Positiv koronatest

Dere som har fått positiv test, hvordan har dere gjort det med tanke på kontakt av lege/jordmor?

Jeg tok 3.vaksinedose for ca 2 uker siden. Er egentlig samboer som er mest bekymret for frøkna i magen, at coronaviruset skal påvirke babyen negativt.
Men er det innafor å kanskje be om en ekstra ultralyd da man er "friskmeldt" eller høres man ut som en hysterisk førstegangsgravid..
Ikke fått noen ekstra oppfølging pga korona. Har en del ettervirkninger som hoste, tung pust (blir fortere sliten) og snufse, men legen sier ingenting på det. Jeg ba om sykmelding i etterkant fordi jeg sleit med pusten på jobb da det er hektisk og trapper :bag: Men så har ikke jeg antyder noen bekymring, jeg fikk ikke høy feber heller.

Skjønner bekymringen din, men godt du ikke kjenner forskjell på spark. Bra du fikk utsatt timen og at det bare er med en uke og ikke lang ventetid. Her er det enda 3 uker til neste jordmorkontroll, så får eventuelt ringe lege/jordmor i morgen å forhøre meg litt. Enig i det med lavterskel for ekstra sjekk.. Uavhengig årsak, men tenker at bekymringer er jo heller ikke bra for oss kommende mødre eller baby.
God bedring i alle fall og lykke til på kontroll etter hvert :Heartred
3 uker var litt lang tid ja! Helt enig i at bekymringer i seg selv ikke er bra for mødre eller baby og bør tas alvorlig! Tusen takk og i like måte! :Heartred

Dere som har fått positiv test, hvordan har dere gjort det med tanke på kontakt av lege/jordmor?

Jeg tok 3.vaksinedose for ca 2 uker siden. Er egentlig samboer som er mest bekymret for frøkna i magen, at coronaviruset skal påvirke babyen negativt.
Men er det innafor å kanskje be om en ekstra ultralyd da man er "friskmeldt" eller høres man ut som en hysterisk førstegangsgravid..
Har ikke tatt noe kontakt med lege/jm. Jeg tenkte at så lenge formen var fin og jeg ikke hadde høy feber over tid var det ikke noe lege kunne gjøre. Skjønner godt at du ønsker ul, men tviler på at du får det.. de lytter nok etter hjertelyd da. Det er ingen indikasjon på at det er skadelig for barnet i magen at mor får covid.
Jeg skal på 24 ukers kontroll i morgen. Hadde korona sist uke. Så kan gi beskjed om det er noe lege følge ekstra opp.
Uansett - følg magefølelsen og ta kontakt om du merker endringer i bevegelser el.l. Det går nok helt fint!

Hadde covid for tre uker siden, ingen senskader:) Var to dager jeg hadde litt «influensa» symptomer, men ikke så ille:)
Ingen oppfølging i etterkant, føler man ikke trenger det?

Hadde covid for tre uker siden, ingen senskader:) Var to dager jeg hadde litt «influensa» symptomer, men ikke så ille:)
Ingen oppfølging i etterkant, føler man ikke trenger det?
Enig med deg! Fastlegen nevnte heller ikke noe når jeg var der idag å fortalte at jeg hadde det sist uke.

Sliter skikkelig med hodepine nå etter korona.. begynte ca en uke etter positiv test. Blir plutselig tett i nesen og så kommer hodepinen.. andre som har opplevd det?

Sliter skikkelig med hodepine nå etter korona.. begynte ca en uke etter positiv test. Blir plutselig tett i nesen og så kommer hodepinen.. andre som har opplevd det?
Nei, men sleit med hodepine både før og etter. Etter å ha vært hos naprapat 2 ganger har jeg ikke hatt hodepine én eneste gang!

Åh, så bra for deg!! Sidespor til korona-tråden, men hva slags behandling ga naprapaten?
Veldig godt!! Masserte (ganske vondt) nakke og hals. Og knakk litt i nakken :) tror det hadde blitt en kombo av sv.hodepine og covid-hodepine.

Testet positivt på hurtigtest tirsdag kveld, og PCR (spytt-test) som bekreftet nyheten onsdag :( Vært latterlig dårlig i 2 dager, usj!

