postafen

bridgemamma

Forelsket i forumet
Nå har jeg gått 6 uker i kvalmehelvete, og tålmodigheten er mer enn brukt opp. I går ringte jeg legen og sa at jeg er desperat og trenger noe! Jeg fikk lov til å begynne med postafen. Det er ikke påvist skader på fosteret ved bruk av dette, men de kan visst heller ikke garantere det motsatte. Derfor står det i pakningsvedlegget at man må rådføre seg meg lege.

Jeg har lest litt inne på ulike forum og ser det er mange som bruker postafen mot kvalme, med full tillatelse fra lege. Er det noen her inne som bruker eller har brukt i tidligere svangerskap?

Jeg er helt på randen av sammenbrudd, og gårdsdagen var FANTASTISK etter jeg hadde tatt en tablett, men vil jo ikke gjør noe galt heller...

om du har fantastiske dager ved bruk at postafen så bruker du dette preparatet.
jeg selv har vært sykemeldt siden uke 4 pga ekstrem kvalme. fikk ikke noen preperater. først på lørdag for en uke siden greide jeg å spise igjen uten at det kom på retur.
så jeg vet hva du sliter med...

eg har fått tabletter mot kvalme, men vet ikkje ka dei heite!

Men det funka hvertfall, og skal ikkje ha skade virkning på fosteret! men nå har eg tatt minimalt av dei! bruker det KUN når eg er så dårlig at alt kommer opp igjen, og ikkje klarer å stå på beina[8D][;)] 

Eg har vert sjukemeldt sidan ca veke 5 med ekstrem kvalme. Fekk etterkvart Postafen av legen, med den avtalen at eg bruker det når eg må. Så eg bruker det berre når eg må noko som sagt; bryllup, til legen, kjøre bil lenge, etc..

Men legen sa at det ikkje var farlig å bruke, så eg måtte ikkje bekymre meg! Men; at eg skulle begrense det så mykje eg kunne.. Blei fort godt vant altså, til å ikkje vere kvalm [;)]

eg og har fått akkurat det samme... går på ostafen, for det er GRUSOMT å ikkje kunne spise uten at det kommer opp, og ikkje spise i det hele tatt av frykt for å kaste opp... det har vært noe JÆ... uker for å si det mildt, og etter å ha prøvd ALLE kjerringråd, måtte eg nå krype til korset og be om noe annet.

då va det postafen til slutt... eg sjøl prøver å begrense det til KRISE... når eg trenger en pause fra kvalmen og oppkastet, der eg kan få spise litt og slappe helt av uten å VRENGE kroppen og rope på elgen, og hele slekten hans :S

:)))))))

ORIGINAL: Ønsker en engel

eg og har fått akkurat det samme... går på ostafen, for det er GRUSOMT å ikkje kunne spise uten at det kommer opp, og ikkje spise i det hele tatt av frykt for å kaste opp... det har vært noe JÆ... uker for å si det mildt, og etter å ha prøvd ALLE kjerringråd, måtte eg nå krype til korset og be om noe annet.

då va det postafen til slutt... eg sjøl prøver å begrense det til KRISE... når eg trenger en pause fra kvalmen og oppkastet, der eg kan få spise litt og slappe helt av uten å VRENGE kroppen og rope på elgen, og hele slekten hans :S

Fikk du noen direktiver fra legen ift bruk? Jeg kunne ta en om dagen i en ukes tid i første omgang.

Godt du har fått noe som gjør at du føler deg bedre[:)]

Godt å høre at man kan ta de tablettene. Jeg var nemlig i syden, og visste ikke enda at jag var gravid så jeg tok postafen når vi skulle reise hjem igjen for jeg følte meg slettes ikke bra[:D][:D]..... kan du skjønne det hehe Skyldte på varmen hele uka jeg fordi jeg orka ikke spise mat de siste dagene i det hele tatt, bare vann melon[:)]

ORIGINAL: bridgemamma

ORIGINAL: Ønsker en engel

Fikk du noen direktiver fra legen ift bruk? Jeg kunne ta en om dagen i en ukes tid i første omgang.

det ho sa va at eg kunne ta opptil 2 om dagen. en måren og en ettermiddag/kveld... ikkje noe mer om over kor lenge eller noe sånt...

eg sjøl har valgt å unngå det mest mulig, men bruke det når eg trenger en pause fra all elendigheten sånn av og til :)

Back
Topp