Postafen

kailin

Glad i forumet
Dere som har prøvd det.. virker det not kvalmen? Blir dere trøttere? Bivirkninger?
Vil ikke risikere noe mtp embryoet/fosteret om det ikke virker etc..
Lei av denne kvalmen, trenger noe som fungerer!,

Funket veldig bra på meg :) ble ikke trøtt og kvalmen forsvant hele dagen, jeg tok en halv tablett hver morning :)

Jeg tok 1/2 tablett morgen og kveld. Kvalmen forsvant og jeg ble litt mer oppegående. Jeg ble ikke så trøtt som da jeg tok 1 hel tablett.

I følge lege osv skal det ikke være farlig for gravide.

Hadde ingen bivirkninger.

Hm.. kanskje jeg sksl prøve det da, så der kanskje er en sjanse for at jeg klarer å fungere.. blir ekstra sur å grinete når jeg er kvslm å ingenting hjelper

Jeg tar en hel tablett hver morgen, har gjort det i over to uker nå. Jeg har fått hypermesis, så mulig derfor den ikke tar alt kvalmen hos meg, men tar de verste toppene. Er kvalm hele dagen uansett, men klarer å holde på maten. Uten postafen klarte jeg ikke holde på en yoghurt i mer enn en halvtime. Så jeg hadde ikke overlevd uten. Det at jeg blir trøtt synes jeg bare er en fordel for jeg merker ikke noe til kvalme og ubehag når jeg sover, så har helst lyst å sove hele denne perioden bort.

Jeg tar afipran, men fått det foreskrevet fra lege selvfølgelig :) Prøv med postafen og om det ikke hjelper, kan det være greit å snakke med lege! Jeg merker at de dagene jeg tar afipran og spiser mat fra morgenen av så blir kvalmen litt mildere på kvelden :)

Afipran fungerer dårlig generelt her. Fikk beskjed fra jordmor at jeg ikke burde ta postafen på jobb da man ofte blir veldig trøtt, så når jeg er hjemme kan jeg prøve men er redd dagen blir ødelagt av trøtthet da jeg er ekstremt trøtt fra før

Du merker jo fort om du blir ramma av bivirkningene da. Kan jo ta det på jobb om du ikke blir sløva :) Er verd å prøve tenker jeg! Denne kvalmen er noe herk :rolleyes:

Jeg har hyperemesis og fått postafen på resept og hjelper ikke en døyt til meg! Man blir trøtt av de ja, men det er jeg uansett, fordi jeg ikke har fått sove som jeg vil på en lang tid..
Vil ta minst mulig medisiner jeg da, er sykepleier, så vet hva de inneholder og innebærer uavhengig om det ikke er påvist bivirkninger på de, så postafen er vel det eneste jeg har villet ta. Så nå er det bare å bite tenna sammen og vente til maten holder på seg :)

Rød trekant på de, og står i pakningsvedlegget at en ikke bør kjøre bil. Kan godt forstå det, jeg er bare våken 7-8 timer i døgnet for tiden :D

Ååh,ja men da får jeg bare være kvalm å kaste opp heller:p hehe
Jeg jobber fortsatt, og vil gjøre det en stund. Men skal til legen om to uker, og er kvalmen samme eller verre så sykmelder jeg meg.

Back
Topp