Pos test, ringe legekontor eller helsestasjon?

Soffi23

Elsker forumet
Hei! Da var neste steg å komme seg til lege/jordmor og bestille TUL og ta blodprøve osv.
Fastlegen min har ikke time ledig før 25.mai og da er jeg allerede noen uker påvei, skal jeg ringe helsestasjonen eller legevakten når jeg skal ta blodprøve/samtale?
 
Har du en spesiell årsak til at du må gå tidlig til lege etter påvist graviditet? Hvis så, hør med legesenteret om hvor du kan få time. Hvis det er flere leger ved samme senter, kan du kanskje få time hos noen av dem?

Hvis du ikke har en spesiell grunn til at du må ha time tidlig, er det vanlig å få første time uke 10-12. På denne timen fyller legen ut helsekort, tar blodprøver og bestiller fødeplass.
 
Her bestiller jeg legetime litt nærmere uke 12, for første time er vanlig rundt uke 12 for blodprøver og henvisning til OUL :)
Tidlig ul må jeg bestille privat her, så der har jeg tatt kontakt med nærmeste klinikk og fått time 23.mai - da er jeg 8+3 :)
 
Har også bestilt time til tidlig ul, men det er fordi jeg opplevde MA for 5 år siden. Bestilt privat, også skal jeg ringe legen til uka fordi jeg skal inn å sjekke b12 vitamin som jeg har slitt med ei stund. Så får se om han tar noen andre prøver med tanke på graviditeten også :)
 
Vurderer be om å få målt hcg pga en jobbreise, de sa jeg har hatt før var som fødsler selv o de var veldig tidlig. Vil ikke risikere få ha det på et fly...
 
Jeg skal bestille legetime i morgen, da jeg har hatt 2 SA tidligere, så jeg vil bli litt ekstra fulgt opp denne gangen også [emoji5]
I tillegg tar jeg kontakt med jordmor ganske tidlig for å få litt avtaler på TUL [emoji5]
 
Jeg skal bestille legetime i morgen, da jeg har hatt 2 SA tidligere, så jeg vil bli litt ekstra fulgt opp denne gangen også [emoji5]
I tillegg tar jeg kontakt med jordmor ganske tidlig for å få litt avtaler på TUL [emoji5]

Er det lenge sidne de 2 sa? Jeg fikk straks komme til tul da jeg hadde hatt 2 sa/ma.
 
Er det lenge sidne de 2 sa? Jeg fikk straks komme til tul da jeg hadde hatt 2 sa/ma.

Nei, jeg hadde en SA/kjemisk i januar, og så ble jeg gravid med en gang, og mistet i starten på mars [emoji17] så derfor jeg skal til legen i morgen og få tatt blodprøver og evt legge en liten slagplan fremover
 
Nei, jeg hadde en SA/kjemisk i januar, og så ble jeg gravid med en gang, og mistet i starten på mars [emoji17] så derfor jeg skal til legen i morgen og få tatt blodprøver og evt legge en liten slagplan fremover

Så synd :/ Samme som meg for noen år siden, det er tøft. Klarte roe meg etter TUL og synet av hjertet på skjermen.
 
Back
Topp