Positiv test i dag!

2016mamma

Andre møte med forumet
Hei! Er 20 år og testet positiv i dag. Kom mildt sagt som et sjokk, og er veldig usikker på hvordan jeg skal fortelle samboeren min det. Har fortalt bestevenninna mi det, hun ble kjempeglad, men hun har jo barn fra før :)
Også fortalt pappa det, han var mer støttende enn jeg trodde han kom til å være. Tørr egentlig ikke fortelle mamma det enda.
Jeg ble gravid som 16-åring og da tok jeg abort, mest fordi alle rundt meg synes jeg burde det.
Jeg er redd mamma skal bli sint og be meg ta abort, det samme gjelder samboeren min. Selv ønsker jeg å beholde.
Har dere noen erfaringer om hvordan man forteller det til de nærmeste rundt seg? :)

Gratulerer :D
Og erfaringer med å fortelle det til de nermeste er vel bare å fortelle det som det er? I første omgang ville jeg definitivt snakket med partneren om det, og drøfte derifra åssen man tar det videre. Personlig skal jeg vente til jeg er rundt svangerskapsuke 12 med å fortelle til resten. Men når den tid kommer, sier vi det bare som det er. I vårt tilfelle vet vi at dette er veldig ønsket fra flere hold, så den saken er enkel. I ditt tilfelle virker det som om ikke alle er forberedt på det? Siden du gruer deg til å fortelle både til din mor og samboer. Dette er trossalt noe mellom deg og samboeren din først og fremst, men husk; det er DIN kropp :) - deg og din samboers avgjørelse, ikke din mor.

Gratulerer :D
Og erfaringer med å fortelle det til de nermeste er vel bare å fortelle det som det er? I første omgang ville jeg definitivt snakket med partneren om det, og drøfte derifra åssen man tar det videre. Personlig skal jeg vente til jeg er rundt svangerskapsuke 12 med å fortelle til resten. Men når den tid kommer, sier vi det bare som det er. I vårt tilfelle vet vi at dette er veldig ønsket fra flere hold, så den saken er enkel. I ditt tilfelle virker det som om ikke alle er forberedt på det? Siden du gruer deg til å fortelle både til din mor og samboer. Dette er trossalt noe mellom deg og samboeren din først og fremst, men husk; det er DIN kropp :) - deg og din samboers avgjørelse, ikke din mor.

Tusen takk for tips! Det høres bra ut :) tror ikke jeg klarer å vente i 12 uker, haha. Da familien min og samboeren skal til London i midten av juni. Der skal vi mest sannsynlig prøve ut noen pub'er. Så får se om jeg må nevne det rundt Englands-turen :)

Gratulera så mykje :)

Gratulerer så mye!

Jeg har heller ikke fortalt det til min mor, kan ikke si at jeg gleder meg til å dele nyheten heller. Hun fikk meg tidlig(jeg er 23) og tror ikke hun er klar for å mormor enda. Men det var ønsket fra meg og samboeren, og det er jo det viktigste! Lykke til, håper samboeren din reagerer med glede!

Gratulerer:)

Gratulerer så mye!

Jeg har heller ikke fortalt det til min mor, kan ikke si at jeg gleder meg til å dele nyheten heller. Hun fikk meg tidlig(jeg er 23) og tror ikke hun er klar for å mormor enda. Men det var ønsket fra meg og samboeren, og det er jo det viktigste! Lykke til, håper samboeren din reagerer med glede!
Masse lykke til iallefall! :) det går nok bra!

Tror det har veldig mye å si for mammaen din hvordan du føler deg når du forteller det. Hvis du er glad for det kan hun faktisk ikke bli sint på deg! Et barn skal alltid være velkommen :-) men snakk med kjæresten din om det først. gratulerer og lykke til! :-)

Var selv 19 når jeg ble gravid, og ble nødt til å fortelle pga blødninger og vi bodde hos foreldrene mine.. De ble veldig overrasket og sjokkert, men utrolig glade, dagen etter var mamma og handlet inn noe smått for å vise at de gledet seg :) det går nok så fint skal du se ;) ikke føl deg presset til noe, det er ditt valg :) jeg er nå 22 år og gravid med nr 3 :D

Jeg forstår det som at det ikke var planlagt, men synes du bør prate med din samboer først best likevel. Du bestemmer over egen kropp, ingen kan bestemme at du skal ta abort når du vil beholde, men det er hans barn også, han bør få vite om det.

Jeg har aldri måttet grue meg til å fortelle fordi noen ville mene jeg ikke burde beholde, så det kan jeg ikke helt sette meg inn i, men synes du det er skummelt kan det bli lenge å gå og holde på hemmeligheten.

Back
Topp