Postafen

Adelia89

Betatt av forumet
Sommerfuglene 2017
Januarlykke 2020
Hei :)
Noen som har fått postafen mot kvalme, og kan fortelle litt om erfaringer? Er fra før av ikke så glad i å proppe meg i piller, men må vel nå. Gjør ikke noe annet enn å spy..

Noen som har fått postafen mot kvalme, og kan fortelle litt om erfaringer? Er fra før av ikke så glad i å proppe meg i piller, men må vel nå. Gjør ikke noe annet enn å spy..

Jeg fikk Postafen på fredag etter å ha vært fryktelig dårlig i flere dager, og Afipran reagerte jeg på. Jeg er mye bedre nå! Fortsatt litt småuggen, men jeg får sove igjen om natten, holder på mat og drikke og føler meg litt som meg selv igjen :)

Jeg har brukt en del Postafen, men ikke mot svangerskapskvalme. Den virker bra mot kvalme, men man blir trøtt av den. Om jeg blir mer plaget av kvalme kommer jeg til å kontakte legen om å ta de mot svangerskapskvalme også.

Jeg går på Postafen i kombinasjon med Zofran og Stemetil nå. Postafen alene har liten virkning (annet enn at jeg blir utrolig trøtt), så jeg får en liten cocktail av kvalmestillende. Zofran funker best, men de er svindyre. Fikk det intravenøst på KK, det var helt himmelsk.

Snakk med legen din. Vet ikke om det er noen preferanser/førstevalg ift bruk under svangerskap.
Lykke til, håper du finner noe som hjelper.

Jeg tar afipran, føler meg tryggest på det :)
Postafen funket ikke på meg sist.

Jeg har gått Postafen av legen, og det skal være helt trygt for barnet! Men jeg blir så innmari trøtt av dem, så jeg bare sover!

Fikk beskjed om å prøve postafen i går før jeg evt tok afipran.. må si at afipran funker raskere (ut frA egen erfaring) men ble ikke noe trøttere så får ta to om dagen og evt supplere med afipran når jeg er på jobb.

Takk for svar folkens. Har gått på postafen i to dager nå. Den verste kvalmen er borte, er bare litt uggen igjen. Men i gjengjeld sover jeg hele tiden. Klarer så vidt å ha øynene oppe mer. Blæh. Vet ikke hva som er verst, kvalme eller trøtthet?

Takk for svar folkens. Har gått på postafen i to dager nå. Den verste kvalmen er borte, er bare litt uggen igjen. Men i gjengjeld sover jeg hele tiden. Klarer så vidt å ha øynene oppe mer. Blæh. Vet ikke hva som er verst, kvalme eller trøtthet?

Kvalmen er verst syns jeg hvertfall :p

Jeg har ikke fått det, men kjøpt det. Det er jo reseptfritt på apoteket. Kjøpte det etter tips fra legen min.
Har bare tatt én og tok den rett før jeg la meg, siden jeg var så kvalm. Jeg sovna hvertfall, så mulig den funka:)

Back
Topp