prøvd alle mulige typer, men bikkja mi greier ikke gå med de..
Ruffwear har mange gode hvertfall.

Er kanskje ikke helt den rette til å svare. Vi har en liten hund på 5 kg. Har de minste til henne, men likevel vil de ikke henge på (er ikkevfor små i alle fall). Hun elsker å være i snøen og bli veldig kladdete under potene, så hun kunne trengt dem. Vi går som regel inn før hun blir istapp da...

Nei det er jo nettopp det, om hun vil bruke dem :P Hehe, men skulle gjerne gjort det, da hun elsker å være ute, men bli klabbete med en gang....

Vi har potesokker til vår boarder collie-mix, og det er helt supert. Kjøpte bare noen billige på XXL (husker ikke merke), og det er fantastisk å ikke måtte plukke isklumper mellom tærne hennes. Hjelper godt nå som det er så kaldt også, selv om de er tynne. :)

Vi har hundesko fra Ruffwear til vår Boerboel. D
Var veldig fornøyde med Jægerens da han var valp :)

Min hund blir stiv som en stokk og nekter å gå en eneste meter om jeg tar på ham sokker eller dekken :P Men det er jo en vanesak vil jeg tro..

Jeg har fleecesokker fra "trines" et eller annet:P hundene mine er bare 2-3kg, men veit at mange er fornøyd med disse på både små og store raser.. Har også gummi sokker.. Kan legge inn linker i morgen til begge deler, bruker mobilen nå bare.. :)

Min hund blir stiv som en stokk og nekter å gå en eneste meter om jeg tar på ham sokker eller dekken :p Men det er jo en vanesak vil jeg tro..

Den første tiden med sokker her, trippet boerboelen her som en puddel :P
Gikk seg til, men det var artig mens det varte :P

Finnes det ikke en slags voks som gjør samme nytten for hunder som ikke vil bruke sokker, eller høres det for godt ut til å være sant? :p mener å ha hørt om noe sånt, hvertfall, men det kan jo være feil :p

Sent from my GT-I9300 using BV Forum

Finnes det ikke en slags voks som gjør samme nytten for hunder som ikke vil bruke sokker, eller høres det for godt ut til å være sant? :p mener å ha hørt om noe sånt, hvertfall, men det kan jo være feil :p

Sent from my GT-I9300 using BV Forum
Potefett?

Vi smører med potefett på vinteren for han kan bli litt tørr. Men potefettet tar jo ikke unna saltet de trasker i langs veien eller skarp is de kan tråkke på.

Mammaen min har strikket til begge våres, de tar de ikke av seg,er nok bare heldig forstår jeg:-)

Sent from my GT-P7310 using BV Forum

Har prøvd på en dvergschnauzer.. hun ble stående på stive ben og bare glodde fornærma på meg.

Sent from my LT15i using BV Forum mobile app

Vi har en hund på 25 kg og har ingen problemer med potesokker.
Vi har ett par med fleece og de sitter bra, så har vi ett med ull og semsket skinn, de har ramlet av i blant.
Så får du slike tynne trekk også, de sitter veldig bra på.
Vil ikke hunden ha de på, så tren på det og gjør det til en lek.
Fungerte utmerket her :p

Jeg vil anbefale potesokker som går et stykke opp på beinet til hunden. Jeg har et par som ikke går så langt opp, og de faller av HELE tiden, så bruker dem ikke.

Back
Topp