Positive ting med å få desemberbarn

Maren

Flørter med forumet
Moderator
⭐️ Babyverden Stab ⭐️
På vegne av en bruker spør vi: Hva er det beste med å få desemberbarn?

Ventetiden til jul blir kortere :)
Man har en god grunn til å få besøk i stedet for å besøke. Da går julekakene med for en gangs skyld ;)

Når andres barn har bursdag og de sier "de vokser så alt for fort" er det fortsatt lenge til du er i samme posisjon selv ;)

Hadde termin i desember, men han kom 28.november. Det beste med å få baby på den tiden er at man roer ned tempoet og får kjent litt på "stemningen". Desember er jo en travel måned hvor de fleste flyr på jobb, shopping, juleforestillinger, nissefester og avslutninger, man glemmer gjerne eller har ikke tid til å kose seg i førjulstiden. Men med en nyfødt baby blir man "tvunget" til å tilbringe mer tid hjemme i fred og ro.

Tilbrakte mye tid nede i stua på sofaen hele desember på nattestid. Lillegutt var ikke så interessert i å sove fra 22-02. Og det var så koselig i mørket med kun litt lys fra juletreet, adventsstjerna og lillegutt som lå å kikka på meg :)

Har et sommerbarn og et vårbarn fra før og da handlet dagene om å komme seg ut på tur og å treffe folk, dagene var aktive og til tider hektiske. Men å få en baby på vinterstid er noe annerledes, blir mye mer innetid med "god" samvittighet, og det betyr også litt mer kos med babyen, kontra når de ligger i vognen ute på tur.. :) vil absolutt anbefale vinterbaby ;)

Desember er en rolig tid der alle koser seg. Man er mye sammen og nyter juleforbredelser og annet desember kos.
Min er født 8. Desember og jeg kan ikke klage på det :)

Jeg kjenner ei jente som har bursdag i romjulen. Alle kommer i selskap til henne, for de er så klare for å møtes alle i klassen hennes.
Og hele familien syns det er en utrolig hyggelig samling i en tid da man har tid til å arrangere fest og morro!

man kan lage litt nye tradisjoner mot julen som har med bursdagsbarnet å gjøre :)
Har en som er født 19 desember og skal begynne med å lage noe spesielt den dagen , og et fantstisk avbrekk i julestria :)

Babytiden kan bety mye tid inne - og vinteren er en ypperlig tid for det.

Små babyer liker å ligge godt innpakket i vogna, det passer bedre på vinteren. Mens større babyer vil opp å titte - og da er det blitt vår :)

Når babyen vil krabbe rundt og undersøke er det sommer og ikke behov for tykke klær som er vanskelig å bevege seg i.

Babyen er stor nok til å bruke solkrem og tåler litt mer varme enn nyfødte.

Babytiden kan bety mye tid inne - og vinteren er en ypperlig tid for det.

Små babyer liker å ligge godt innpakket i vogna, det passer bedre på vinteren. Mens større babyer vil opp å titte - og da er det blitt vår :)

Når babyen vil krabbe rundt og undersøke er det sommer og ikke behov for tykke klær som er vanskelig å bevege seg i.

Babyen er stor nok til å bruke solkrem og tåler litt mer varme enn nyfødte.

Mange gode poeng jeg ikke har tenkt på;)

Julen blir magisk med en nyfødt baby. :)

Du kan servere julekakene i barnebursdagene, barn liker faktisk julekaker.

Du trenger aldri kjøpe ski, akebrett eller skøyter til ungene, det passer alltid perfekt å få det i bursdagsgaver fra familien.

Du er i bikiniform igjen i god tid før badesesongen.

Hvis barnet er litt tidlig ute med ting, så er det en kjempefordel at det kommer på gruppe med litt større barn i barnehage og på skole.

28.november ble det her :-) Men desember er kosetid, man nyter babytiden inne med god samvittighet og bare koser <3

Jeg har en julebaby:) aldri vært mer takknemlig og ydmyk for en fantastisk gave:)
Ikke noe problem 6 mnd når det er sommer som er perfekt. Bhg fikk vi uten problem...

Last edited:
Back
Topp