Postafen

Kaffebønna

Elsker forumet
Påskekyllingene 2020
Noen som har begynt å bruke postafen mot kvalmen? Funker det for dere? Blir dere veldig trøtte?

Husker ikke hvordan de funka forrige gang. Skal i dåp i morgen og tenker jeg må kaste inn håndkleet og ta en, men redd jeg sovner ved bordet :hilarious:
 
Syns ikke det funka så veldig. Ble bare veldig trøtt. Så jeg droppa det.
 
Jeg synes de tok vekk den mest intense delen av kvalmen, men jeg ble veldig trøtt av de. Ikke så ille at jeg sovnet ved bordet, men ganske så sliten. Det er litt vanskelig å si hva som kommer av graviditeten og hva som kommer av tablettene. Nå tar jeg de hvis jeg synes kvalmen er så ille at jeg tror jeg ikke får spist på jobb.
 
Hentet ut resepten forrige uke. Jeg ble bare mer trøtt og svimmel, noe som førte til at jeg ble mer kvalm. Går nå på b6 tilskudd.
 
Nei, finnes det også på resept?? Jeg fikk melding av lege om å kjøpe de på apotek dersom postafen ikke fungerte (dyre var de!) Tok første tablett i går morges. Kan ikke si at jeg kjenner noen effekt enda. Tar en morgen og en kveld.
 
Jeg syns det har tatt toppene se gangene jeg har tatt det.

Blir trøtt, men heller trøtt en uberkvalm!
 
Hjalp ikke for meg forige svangerskap, men ble gjorde noe med magen husker ikke om jeg ble forstoppet eller fikk diaré :wacky:
Har ikke prøvd denne gangen, da kvalmen har vært såppas holdbar at jeg ikke har kastet opp mer enn en gang. Men slitsomt er der å være kvalm likevel :sour:
 
Til vanlig bruker jeg postafen mot reisesyke, men i graviditeten nå fikk jeg bivirkningene som var kvalme (ironisk når jeg tok den for kvalmen). Måtte bare kutte ut postafen. Spiser nå 1 tabelett Metoclopramid Orifarm 3 ganger daglig og pyridoksin 2 ganger om dagen ved behov. Jeg er fortsatt kvalm og sliter med matinntak, samt har noen dager med oppkast. Så vet ikke helt hva jeg skal gjøre lengre.. :dead:
 
Til nå har jeg bare tatt 1 time før jeg legger meg for å klare å sove, er ganke grøt når jeg står opp om morgenen. For meg fungerer det, klarer å sove hele natten untatt at jeg våkner en gang for å gå på do ;) har ikke tatt på dagen ennå selv om jeg kanskje burde, er bare så redd for om det skal skje noe med jentene mine på skolen elle barnehagen så må jeg være kjørbar.:oops:
 
Noen fler som har prøvd seaband. Det har funket for meg tidligere men ikke i dette svangerskapet. De sier nr 3 er en luring:hilarious:
 
Jeg synes seaband fungerte i en periode. Det gjorde det hvertfall ikke værre. Så det har jeg brukt litt. På det værste tok jeg dem ikke av på 3 døgn :p
Har også tatt ingefær tabletter ved, et par anledninger. Vet at det ikke er "på lista", men kunne ikke finne noe noe galt med det. Bare at det ikke er forsket på. Men ingefær hjalp også noen ganger. Tok det ikke daglig.
 
Til nå har jeg bare tatt 1 time før jeg legger meg for å klare å sove, er ganke grøt når jeg står opp om morgenen. For meg fungerer det, klarer å sove hele natten untatt at jeg våkner en gang for å gå på do ;) har ikke tatt på dagen ennå selv om jeg kanskje burde, er bare så redd for om det skal skje noe med jentene mine på skolen elle barnehagen så må jeg være kjørbar.:oops:
Kan man ikke kjøre når man har tatt det?
Vurderte å ta i morgen for å holde ut på jobb, men kan jo ikke det da, siden jeg må kjøre til og fra jobb.
 
Jeg synes seaband fungerte i en periode. Det gjorde det hvertfall ikke værre. Så det har jeg brukt litt. På det værste tok jeg dem ikke av på 3 døgn :p
Har også tatt ingefær tabletter ved, et par anledninger. Vet at det ikke er "på lista", men kunne ikke finne noe noe galt med det. Bare at det ikke er forsket på. Men ingefær hjalp også noen ganger. Tok det ikke daglig.
Ingefærtabletter skal man være forsiktig med. Står på matportalen.
https://www.matportalen.no/matvareg...aa_ingefaershots_og_kosttilskudd_med_ingefaer
 
Kan man ikke kjøre når man har tatt det?
Vurderte å ta i morgen for å holde ut på jobb, men kan jo ikke det da, siden jeg må kjøre til og fra jobb.

Er rød varseltrekant, og står man skal ikke kjøre eller operere maskiner. Kommer kanskje an på hvor påvirket du er, men selv velger jeg å ikke kjøre når jeg tar postfen.
 
Så det etterpå at det var rød trekant, så da tar jeg ikke når jeg skal på jobb.
 
E rød trekant på. Skal ikke kjøre når du tar medisin med det på.
Rød trekant betyr ikke automatisk at man ikke skal kjøre bil. Men man må se an hvordan man reagerer, blir man sløvet skal man selvfølgelig ikke kjøre, men det er ikke alle som blir sløvet av de. Selv kjenner jeg ikke noe til at jeg har tatt de.
 
Back
Topp