Postafen?

Igloo

Elsker forumet
Himmelbarn
❤ Aprilbarna19 ❤
Noen som tar postafen mot kvalmen? De siste dagene har det vært litt voldsomt, men legen min har ikke ledig time før om nesten 2 uker. Jeg fungerer verken hjemme eller på jobb når det er så ille, så jeg gikk å kjøpe en pakke. Men jeg blir jo bekymret når det står at du ikke skal ta det som gravid uten å ha snakket med en lege...

Jeg tar prostafen og Afipran. Tror ikke det er et problem å teste en pille, det er jo det mildeste de gir for graviditetskvalme... Men selvfølgelig, hadde jeg bare vært kvalm hadde jeg ikke tatt noen form for medisiner. Lykke til :happy:

Jeg er jo forsåvidt "bare" kvalm, men jeg klarer ikke å jobbe og ta meg av hun lille hjemme når jeg er så pass kvalm. Har heldigvis en forståelsesfull sjef, men i dag har jeg virkelig slitt.

Jeg har tatt Postafen de verste dagene. Fikk beskjed på sykehuset da jeg hadde TUL at det var helt trygt [emoji4]

Mannen fikk beskjed fra apoteket at postafen er trygt, de fleste leger skriver det ut som førstevalg til gravide. De sa at det var ingen fare for meg å ta det selv om jeg ikke hadde vært hos lege.

Legen min sa at Prostafen er helt trygt. Dobbeltsjekket med henne i dag etter at noen på forumet her sa at det ikke burde tas, og legen sa at de helst vil at man skal prøve Prostafen først før man går over på evt afipran, og at selv om det er reseptfritt, så er det foretrukket. Hun sa man ikke skulle ha dårlig samvittighet for å ta dem!

Legen min sa at Prostafen er helt trygt. Dobbeltsjekket med henne i dag etter at noen på forumet her sa at det ikke burde tas, og legen sa at de helst vil at man skal prøve Prostafen først før man går over på evt afipran, og at selv om det er reseptfritt, så er det foretrukket. Hun sa man ikke skulle ha dårlig samvittighet for å ta dem!

Takk! Det var godt å vite. :D

Endte opp med å måtte ta en i går kveld, og jeg lurer på om den faktisk har hatt virkning i dag også. Har bare vært småkvalm i dag, og har fått i meg mat uten store problemer.

Takk! Det var godt å vite. :D

Endte opp med å måtte ta en i går kveld, og jeg lurer på om den faktisk har hatt virkning i dag også. Har bare vært småkvalm i dag, og har fått i meg mat uten store problemer.
Det føler jeg også faktisk! At det nesten har hjulpet med en pille over flere dager altså :)

Back
Topp