Postafen

HCS

• 2020 • 2023 •
Snøkrystallene2021❄️
Julilykke 2023
Har et lite spørsmål. Sliter veldig med kvalme og tok kontakt med legen i dag. Fikk resept på Postafen. I pakningsvedlegget står det at om man er gravid skal man ikke ta postafen hvis det ikke er helt nødvendig. Noen som vet noe mer om dette? Er jo villig til å leve meg i gjennom nesten hva det skal være hvis det forhindrer skade på fosteret, men hvis legen foreskrev det bør det vel gå greit eller? Har ikke turt å ta ennå.

Har et lite spørsmål. Sliter veldig med kvalme og tok kontakt med legen i dag. Fikk resept på Postafen. I pakningsvedlegget står det at om man er gravid skal man ikke ta postafen hvis det ikke er helt nødvendig. Noen som vet noe mer om dette? Er jo villig til å leve meg i gjennom nesten hva det skal være hvis det forhindrer skade på fosteret, men hvis legen foreskrev det bør det vel gå greit eller? Har ikke turt å ta ennå.
Postafen er trygt å ta. Bare vær obs på at man kan bli veldig trøtt og døsig av å ta det. Varseltrekant. :happy: Håper det hjelper deg, hvis ikke finnes det andre medisiner å forsøke også.

Det er helt trygt :) postafen er førstevalget når gjelder behandling av svangerskapskvalme. Du kan riktignok bli veldig trøtt.

Jeg har også lest flere steder at gravide ikke skal være redd for å ta postafen, men er det greit å ta inntil to om dagen? Er det noe maks dose som er anbefalt?:happy:

Tusen takk for svar! Veldig betryggende :Heartred

Tror jeg må høre med legen i morgen om jeg kan få resept på dette. De ingefærtablettene funker ikke hos meg! :depressed:

Å men da så! :woot: Da skal jeg spørre neste gang, i stedet for å lete selv på apoteket! :hilarious:
Jeg har ikke brukt dem for svangerskapskvalme, men det er genialt mot reisesyke. Men vær obs, som noen skriver over her- du kan bli VELDIG trørr av dem. Mener å huske det er varselstrekant på pakka- jeg ville i alle fall IKKE tatt sjansen på å kjøre bil etter å ha tatt dem. Har ofte brukt dem på ferjeoverfarter etc, og har da opplevd å sovne sittende i stolen på en travel, bråkete kafe...

Jeg har ikke brukt dem for svangerskapskvalme, men det er genialt mot reisesyke. Men vær obs, som noen skriver over her- du kan bli VELDIG trørr av dem. Mener å huske det er varselstrekant på pakka- jeg ville i alle fall IKKE tatt sjansen på å kjøre bil etter å ha tatt dem. Har ofte brukt dem på ferjeoverfarter etc, og har da opplevd å sovne sittende i stolen på en travel, bråkete kafe...

Det er rød trekant på ja :) Jeg klarer ikke å kjøre etter å ha tatt dem...

Kjører ikke selv, men kanskje kjedelig å være på jobb enda mer trøtt enn vanlig. :wideyed: Kjenner at kvalmen bare blir verre nå... Gruer meg til jobb i morgen. :meh:

Jeg er fremdeles ikke sikker på hva jeg landet på angående pillene. Tok en i går og følte meg veldig dårlig hele dagen, men så skulle vi også på TUL, så mulig det var litt mer spenning og påkjenning enn jeg trodde :p uansett! På resept på lege fikk jeg 100 piller for 106kr. Kjøper du de reseptfritt er det over 50 for 10. Så lønner seg å få resept av legen hvis det fungerer. Kan jo prøve en 10-pakning først eventuelt.

Sniker.
Postafen er trygt! Jeg brukte de, inntil jeg fikk resept på Phenergan. 100 Phenergan kostet det samme som 10 Postafen. To-tre dager etter at jeg fikk resepten forsvant kvalmen da. :laughing002

Back
Topp