Postafen

_Lotus_

Glad i forumet
Februarlykke 2015
Dere som tar postafen mot kvalme, hvordan tar dere den og hvor lenge virker den? Jeg MÅ på jobb i mårra, og lurer på hvis jeg tar en i kveld om den funker utover dagen i mårra.. Hvis jeg tar den i mårratidlig er jeg redd jeg blir så trøtt.

Sent from my iPhone using BV Forum

Hei:) Ville snakket med legen først men mange blir trøtte av den og den har inntil 12 timers virkning:)

Dere som tar postafen mot kvalme, hvordan tar dere den og hvor lenge virker den? Jeg MÅ på jobb i mårra, og lurer på hvis jeg tar en i kveld om den funker utover dagen i mårra.. Hvis jeg tar den i mårratidlig er jeg redd jeg blir så trøtt.

Legen sa 1 til 2 om dagen. Jeg har testet en. Ble ikke spesielt trøtt. Tok den i to tiden og den virket fra rundt kl tre til ca halv ti før kvalmen kom tilbake.

Takk for svar jenter :) jeg tok dette i mitt første svangerskap etter råd fra lege, uten noe særlig effekt da men tenkte det var verdt et forsøk... Kanskje jeg skal prøve meg på en i mårratidlig da, og håpe på at jeg ikke sovner under samtale med pasient ;) er jo så trøtt i utgangspunktet..

Lykke til! Håper det virker for deg!! Hvis ikke så spør legen, det finnes ihvertfall to til kvalmedempende tabletter som kan prøves hvis du ikke får god effekt av postafen.

Tok 1 tablett i natt, og morgenen og formiddagen var helt fantastisk! Nå er to harde arbeidsdager over, heldigvis. Skal prøve å ikke ta postafen så ofte da, bare hvis det er noe spesielt, nå vet jeg at det funker! Eneste bivirkning jeg merket var at jeg ble veldig tørr i munnen, og det kan man jo leve med :)

Back
Topp