Positiv for covid..

Bkno3984820

Andre møte med forumet
Hei,

testet positiv på flere hurtigtester idag.. fant ut dette i 16:00 draget og sitter her i uke 16+1 uten noen info..

Noe spesielt jeg bør gjøre/tenke på? Utenom å holde meg i isolasjon så klart..:)

har pcr i morgen, men føler meg ganske sikker på at dette blir positiv.

får man noe ekstra oppfølging i tiden etter tro? for å sjekke at alt er ok..

Jeg ville tatt en telefon til legevakt/fastlege og hørt med dem, bare for å være helt sikker.
Men jeg tror at så lenge formen din er bra er det ikke noe mer å gjøre.
Jeg tenker også at man bør ha lav terskel for å kontakte lege ved feber eller veldig dårlig form.

Masse god bedring :Heartred
Har du symptomer nå?

Hei,

testet positiv på flere hurtigtester idag.. fant ut dette i 16:00 draget og sitter her i uke 16+1 uten noen info..

Noe spesielt jeg bør gjøre/tenke på? Utenom å holde meg i isolasjon så klart..:)

Sniker fra april:
Jeg fikk påvist korona for 2 uker siden, og jeg hadde bare tett nese og litt vondt i halsen som symptomer. Fikk ikke noe ekstra oppfølgning, annet enn at jeg selv måtte melde inn nærkontakter og at jeg hadde positiv hjemmetest og så bestille pcr. Nå er jeg litt lengre på vei og kjenner daglig liv, så jeg var ikke så redd for lille. I tillegg er jeg fullvaksinert - så det hjalp nok på slik at mitt korona forløp ble veldig mildt :)

er du bekymret, opplever mye symptomer eller har spørsmål - så ville jeg ikke nølt med å ta kontakt med lege/legevakt og forhørt deg om du evt kan få noe oppfølgning :)

håper korona er snill med deg og lille - og at dere får ett mildt forløp :) god bedring ❤️

Sniker fra april:
Jeg fikk påvist korona for 2 uker siden, og jeg hadde bare tett nese og litt vondt i halsen som symptomer. Fikk ikke noe ekstra oppfølgning, annet enn at jeg selv måtte melde inn nærkontakter og at jeg hadde positiv hjemmetest og så bestille pcr. Nå er jeg litt lengre på vei og kjenner daglig liv, så jeg var ikke så redd for lille. I tillegg er jeg fullvaksinert - så det hjalp nok på slik at mitt korona forløp ble veldig mildt :)

er du bekymret, opplever mye symptomer eller har spørsmål - så ville jeg ikke nølt med å ta kontakt med lege/legevakt og forhørt deg om du evt kan få noe oppfølgning :)

håper korona er snill med deg og lille - og at dere får ett mildt forløp :) god bedring ❤️

Takk for informativt, støttende og koselig svar ☺️❤️lykke til med lille

Jeg ville tatt en telefon til legevakt/fastlege og hørt med dem, bare for å være helt sikker.
Men jeg tror at så lenge formen din er bra er det ikke noe mer å gjøre.
Jeg tenker også at man bør ha lav terskel for å kontakte lege ved feber eller veldig dårlig form.

Masse god bedring :Heartred
Har du symptomer nå?

Har sendt e-konsultasjon, så får høre hva de sier til mandag ☺️

Har det som føles ut som en enkel forkjølelse satser på alt går fint! Er fullvaksinert +booster! Så håper jeg skal slippe fint unna!

takk for svar

Hei,

Jeg har akkurat ligget med Korona selv, påvist med pcr 03.01, og har hatt god kontakt med fastlege.
Jeg er fullvaksinert, men har hatt ganske høy feber, og er fortsatt veldig forkjølet, null energi og matlyst.
Så lenge man ikke blir kritisk syk (feber rundt 40 o.l.), er det ingen fare i følge min fastlege. Og det høres jo ut som at du har et mildt forløp til nå :)

Fikk positiv pcr test 1. juledag. Ser ut som det går fint i magen :happy: Jeg var lett forkjølet. Så hadde ikke noen ekstra kontakt med legen :) Er fullvaksinert :happy:

God bedring :Heartpink

Sniker fra april:

Skikkelig bekymret selv. Skolen barna gå på koker over. Det er bare som om dager... Når du sier fullvaksinert, mener du 2 eller 3 da? Jeg har enda bare to.. Sniker forresten fra mars.

Skikkelig bekymret selv. Skolen barna gå på koker over. Det er bare som om dager... Når du sier fullvaksinert, mener du 2 eller 3 da? Jeg har enda bare to.. Sniker forresten fra mars.
Jeg fikk første dose i fjor sommer rett før jeg ble gravid (28.juli) og så valgte jeg å vente litt med dose 2 til jeg var godt inn i 2.trimester, så fikk dose 2 26.november :) så bare 2 doser. Men ikke lenge siden jeg tok dose 2 :) hvis det er lenge siden dose 2, så kan det være lurt å ta dose 3 ?

regner nesten med at de fleste kommer til å få korona nå eller senere :wtf:

Fikk dose 3 på fredag, og sitter nesten å håper jeg blir smittet nå snart, for jeg føler det kommer til å skje før eller siden uansett. Vil heller få det nå enn når jeg er høygravid, eller sitter der med en nyfødt baby.

Hei,

Jeg fikk positiv pcr fredag (fikk svaret først mandag) og her er 3/4 smittet.

Det smittevernteamet fortalte meg er det sutomstisk sendes mld om positivt testresultat til fastlegen. Mannen min fikk mld fra legen om at resultat var mottatt og han bare måtte sinifrq om han trengte noe. Jeg har ikke hørt noe fra min lege.

Jeg fikk første dose i fjor sommer rett før jeg ble gravid (28.juli) og så valgte jeg å vente litt med dose 2 til jeg var godt inn i 2.trimester, så fikk dose 2 26.november :) så bare 2 doser. Men ikke lenge siden jeg tok dose 2 :) hvis det er lenge siden dose 2, så kan det være lurt å ta dose 3 ?

regner nesten med at de fleste kommer til å få korona nå eller senere :wtf:

Ja, kjempe lenge siden. Var blant de første vaksinerte i jobb på sykehus, nå stiller jeg ikke fremst i kø lenger, siden jeg ikke jobber nå, så jeg venter på dose tre ja:oops:

Ja, kjempe lenge siden. Var blant de første vaksinerte i jobb på sykehus, nå stiller jeg ikke fremst i kø lenger, siden jeg ikke jobber nå, så jeg venter på dose tre ja:oops:
Da burde du vel kunne booke time til 3.dose evt ta drop in om mulig? Sikkert lurt nå med tanke på smitten som skyter i været :eek::oops:

Gravide skal vere prioritert, så er ganske sikker på at du berre kan ringe kommunen, så får du time raskt :)

Fikk det i romjulen og var rundt uke 18 (hadde to doser). Spurte legen om det var noe jeg burde tenke på mtp baby, men det eneste (generelt) er det om mor får for lite oksygen, så får baby det og. Ellers har vi jo virus rundt oss hele tiden, så det går nok bra dette og :)

God bedring!

Back
Topp