Postafen?

Ticket

Andre møte med forumet
Jeg krøp til korset igår etter å ha vært kvalm i en uke uten pause, og tok en postafen som jeg hadde liggende siden sist jeg var gravid. Fikk den av legen min, men har også lest at en del leger ikke anbefaler å ta det når man er gravid. Er det noen andre som vet noe om hvorvidt det er skadelig å ta de eller ikke?

Det er slike reisesyketabeltter - ikke sant ? For jeg fikk de av legen min FOR kvalmen =) Så jeg tror du kan trygt ta dem =) Håper du blir bedre snart!=)

Legen min sa også at jeg kunne bruke Postafen. Hun anbefalte meg å gå på apoteket å si hvordan tingenes tilstand var og at jeg trengte noe for kvalmen. Så sa hun at Postafen kunne være et alternativ.

Jeg var hos legen idag, og han sa at jeg helt trygt kunne ta postafen. Han sa at eneste grunnen til at det står at det ikke er anbefalt, er pga det generelle rådet om at gravide i størst mulig grad skal unngå alle medikamenter.

Postafen er et produkt som har vært på markedet i mange herrens år, og har vært brukt av gravide i en hel mannsalder (min mor tok det) Det har altså vært forsket MYE på dette stoffet, og det er IKKE påvist noen skadelige bivirkninger.

Og som legen min sa, dersom postafen virker for deg og gjør at du får i deg rikelig væske og næringsrik mat så er det jo absolutt å anbefale!:) Det virker for meg i allefall, så jeg er temmelig letta og glad nå! FARVEL KVALME!

Fra felleskatalogen : Skal kun brukes under graviditet hvis det er strengt nødvendig. Behandlingen bør da vare kortest mulig, med maks. dose 50 mg.

Eg kasta inn handkledet i dag og dro til lege og fekk Afipran. Det skal visst vere bedre enn Postafen.

Back
Topp