Positiv graviditetstest?

siljeheleen

Glad i forumet
Er det noen her inne som har fått posiiv graviditetstest, og så fått vite hos legen at man ikke er gravid likevell? Uten at man har hatt noen tegn til spontanabort, som blødninger, smerter osv?

Er det f.eks mulig å ha cyster på eggstokkene, som slår ut på en test? Får man da noen symptomer?

Eller foster utenfor livmoen? Hvordan virker det?

Det kan også være at hvis du bruker CB (med kryss) så er de kjent for å gi falskt utslag.

Hva er pcos?

Slår det da også ut på blodprøver?

Test 1, billigtest strips - svakt positiv.
Test 2, samme type - svakt positiv.
Test 3, også samme type - svakt positiv.
(Alle tre tatt samme dag, he he...)

Dagen etter:
Test 4, clearblue med pluss eller minus - svakt pluss.
Samme dag tok jeg hos legen, den var svakt positiv- og hun tok blodprøver siden hun var litt i tvil.

Dagen etter igjen:
Test 5, clearblue med pluss eller minus - ganske tydlig pluss.

To dager senere:
Test 6, clearblue med gravid/ikke gravid - gravid.

Resulatet på blodprøven var 99 % hCG. Aner ikke hva det kan bety, men var det jeg fikk svar om igår. Skjønner igrunn ingenting. Mest sannsynlig er jeg vel gravid, men har en følelse av at noe er galt - føler meg liksom ikke gravid, høres litt teit ut kanskje :p

Ja, men det kan forsatt være cyster eller noe sånt? Hmm...

Det er foresten ikke "offentlig" enda, spesielt siden vi ikke er sikre eller vet noe, så hadde vært fint om folk kan lavære å skrive noe i bloggen :p

Blodprøven kan vise st du er gravid.
Legekontoret har vanligvis ikke like sensitive tester som er tilgjengelig ute på markedet.

ORIGINAL: Aline**

jeg har pcos og har fått tusen (falskt) positive tester... har dog kun 2 barn... [8D]

så cystene i seg selv gir ikke positive tester, men hormonene som er i ubalanse kan tulle det litt til for deg, desverre...

æ så skummelt, jeg har også pcos.
Viste ikke det kunne skje..

Jeg har også pcos, og har aldri fått en falsk positiv test... Har faktisk aldri hørt at det går an jeg...?
Er jo mye hormoner i ubalanse her ja, men trodde ikke HCG var et av dem...?
Jeg har fått ca tusen negative tester, og kun to positive... Den første valgte å ikke komme til oss likevel, men den andre koser seg i magen min akkurat nå [:)]

Synes det høres ut som om du er gravid jeg [:)]

ORIGINAL: Tøsa

...men så utrolig nydelig jente du har!!!!!!![:)]

Ja, ikke sant? Hun er herlig :) Takk[:)]

Du er nok gravid :)

Det er IKKE vanlig å ta en test som man får positivt resultat selv om man ikke er gravid, det som derimot er veldig vanlig er å ha en kjemisk graviditet og det kan slå ut på tester i en dag eller fler før testene blir negative. En kjemisk graviditet er når egget bare streifer livmorveggen men ikke fester seg skikkelig og faller bort, dette kan gjøre at man produserer litt HCG som igjen gir utslag på tester. Det er veldig vanlig og har hatt det selv også.

Mange skylder på dårlige tester når de har hatt en kjemisk graviditet, men de fleste av dem har nok vært gravid om ikke annet enn for en liten stund :)

På testene dine virker det ikke som det er noen kjemisk graviditet så tror nok at du kan slappe av :)

Back
Topp