Positiv test etter MA

Nilelin83

Flørter med forumet
Det er nå 23 dager siden jeg tok medisinsk abort pga MA... jeg har testet litt for å se om HCG snart går ut av kroppen, men graviditetstesten er fortsatt positiv... begynner å lure på om jeg kan ha blitt gravid igjen allerede... hvor lang tid tok det før dere fikk negativ test (vis dere testet)??? Kjenner jeg begynner å bli litt utolmodig...
 
Hvis de har vært positive hele tiden er det nok mer sannsynlig at det er litt rester, eller bare det at hCG var så høy at det tar tid før det blir fullstendig eliminert, enn at det er ny graviditet, dessverre. Jeg hadde fortsatt positiv test fire uker etter MA, så da dro jeg til legen som jeg hadde fått beskjed om. Han så ingen rester på UL, og hCG ble målt til ca 30 og 20 med et par dagers mellomrom. Jeg fikk mensen mellom de to prøvene, da, og da ble g-test negativ etterpå. Mulig det var noen helt mikroskopiske rester.
 
Hvis de har vært positive hele tiden er det nok mer sannsynlig at det er litt rester, eller bare det at hCG var så høy at det tar tid før det blir fullstendig eliminert, enn at det er ny graviditet, dessverre. Jeg hadde fortsatt positiv test fire uker etter MA, så da dro jeg til legen som jeg hadde fått beskjed om. Han så ingen rester på UL, og hCG ble målt til ca 30 og 20 med et par dagers mellomrom. Jeg fikk mensen mellom de to prøvene, da, og da ble g-test negativ etterpå. Mulig det var noen helt mikroskopiske rester.

Takk for svar :) Ja de har vert positive hele tiden... ble dine svakere etter hvert? Mine er like sterke enda... tar en tur til legen vis de fortsatt er sterke om en uke tenker jeg :)
 
Æææ den ene gangen tok det en uke etter utskraping og andre gangen 6 uker etter utskraping så tror det er veldig individuelt
 
Takk for svar :) Ja de har vert positive hele tiden... ble dine svakere etter hvert? Mine er like sterke enda... tar en tur til legen vis de fortsatt er sterke om en uke tenker jeg :)
De ble gradvis svakere, ja, og nesten negativ etter tre uker, deretter ble de bittelitt sterkere igjen (men fortsatt svake, altså).
 
Det er nå 23 dager siden jeg tok medisinsk abort pga MA... jeg har testet litt for å se om HCG snart går ut av kroppen, men graviditetstesten er fortsatt positiv... begynner å lure på om jeg kan ha blitt gravid igjen allerede... hvor lang tid tok det før dere fikk negativ test (vis dere testet)??? Kjenner jeg begynner å bli litt utolmodig...


Hei! Jeg har hatt en Ma og en Bo. Jeg fikk cytotec etter MA i uke 9. Det tok da 9 uker før testen var negativ (jeg hadde da rester og ubehag). Etter BO i uke 10 fikk jeg utskrapning og da fikk jeg negativ test etter litt over 5 uker (jeg hadde da ingen rester). Jeg ville bedt om å få tatt hcg-test med to dagers mellomrom for å se at det synker.
 
Hei! Jeg har hatt en Ma og en Bo. Jeg fikk cytotec etter MA i uke 9. Det tok da 9 uker før testen var negativ (jeg hadde da rester og ubehag). Etter BO i uke 10 fikk jeg utskrapning og da fikk jeg negativ test etter litt over 5 uker (jeg hadde da ingen rester). Jeg ville bedt om å få tatt hcg-test med to dagers mellomrom for å se at det synker.

Så lenge etter ja... min MA ble oppdaget i uke 10... jeg var hos gyn en uke etter cytotec og tok ultralyd, det var da ingen rester og alt så fint ut, jeg føler meg også helt normal... vis jeg fortsetter å få sterke positive tester så vil jeg be om blodprøve for å se om det stiger eller synker :)
 
Det tok 50 dager fra abort til blendahvit g-test sist. Jeg testet pga at jeg ønsket bruke el tester for å finne el. Det var ikke vits dersom jeg hadde hcg i kroppen i og med at el tester slår positivt ut på hcg.

Det betyr ikke at du ikke kan bli gravid igjen raskt altså. Leste nettopp om ei som ble gravid igjen på første el etter abort, så ca to uker etterpå.

Beste ønsker til deg om at du ER gravid igjen! Tenk så heldig du er da!!
 
I dag er det 39 dager siden cytotec, tok en test for to dager siden som fortsatt var positiv, men litt svakere en kontrollstreken... så ser ut som HCG synker... har ikke fått mensen enda
 
Nå er det 48 dager siden og testen var positiv i dag også, ser faktisk litt sterkere ut en den var sist... rart for jeg tror jeg har mensen nå... (skal sies at det har vert uvanlig lite og har vart lenge, spottet i 11 dager)....
 
Nå er det 48 dager siden og testen var positiv i dag også, ser faktisk litt sterkere ut en den var sist... rart for jeg tror jeg har mensen nå... (skal sies at det har vert uvanlig lite og har vart lenge, spottet i 11 dager)....


Hvordan gikk det med deg etter dette?
 
Tok abort etter ma 19 mai.. Fortsatt posotiv her. Tar blodprøver ukentlig (hcg) for å sjekke at den går ned til under 5. Er på 71 nå, så går rette veien. Er noe rester, men vanskelig å vite om de er fra nå eller forrige svangerskap. Jeg kan ikke ta utskrapning heller, så må bare vente..

Blødde i 2 uker, spottet i 2, opphold 1 uke, menstruasjon i 14 dager og spotting daglig siden.. må vel snart være tomto_O?
 
Det er nå 23 dager siden jeg tok medisinsk abort pga MA... jeg har testet litt for å se om HCG snart går ut av kroppen, men graviditetstesten er fortsatt positiv... begynner å lure på om jeg kan ha blitt gravid igjen allerede... hvor lang tid tok det før dere fikk negativ test (vis dere testet)??? Kjenner jeg begynner å bli litt utolmodig...

Tok ca 4 uker før alt var ute og da kom første menstruasjon igjen også:)
Målte hcg i blodprøve på dag 14 og utfra det nivået ser det ut som det halverte seg ca hver 48t frem til negativ test og tr:)
 
Tok abort etter ma 19 mai.. Fortsatt posotiv her. Tar blodprøver ukentlig (hcg) for å sjekke at den går ned til under 5. Er på 71 nå, så går rette veien. Er noe rester, men vanskelig å vite om de er fra nå eller forrige svangerskap. Jeg kan ikke ta utskrapning heller, så må bare vente..

Blødde i 2 uker, spottet i 2, opphold 1 uke, menstruasjon i 14 dager og spotting daglig siden.. må vel snart være tomto_O?

Så leit at du mistet:Heartred ble det kontrollert med ultralyd for å sjekke etter rester? 3 juni hadde jeg hcg på 83 000 og 5.juli var det målt 77. Hadde cytotec-behandling 15.juni

Syns det tok veldig lang tid for deg å få hcg ut av kroppen. Men vet at det er veldig individuelt.
Tror kanskje du skal kontakte lege eller sykehuset og nevne det med blødning og at hcg forsatt er på 71 nesten ca 7 uker etter abort.

Har hørt at første menstruasjon etter abort pleier å være ganske kort, syns 14 dager med mens var mye i tillegg til forsatt spotting.
Masse god bedring!
 
Back
Topp