Du bruker en utdatert nettleser. Det kan hende den ikke viser dette eller andre nettsteder riktig. Du bør oppgradere eller bruke et alternativ nettleser.
Jeg fikk det på resept av lege i forrige svangerskap. Lå vel akkurat på grensa til å ha hypermesis. Det hjalp litt. Tok den værste kvalmen, men kasta fortsatt opp, kom bare uten forvarsel :-o Snakk med legen din, hvis ingen kjerringråd fungerer finnes det jo andre alternativer også.
Jeg har prøvd postafen. Stort sett tatt 1/2 tbl. Blir trøtt av den.
Fått det på resept av legen. Det er nok trygt å ta, men for min del er det uaktuelt å ta hver dag. Jeg har kun brukt det ved ekstrem kvalme og da hjelper det
Jeg fikk Afipram sist, det hjalp ingenting.
Postafen hjalp og fikk meg faktisk igjennom svangerskapet, jeg hadde blitt lagt inn om ikke det hadde fungert.
Legen sa disse ikle var farlige om man fulgte pakningsvedlegget.
Kjenner mange som hat tatt postafen og alle har friske barn, legen sa at disse var helt trygge.
Det går også an å få postafen på resept. Da er den mye billigere...
Grunnen til at det kan være litt skepsis til alle disse legemidlene er at det ikke finnes studier der det blir gitt til gravide. (Uetisk med studier på gravide) Derfor står det at det skal gis med forsiktighet. Dette gjelder både afipran, zofran og postafen.
Litt skepsis er alltid bra, men for dem som er ordentlig plaget, kan det være litt kjærkommen hjelp.
Selv har jeg fått resept på postafen, men ikke hentet ut medisin enda. Den "sparer" jeg til ting blir verre
Dere som har postafen, hvor ofte kunne dere ta en?
Fikk det på resept, men har vært for dårlig til å hente. Fikk mannen til å bare kjøpe uten resept, men da står det jo ingenting på hvor mange tabletter jeg kan ta til dagen og hvor ofte. Noen som vet?