Jeg er på dag 5 nå, dag 6 etter symptomer. Er veldig tett i nesa og grums i halsen jeg ikke får opp liksom. Formen er grei sånn sett, men skal lite til før jeg er kje. En butikktur føltes ut som 3mila på ski :angelic:

Jeg fikk symptomer fredag for en uke siden. Sliter fortsatt veldig med intens hodepine og utmattelse når jeg konsentrerer meg på jobb eller gjør noe lite fysisk som å levere i barnehage. Møter på teams er helt forferdelig! Da er det vondt å ha øynene oppe etterpå og hodet dunker skikkelig.. Håper det gir seg snart :arghh: Er midt i flytting også, som tydeligvis ikke er det enkleste akkurat nå! Er nødt til å ta et par paracet om dagen, for å komme meg gjennom dagen nå!

Tror jeg slapp billig unna. Elendig i 2 dager, så omtrent helt frisk, men de 2 dagene var altså så pyton. Blanding av krafrig forkjølelse og influensa. Var klar for å ta dose 3, men slipper å lure på om jeg skal ta den nå :yuck:

Da var testen min positiv. Hatt litt vondt i halsen i dag. Testen var negativ i dag tidlig og positiv nå. Håper jeg slipper å bli så dårlig.

Da var testen min positiv. Hatt litt vondt i halsen i dag. Testen var negativ i dag tidlig og positiv nå. Håper jeg slipper å bli så dårlig.
Håper for deg! Eg har vært slapp i 2 dager nå, med hodeverk, litt hoste og vond hals. Men ingen feber heldigvis. Så det kjennes som ein kraftig forkjølelse egentlig.

Håper for deg! Eg har vært slapp i 2 dager nå, med hodeverk, litt hoste og vond hals. Men ingen feber heldigvis. Så det kjennes som ein kraftig forkjølelse egentlig.

Håper jeg også slipper feber. God bedring videre til deg.

Uff, her fikk jeg positiv test noen timer etter jeg hadde vært på legekontoret for å ta glukose belastning test. Fastet i 12 timer. Våknet med småvondt I hodet, tenkte det var pga lavt blodsukker og kastet opp. (Pleier å ha små vondt i hode som gravid til tider og kaste opp). Møtte opp på legekontoret, tok blodprøver. Måtte 2 ansatte til for det kom så lite blod, så ble stukken 3 ganger. Under den tredje gangen, spørte jeg om jeg kunne ta av munnbindet pga jeg ble så varm, uvell og fikk prikkete syn. Kastet opp og følte meg bedre. Blodsukkeret var lavt, så dem sa at det var nokk grunnen til uvellheten. Fikk sukkervann, som jeg berre klarte å holde nede i 30 min. Nedtur, for da må jeg gå gjennom det igjen. Kom hjem, kastet opp flere ganger i løpet av tiden og hadde ikkje matlyst og hodepinen økte litt på og formen var sliten. Etter å ha snakt med mamma, som trodde en ikke blei så dårlig etter å ha tatt en sånn test, fikk meg til å tenke. Tok covid test og streken var sterk positiv etter 2 min. Grusom følelse du sitter med etterpå. Damene på legekontoret tok det veldig godt, der eg satt med gråten i halsen når jeg snakte med dem dagen etterpå. Så nå sitter jeg her på dag 2, 38 i feber, vondt i hode, tett I nesen og sliten. Men ellers er formen grei vil jeg nå sei. Men er fult klar over det kan bli verre siden jeg ikke har vaksinen :smiley-ashamed008

Dag 4 etter positiv her. Min form er nesten tilbake på normalen (vanlig gravidsliten) men mannen er fortsatt ute av spill. Jeg har to doser og han tre. Mulig jeg hadde litt feber den ene dagen, men var mest som en mild influensa for min del. Veldig glad for det, litt spent på forhånd med astma og som gravid. Håper det betyr at man er ferdig med det!

Jeg er så og si fin igjen, bare litt hoste som kommer ved aktivitet. Endelig ferdig med korona, godt å slippe å tenke på det høygravid :)

Jeg er så og si fin igjen, bare litt hoste som kommer ved aktivitet. Endelig ferdig med korona, godt å slippe å tenke på det høygravid :)

Ja, det er det greie med det. Slippe å bekymre seg for det senere i svangerskapet. Jeg er slapp, ca 38 i feber, vondt i hals og hodet. Men har klart å spise greit heldigvis. Lillebror i magen virker iallfall ikke slapp :happy:

Back
Topp