Postafen i svangerskapet

Laila1985

Blir kjent med forumet
Er det flere som bruker Postafen mot hyperemesis gravidarum? Jeg fikk anbefalt 1 tablett morgen og kveld fra min lege. Flere som har brukt Postafen mot kvalme?
 
Nei, men vurderer det sterkt til nattevakten etterpå. Er bare så redd det skal bli vanskelig å holde seg våken
 
Jeg spurte legen min om dette forrige gang jeg ble gravid, for da var jeg utrolig dårlig. Og fikk beskjed om at Postafen ikke var skadelig. Men hun skrev ut en resept på Afipran til meg, kvalmestillende. Billigere, når du får resept, og fler tabletter i pakken :)
 
Har heldigvis sluppet unna.. Er kvalm, men ikke så ille.. Men kvalme kan være ganske hemmende! Håper du slipper unna med bare første trimester.
Har du hatt det i ett tidligere svangerskap eller?
 
Har heldigvis sluppet unna.. Er kvalm, men ikke så ille.. Men kvalme kan være ganske hemmende! Håper du slipper unna med bare første trimester.
Har du hatt det i ett tidligere svangerskap eller?


Er gravid med mitt tredje barn,så det er tredje gangen jeg er veldig dårlig. Men Postafen hjelper sånn at jeg får i meg mat og drikke
 
Fra felleskatalogen: Postafen
Graviditet, amming og fertilitet:

Graviditet: Skal kun brukes under graviditet hvis det er strengt nødvendig. Behandlingen bør da vare kortest mulig, med maks. dose 50 mg
 
Er gravid med mitt tredje barn,så det er tredje gangen jeg er veldig dårlig. Men Postafen hjelper sånn at jeg får i meg mat og drikke
Aaah.. Hadde du det hele svangerskapet da? Føler med deg :(
 
Spydde fra uke 7 til 14 begge svangerskapene.
Nå begynner jeg på uke starter på uke 8 i morgen,så nå er det det ssmme. Men Postafen hjelper...
Uff :(
Godt du slipper hele svangerskapet værtfall.. Krysser fingre for at det ikke blir langvarig :)
 
Fra felleskatalogen: Postafen
Graviditet, amming og fertilitet:

Graviditet: Skal kun brukes under graviditet hvis det er strengt nødvendig. Behandlingen bør da vare kortest mulig, med maks. dose 50 mg

Ved HG brukes postafen som første medisin. Så gjerne afipran. Andre kvalmestillende kommer ikke før i andre rekke. Afipran kan brukes 1 og 2 trimester. Men selv om all medisin skal brukes med forsiktighet gis postafen hele svangerskapet på sykehus mot HG.
 
Ved HG brukes postafen som første medisin. Så gjerne afipran. Andre kvalmestillende kommer ikke før i andre rekke. Afipran kan brukes 1 og 2 trimester. Men selv om all medisin skal brukes med forsiktighet gis postafen hele svangerskapet på sykehus mot HG.

Det er ganske betryggende å lese :)
 
jeg spiser på postafen 1 tabl morgen og 1 kveld. i tilleg til en annen type som jeg fikk, som sammen med postafen skulle ta kvalmen enda bedre... fikk den afripan av fastlegen men den funket ikkje i det hele tatt på meg... postafen og den andre jeg tar sammen fikk jeg resept av på kvinneklinikken, sammen med pinex forte og paralgin forte... føler det hjelper og unngår å ta pinex og paralgin så mye som jeg kan.. mens postafen og den andre MÅ eg ta kver dag, ellers klarer jeg ikkje spise eller drikke noenting og bare ligger i fosterstilling å er dårlig :-( skulle vert funnet opp rugemaskin for gravide også... iallefall de første 12 ukene, for de som er så skam dårlige som meg, som har hester og dyr og barn å ta seg av i tilleg til jobb når enn er skam dårlig i graviditeten :p :)
 
Prøvd både postafen og afipran uten spesiell effekt. Er sååå sliten og utafor:arghh:
 
Her går det i afipran bare for å holde ut denne fjorten dagers eksamensperioden, så får kvalmen avgjøre aktivitetsnivået i løpet av dagen
 
Jeg har alltid blitt fort bilsyk etc. Men som gravid er det helt grusomt! Sånn var det sist også... Kastet opp på fly til og med... Og vi skal ut reise litt i sommer da vet dere.... Kjenner at jeg gruer meg litt til det. Kjedelig om ferien blir "ødelagt" fordi jeg bare spyr...

Kan jeg be lege om kvalmenedsettende da? Eller er det postafen som gjelder?
 
Back
Topp