Postafen

Lille91

Elsker forumet
Høsthjerter 2017
Marshmallows2021
Skuddårsspirene 2024
Jeg fikk Postafen av legen idag. Og til dere som tar slik kvalmestillende, tar dere ved behov eller som forebyggende gjennom dagen? :think005
 
Har ikke brukt postafen da det har null effekt.. men jeg har tatt fast gjennom dagen.
En når jeg starter dagen og en 6 timer etterpå (som jeg har fått beskjed om) men Max 2 til dagen.
 
Jeg får metoclopramide orifarm, synes de funker ganske bra :)
 
Jeg går på Xonvea, og har god virkning av det. Har to tidligere svangerskapet bak meg med oppkast helt til slutt. En del trøtt og sliten, men får i meg mat og planlegger dagen med en hvilepause så går det bra
 
Jeg går på Xonvea, og har god virkning av det. Har to tidligere svangerskapet bak meg med oppkast helt til slutt. En del trøtt og sliten, men får i meg mat og planlegger dagen med en hvilepause så går det bra
Hvordan er Xonvea i forhold til Zofran?
Jeg vet ikke om det er forskjell fra sted til sted, men jeg har ikke hørt de nevne Xonvea noensted. Er det et annet virkemiddel i de kanskje?
 
Den ble godkjent i Norge i år. Legen min hadde ikke hørt om det før jeg sa jeg ville prøve det. Har nå gått på det i 2 uker, kasta opp 1 gang. Tidliger svangerskapet har jeg testa alt som kan testes, ingenting funka. Den er dessverre dyr, 299 for 20 tabletter, men den gjør hverdagen med to barn fra før mye enklere hvordan de er i forhold, veit jeg ikke. Men sjekk linken under https://www.nrk.no/rogaland/legemiddelet-xonvea-mot-svangerskapskvalme-godkjent-i-noreg-1.16305990
 
Forebyggende her og. Har prøvd å slutta å ta dei på kvelden for å sjå om kvalmen er mindre nå siden den nesten e vekke liksom. Då kjem den som eit brak og eg må ta Afipran på formiddagen og blir dermed uhorvelig trøtt og sliten resten av dagen. Funke aller best å ta om kvelden og sova gjennom dei værste søvnbølgene. Heilt imponert over kor god effekt kvalmestillande har, virkelig redda kvardagen til nå :) (er 7+4)
 
Forebyggende her og. Har prøvd å slutta å ta dei på kvelden for å sjå om kvalmen er mindre nå siden den nesten e vekke liksom. Då kjem den som eit brak og eg må ta Afipran på formiddagen og blir dermed uhorvelig trøtt og sliten resten av dagen. Funke aller best å ta om kvelden og sova gjennom dei værste søvnbølgene. Heilt imponert over kor god effekt kvalmestillande har, virkelig redda kvardagen til nå :) (er 7+4)

Det høres jo helt genialt ut og ta om kvelden for og sove vekk det værste på natten. Men føler du effekten er god utover formiddagen da også?
Jeg er på dag 2 med postafen nå har sovet 3 ganger pr dag i tillegg til og lagt meg kl 21 på kvelden :laughing001 :laughing001
 
Det høres jo helt genialt ut og ta om kvelden for og sove vekk det værste på natten. Men føler du effekten er god utover formiddagen da også?
Jeg er på dag 2 med postafen nå har sovet 3 ganger pr dag i tillegg til og lagt meg kl 21 på kvelden :laughing001 :laughing001
Ja, eg har full effekt heile dagen likevell eg, såvidt eg veit er Afipran depot tabletter, så er vell meininga med lang virketid :)
Ja når eg tok på dagtid så va eg heilt kaka :hilarious:
 
Ja, eg har full effekt heile dagen likevell eg, såvidt eg veit er Afipran depot tabletter, så er vell meininga med lang virketid :)
Ja når eg tok på dagtid så va eg heilt kaka :hilarious:
Da skal jeg jammen prøve meg på det ikveld! Så kanskje jeg kan få litt mer overskudd på dagtid
 
De hjelper dersom du tar de før du blir for dårlig. De funker best forebyggende, ❤️
Orker ikke å ta de når jeg skal på jobb, blir så uendelig trøtt av de. Blir som regel kvalm uttpå ettermiddagen/kvelden, men rekker ikke alltid å ta dem før jeg blir kvalm
 
Orker ikke å ta de når jeg skal på jobb, blir så uendelig trøtt av de. Blir som regel kvalm uttpå ettermiddagen/kvelden, men rekker ikke alltid å ta dem før jeg blir kvalm
Det skjønner jeg
 
Jeg har også kjempe god effekt av xonvea. Helt likt som hun over her. Slitt med hg ved de forrige to svangerskapene. Å nå etter start på medisinene så har jeg en ny verden. :)
 
Har nå tatt postafen to ganger på bilferien vår, og kan melde om status som helt ubrukelig mamma og samboer i bilen. :hilarious: Hjalp kanskje litt på kvalmen, for jeg kjente ikke så mye på den de minuttene jeg var våken på dagtid. Men ble altså så (enda mer) trøtt, og sovnet midt i samtaler og ca hvert 10.minutt.:hilarious:
 
Back
Topp