Postafen...

HM89

Glad i forumet
Januarlykke 2020
har fått beskjed om at jeg kan ta opp til to postafen i døgnet. Men jeg får så forbanna dårlig samvittighet hver gang jeg svelger en tablett :( redd for å skade fostret på noe vis. Vet legen ikke ville anbefalt det da, men er noe med de tankene . Jeg tar ca en hver dag med en b6 tablett ved siden av. Pga kvalmen hadde jeg faktisk ikke klart meg uten :)

Uff, det er ekkelt å ta medisin i svangerskapet. Men noen ganger er det nødvendig også. Jeg har begynt med Phenergan (som virker på samme måte som Prostafen) nå. Det er greit denne gangen, i forrige svangerskap hadde jeg det slik som du beskriver. Da hoppet jeg stadig vekk over tabletter, for å ta minst mulig, og merket at det gikk utover virkningen.

Kan det hjelpe deg å lese hva Relis skriver?

https://relis.no/content/4768/Behandling-av-svangerskapskvalme----Hva-ma-farmasoyter-vite

Skjønner deg så godt, og har de samme tankene selv. Som du sier hadde du ikke klart deg uten. Jeg har kun tatt det i en dag, men denne dagen har vært den beste på flere uker :)

Hjalp meg faktisk å lese det Mossi linket til, for jeg har fått Afipran og pakningsvedlegget skremte meg litt.

Vi får stole på legene våre ;)

Jeg går nå fast på B6 og Postafen og har fått livet tilbake, rett og slett. Jeg leste den samme artikkelen fra Relis og ble veldig beroliget. Jeg blir ikke trøtt av Postafen, heller. Tar begge medisinene kl. 9 og kl. 21. Er mye oppe om natta og tisser, så trenger medisinene like mye om natta som om dagen.

Syns ikke vi skal ha dårlig samvittighet.

Pga allergi må jeg uansett ta antihistaminer. Nå tar jeg postafen istedetfor zyrtec liksom. Ikke noe grunn til å tro at postafen er verre for fosteret enn zyrtec som brues av veldig mange gravide.

Jeg prøvde med kun B6 i natt, ikke Postafen, og det gikk dårlig. Trenger åpenbart begge.

Back
Topp