postafen.?

Fikk de på resept av legen :)
Hmmm... Ingen erfaring med at det er noe særlig med bivirkninger. Men viss du ser på innlegget om ingefær så kan det alltids være en ide å prøve det først ? :)

Har fått det anbefalt hos legen i dag. Har lest mye om det også. Ser ut til å være veldig delt mening om det. Men har hørt og lest at det er det første som anbefales for gravide når ingenting annet (ingefær, armband osv.) hjelper. Har også fått Pyridoksin (B6) 40mg og skal ta det 1 tbl x3. Har startet med det i dag så tror jeg kommer til å vente litt med å ta Postafen. En ting om gangen ;)
Drikker også ingefær men vet ikke helt om det hjelper...

Gleder meg såååå til den kvalmen skal gå over! :confused:

Noen som har erfaring med prostafen? Bivirkninger og om det funker?
Fra felleskatalogen:

Bivirkninger:
De hyppigste bivirkningene er døsighet og sedasjon. Gastrointestinale: Magesmerter, munntørrhet, kvalme, oppkast. Hjerte/kar: Palpitasjoner. Hud: Utslett, urticaria. Immunsystemet: Anafylaktisk sjokk. Luftveier: Tørrhet i halsen, tørrhet i nesen. Nevrologiske: Svimmelhet, døsighet, sedasjon, somnolens, hodepine, parestesi, bevegelsesforstyrrelser (inkl. Parkinsons sykdom). Nyre/urinveier: Polyuri, urinretensjon. Psykiske: Hallusinasjoner, insomni, psykotiske lidelser. Øre: Tinnitus. Øye: Tåkesyn. Andre bivirkninger forbundet med 1. generasjons antihistaminer: Takykardi, diplopi, diaré, obstipasjon, kraftløshet, hypotensjon.

Jeg prøvde den en uke mot kvalme. Ja det tok vekk en del av kvalmen, men jeg sov så mye på dem. Holdt på å sovne bak rattet og sovnet i kassen helt uten videre. Så jeg sa til legen at jeg ville slutte på dem. Synes det var veldig skummelt å sovne hele tiden. Var jeg hjemme å var jeg oppe max 2 timer på et døgn for å spise litt, resten av tiden sov jeg. Gikk ut over familien og slikt og. Kommer ikke til å ta det mer i graviditeten. Jeg tok en tablett morgen og en kveld. Men når det er sagt så er det ikke sikkert andre får samme bivirkning som meg.

Det e jo rød 3kant på de, så det er jo ikke lov å kjøre når du tar dem. Leste inni pakken au gravide ikke skal ta dem uten at det er høgs nødvendig. Eg e veldig skeptisk.

Brukte de en del i forrige svangerskap, men ble veldig trøtt og sov mye. Men de hjalp på kvalmen ;)

Fikk dei med legen og! Har tenkt å bruke dei på dei verste dagene, og om eg ska noke spesielt! Har heldigvis ikkje vorte så trett av dei! Tek ein tablett! Min mor brukte dei heile svangerskapet!

Ipaden min <3

Jeg prøvde den en uke mot kvalme. Ja det tok vekk en del av kvalmen, men jeg sov så mye på dem. Holdt på å sovne bak rattet og sovnet i kassen helt uten videre. Så jeg sa til legen at jeg ville slutte på dem. Synes det var veldig skummelt å sovne hele tiden. Var jeg hjemme å var jeg oppe max 2 timer på et døgn for å spise litt, resten av tiden sov jeg. Gikk ut over familien og slikt og. Kommer ikke til å ta det mer i graviditeten. Jeg tok en tablett morgen og en kveld. Men når det er sagt så er det ikke sikkert andre får samme bivirkning som meg.

Det er rød trekant på de , så du skal IKKE kjøre bil !!

Jeg fikk de sist svangerskap, da kasta jeg opp hele tiden. Da hjalp de veldig !!

Denne gangen har jeg også fått de, tatt de et par ganger når jeg har vært på jobb - har funka da og. Denne gangen er det " bare " kvalme ,ingen oppkast.

Men blir trøtt av de da.. For min del er det mye bedre det enn den helvettes kvalmen ! :)

Rød trekan betyr ikkje automatisk at du ikkje har lov å kjøra bil.
Da betyr at du ska v obs på bivirkninga så kan gjera deg trøtt/sløv, og om så e tilfell, skal du la v å kjøra bil.

Eg har gått på allergitabletta sammenhengande i 12 år med rød trekant. Begynte ikkje å bli trøtt av dei før i haust, då ba eg legen om hjelp t å finna alternativ medisin t meg ;) No tar eg dei om eg veit eg ikkje har plana dagen ette, tar dei kun på kvelden før eg legge meg.

Jeg er nødt til å kjøre bil. Tar over en halv time å kjøre til jobb og det går ikke buss, men det er sant det som Lindakbj sier at varsel trekant betyr ikke noe med bilkjøring å gjøre. Kun at medisinene kan gi bivirkninger som kan påvirke reaksjonsevne o.l.

Merk at da står BØR IKKE, står ikkje at du ikkje har lov ;) Står og at da KAN PÅVIKE ;)
Akkurat så eg skreiv lenger oppe:)
Sant. Dette må man føle på selv. Men hvis man holder på å sovne når man er ute å kjører så er det kansje noe å tenke på.

Sent from my iPhone using BV Forum

Jeg er nødt til å kjøre bil. Tar over en halv time å kjøre til jobb og det går ikke buss, men det er sant det som Lindakbj sier at varsel trekant betyr ikke noe med bilkjøring å gjøre. Kun at medisinene kan gi bivirkninger som kan påvirke reaksjonsevne o.l.

Ok, my bad!
Fikk beskjed om at jeg ikke fikk kjøre bil..

Back
Topp