Positiv graviditetstest + blødning

Manana

gravid for første gang
Februarlykke 2015
I dag tidlig tok jeg en graviditetstest som var svakt positiv (10 dager siden eggløsning) og samtidig kom det litt blod. Har blødd kontinuerlig i hele dag tidlig, så mye at jeg må ha truseinnlegg. Trodde festeblødning kom noen dager før pos. graviditetstest? Hadde sex i går kveld, kan det være at det utløste det? Har litt menssmerter nederst i magen, så er småstresset. Noen med erfaring?
 
Vet ikke om jeg kan komme med noe fornuftig svar, men vet at hvis man aborterer, så vil g-testene fort bli negative. Ta en test igjen om noen dager og hvis du fortsatt er gravid, så er det sikkert nok hcg i deg til at testen blir positiv. Men forøvrig så er det ikke unormalt å blø i graviditeten. :)
 
Man blør lettere når man er gravid så jeg tror blødningen kommer fra slimhinnene dine i skjeden pga samleiet. Det er ikke noe farlig og vil ikke forårsake en abort. Men det er bare det jeg tror altså! Har hatt både små og større blødninger hittil men fikk se et bankende hjerte på ultralyd i går.
Masse lykke til!
 
Blør fortsatt, som lett mensen. Begynner å bli litt skeptisk :/
 
Typisk at dette skal skje i helgen når legekontoret er stengt men ja, jeg tar en tlf på mandag og bestiller time.
 
Man blør lettere når man er gravid så jeg tror blødningen kommer fra slimhinnene dine i skjeden pga samleiet. Det er ikke noe farlig og vil ikke forårsake en abort. Men det er bare det jeg tror altså! Har hatt både små og større blødninger hittil men fikk se et bankende hjerte på ultralyd i går.
Masse lykke til!
Takk for betryggende ord :) skal ta ny g-test i morgen tidlig og krysser fingrene for at den er sterkere enn dagens.
 
Back
Topp