Positiv Nipt test- men Baby har ingen avvik på Ul

Så sårt og vondt å stå midt i dette og at det skaper så mye usikkerhet. Om du ønsker å snakke med noen som har barn med DS (siden du sier at dere mest sannsynlig ønsker å beholde om det blir tilfelle), vet jeg at Birgitte Bergerud på Instagram gjerne svarer på spørsmål om hvordan livet med deres lille Ida er.
Håper at de positive UL-bildene stemmer og at dere slipper å ta noen vanskelige valg<3

Tusen takk for informasjon- hun vil jeg veldig gjerne kontakte hvis det viser seg at barnet vårt har DS- godt å få kunne høre med familier hvordan livet blir også:Heartred
Det håper vi også:Heartred

Ja vi ble sjokka når jeg leste om at det ikke skal tilbys, og dette leste jeg etter jeg fikk svaret på Nipt testen- er det kun fostervannsprøve/morkakeprøve som da tilbys? Eller er det andre tester som kunne blitt tatt? Stemmer det:Heartred
Det blir fostervannsprøve/morkakeprøve ved sykehus ja. Ønsker du gjøre det?

Det blir fostervannsprøve/morkakeprøve ved sykehus ja. Ønsker du gjøre det?

Var det jeg tenkte- jeg har takket ja til fostervannsprøve. Skal ta den neste uke. Er litt for og imot- men tenker det er best å vite. Er jo en liten sjangs for abort- så dette skremmer meg. Heldigvis veldig lav prosent.

Last edited:
Var det jeg tenkte- jeg har takket ja til fostervannsprøve. Skal ta den neste uke. Er litt for og imot- men tenker det er best å vite. Er jo en liten sjangs for abort- så dette skremmer meg. Heldigvis veldig lav prosent.

Det vil nok gi deg ro i sjela tenker jeg❤️ Ellers hadde du nok brukt masse energi på å tenke på dette videre… masse lykke til! Det går nok helt fint!!

Hei☺️

Her kommer det ett litt langt innlegg fra meg:

På vårt 2 ivf forsøk ble det satt inn to egg på dag fem- Tidlig UL i uke 7 viste 2 nydelige hjerter som slo, uke 9 fikk jeg en vond følelse og på ul viste det seg at det ene hjerte hadde sluttet å slå- ble knust, sorg- men også glede for at det andre hjerte slo :Heartred Dette blir kalt vanishing twin- og vil absorberes av kroppen)

Jeg har nettopp blitt 40 år, og får da tilbud om Nipt test og tidlig ul.
UL i uke 12 gikk kjempe fint og ingen som helst avvik- overlegen på sykehuset var veldig positiv og sa at dette var veldig bra. Og at testen mest sannsynlig var negativ. Vi ble jo utrolig glade.

Nipt test svar- overlegen på sykehuset ringte og kom med beskjeden om at det var høy risiko for trimosi 21 (downs syndrom) men siden ul var så fin og at den ene tvillingen fortsatt er inni magen så kan testen gi falsk positiv da det er mulig at tvillingen som døde hadde dette.

Jeg bestilte meg en ul til privat da i uke 14, her var også Alt veldig fint- neseben var fint- ingen nakkefold, hjerte var helt perfekt- 3 gjennomstrømninger i navlesnor (barn me downs har ofte bare 2) lårbeinet var fin, litt over, nyrer ja alt ser helt fint ut- og hun sa hadde jeg ikke visst om Nipt test svaret hadde jeg ikke hatt noen indikasjon på at babyen kunne ha en trimosi.

Itillegg leser jeg at Nipt test ikke skal tilbys de som har en vanishing twin, så jeg blir litt rådløs.. og skjønner ikke hvorfor jeg da blir tilbudt det?

Nå skal jeg inn til fostervannsprøve den 21 Des- og jeg gruer meg. Og blir usikker på om jeg skal ta den.. er jo da nærmere 18 uker da jeg får det endelig svaret og bare tanken på å ta bort barnet vårt knuser meg..

Er det noen som har opplevd noe av det samme?
Er så forunderlig at alt ser fint ut, så blir så forvirret.

Takk for at du leste hele innlegget mitt

Hei,
Ser du har fått veldig gode svar her, så ville bare sende deg en god klem oppi dette :Heartred

Vedlegg

• Heart_red.jpg
    Heart_red.jpg
    1,1 KB · Visninger: 5
Hvordan går det med deg og dere? Har du tatt fostervannsprøven?

Hvordan går det med deg og dere? Har du tatt fostervannsprøven?

Hei, ja den ble tatt i dag og det gikk veldig fint- utrolig dyktige leger som tok seg veldig god, og god tid til å svare på alle våre spørsmål:Heartred Veldig glad for at det er gjort så nå er det bare å vente på svar som kommer neste uke:Heartred

Hei, ja den ble tatt i dag og det gikk veldig fint- utrolig dyktige leger som tok seg veldig god, og god tid til å svare på alle våre spørsmål:Heartred Veldig glad for at det er gjort så nå er det bare å vente på svar som kommer neste uke:Heartred
Åh, så bra å høre ❤️❤️

Hei alle:happy:

Endelig fikk vi svar på fostervannsprøven og den var med helt normale funn. Nå er vi så letta og glade:Heartred Det har vært noen betenkte og nervepirrende uker.
Ville bare oppdatere dere:flower

Ha en fin dag alle sammen :love017

Så fantastisk! Har tenkt på dere! ❤️❤️❤️

Hei alle:happy:

Endelig fikk vi svar på fostervannsprøven og den var med helt normale funn. Nå er vi så letta og glade:Heartred Det har vært noen betenkte og nervepirrende uker.
Ville bare oppdatere dere:flower

Ha en fin dag alle sammen :love017

Ååh, så godt å høre!!! Gratulerer med frisk babis :Heartred

Gratulerer<3 nå kan dere endelig senke skuldrene :)

Back
Topp